Isoleret skur i baghaven?
Fra : Torben

Dato : 27-02-07 19:49

Hej gruppe,

når foråret forhåbentlig snart starter skal jeg igang med at renovere
baghaven. I den forbindelse har jeg påtænkt mig at opføre et isoleret skur
på ca. små 20 m2.

Er det muligt at købe den slags i "byggesæt", evt. delvist færdigt leveret?
Jeg kan selv støbe gulvet og lave el - skuret skal helst have høj rejsning!

Any good ideas?

På forhånd tak!

mvh
Torben

Fra : Gunnar007

Dato : 28-02-07 11:06

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> når foråret forhåbentlig snart starter skal jeg igang med at renovere
> baghaven. I den forbindelse har jeg påtænkt mig at opføre et isoleret skur
> på ca. små 20 m2.

Skal der ikke byggetilladelse til når det er over 10 m2

Hilsen G

Fra : Kong Gulerod

Dato : 28-02-07 13:22

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er det muligt at købe den slags i "byggesæt", evt. delvist færdigt
> leveret? Jeg kan selv støbe gulvet og lave el - skuret skal helst have høj

høj rejsning og 20 m2,-undersøg først lige om du må!, alt over 10 m2 kræver
en tilladelse, og under 10 m2 kan der ligge en bestemmelse fra
grundejerforeningen.

Fra : Torben

Dato : 28-02-07 20:09

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> wrote in message

> høj rejsning og 20 m2,-undersøg først lige om du må!, alt over 10 m2
> kræver en tilladelse, og under 10 m2 kan der ligge en bestemmelse fra
> grundejerforeningen.

Har lige købt 500 ekstra m2 jord og fået dette ind under min eksisterende
matrikel - så det tror jeg at jeg må

Men jeg vil selvfølgelig indhente en byggetilladelse inden at jeg for alvor
går igang!

mvh
Torben

Fra : Carsten

Dato : 01-03-07 12:30

Hej Torben

Du fik en masse råd om at du nok ikke bare må bygge etc. men ingen svar på
dit oprindelige spørgsmål. Jeg har været med til at bygge dette udhus, men
som teksten siger det så har jeg ingen forstand på dimentionering af spær
mv.

http://www.rosenvej-88.dk/byggeri/udhus.html

Jeg har endvidere selv bygget mit cykelskur, men det er vist ikke lige at
sammenligne med dit projekt:

http://skur.hahn-net.dk

...måske en af ovenstående kan tjene til inspiration. Samlet pris for
sommerhus udhuset var ca. 35k og cykelskuret er bygget for 10k.

Hilsen
Carsten

Fra : Torben

Dato : 01-03-07 19:58

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message
> [...]
> som teksten siger det så har jeg ingen forstand på dimentionering af spær

Hej Carsten,

mange tak for dit input - jeg tror faktisk at jeg har mod på at gå igang
selv.

mvh
Torben

Fra : Jan O

Dato : 28-02-07 16:49

> [...]
>
> Er det muligt at købe den slags i "byggesæt", evt. delvist færdigt
> leveret? Jeg kan selv støbe gulvet og lave el - skuret skal helst have høj

Det er tilladt at bygge under 50 m2, hvis skuret overholder forskrifterne
for bebygelse i skæl, samt servituter i
div grundejerforeninger

over 10 m2 til under 50m2 skal anmeldes til kommunen, og de har en respons
pligt på 14 dage
Hvis du ikke høre andet i tidsperioden kan du gå i gang med at bygge,

Har selv lige været igennem procedyren til en muret garage på 48 m2 med
tegltag ingen problemer

prøv at kikke på nedstående link der står det du søger under
Småhusreglementet.
http://www.ebst.dk/BRS98_11_ID411/0/54/0

Hilsen JAn O