Casto koldsav
Fra : Henrik Bonde

Dato : 28-02-07 20:11

Davs

Jeg er ikke sikker på om jeg er helt on topic her i gruppen, men her
goes.
Kan det passe at tilspændingen på en casto koldsav, er drevet af
kølevandspumpen?

mvh
Henrik Bonde

Reply adresse virker ikke. Slet "SLET"

Fra : Steen Andersen

Dato : 28-02-07 20:30

> Jeg er ikke sikker på om jeg er helt on topic her i gruppen, men her
> goes.

Njae det ka´ vel diskuteres....

> Kan det passe at tilspændingen på en casto koldsav, er drevet af
> kølevandspumpen?

Jeg kender ikke nogle fabrikater, men de koldsave jeg har betjent har haft
en lille hydraulikpumpe af en art, mener ikke det er kølevandspumpen. Når
man skulle hæve dem hev man i et lille hydraulikhåndtag, der slap
olietrykket - er det sådan du mener?

-Steen

Fra : Is

Dato : 28-02-07 21:57

> Jeg er ikke sikker på om jeg er helt on topic her i gruppen, men her
> goes.
> Kan det passe at tilspændingen på en casto koldsav, er drevet af
> kølevandspumpen?

Det tror jeg ikke

Den skal jo kun trykke når saven går i den ene retning

Er der ikke noget med at der en excentrisk aksel gennem toppen af
stemplet - hvori der så er en pumpe.
Men husker jeg ret, kan det godt være kølemidlet, der bliver brugt i
dette stempel.

Erik Isager

Fra : Henrik Bonde

Dato : 01-03-07 09:40

On Wed, 28 Feb 2007 21:56:40 +0100, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

Jeg tror heller ikke på den, men ham der har den tilsalg, mener det er
sådan, og det er et problem i det her tilfælde, da kølevandspumpen er
defekt.
Men jeg tar' chancen.
Tak for input

Fra : Kaj Larsen

Dato : 01-03-07 11:17

På nogle modeller Casto save er det kølevandspumpen der giver tryk til at
styre tilspændinger og hæve savbuen.
Mvh. Kaj