Herregårdssten med lys
Fra : Martin Berg

Dato : 26-02-07 17:35

Hej
Man kunne på et tidspunkt få herregårdssten med indbygget halogenspot. Kan
man stadig det, og hvor finder man det henne? Bilka har dem med blå
diodelys, men det ser ikke særlig smart ud.

Hilsen Martin

Fra : J. E.

Dato : 26-02-07 23:23

"Martin Berg" <mgb@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man stadig det, og hvor finder man det henne? Bilka har dem med
> blå diodelys, men det ser ikke særlig smart ud.

RC Beton har dem, men i princippet kan du bare købe spottene og selv
montere i hvilke sten du måtte have lyst vil jeg tro.
Mon ikke Greenline.dk har sådanne spot.

Fra : Martin Berg

Dato : 27-02-07 16:13

Hej
Kan ikke lige se noget hos nogen af dem, men hvordan vil du lave hullet med
undersænkning i stenen? Et beton bor i den størrelse koster vist en formue.

Fra : Lars

Dato : 27-02-07 16:25

> [...]
> man stadig det, og hvor finder man det henne? Bilka har dem med blå
> diodelys, men det ser ikke særlig smart ud.

RBR Betongruppen har nogle LED spots, de kan fåes i hvid eller blå farve.
se evt: http://www.rbr.dk/ProduktBesk.asp?Sten_ID=31&MenuID=2&Vitem=332

MVH Lars

Fra : SB

Dato : 05-03-07 22:57

"Lars" <hovvej1[FJERN_DETTE]@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Berg" <mgb@c.dk> skrev i en meddelelse

> RBR Betongruppen har nogle LED spots, de kan fåes i hvid eller blå farve.
> [...]

Hørte på prisen på de der lamper, koster en mindre formue inden man er
færdig med at sætte en 10 - 12 stykker op

Søren

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 18:32

"Martin Berg" <mgb@c.dk> wrote:

>Man kunne på et tidspunkt få herregårdssten med indbygget halogenspot.

Jeg har en plan om at lave nogle acrylklodser i samme dimension som en
herregårdssten, slibe den mat på oversiden og lime 3 lysdioder i
bunden af den. Det skulle gerne blive til en ensartet lysoverflade,
som lyser så meget op, men som markerer kanten/ruten eller mønsteret
meget godt.
Skal det være rigtigt syret bliver det med rød, grøn og blå, der kan
styres uafhængigt i strømstyrke, så kan "stenen" skifte farve

Alternativt skulle det være rigtige landingslys,
http://www.skave-nedbrydning.dk/ har nogle på lager
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv