Varme
Fra : M&J

Dato : 26-02-07 15:31

Hej.

Vi skal have bygget hus og skal vælge mellem fjernvarme, naturgas eller
oliefyr.

Hvad er jeres erfaringer og hvad vil i vælge?

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-02-07 16:11

M&J wrote:
> Hej.
>
> Vi skal have bygget hus og skal vælge mellem fjernvarme, naturgas
> eller oliefyr.
>
> Hvad er jeres erfaringer og hvad vil i vælge?

Vi har fjernvarme (bl.a. "gyllevarme" - vi bor på landet ). Jeg
har kun positivt at sige om den opvarmningsform. Vor varmeregning er
ikke større end da vi havde oliefyr, og så slipper man jo også for
indkøb af olie, rensning af skorsten m.v.

Min datter har pillefyr, som også er et godt alternativ, men der skal
man jo også selv sørge for at købe brændslet hjem (og opbevare det,
hvis man ønsker at spare penge ved at købe stort ind).

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 26-02-07 19:00

On Mon, 26 Feb 2007 15:31:14 +0100, M&J wrote:

> Hej.
>
> Vi skal have bygget hus og skal vælge mellem fjernvarme, naturgas eller
> oliefyr.
>
> Hvad er jeres erfaringer og hvad vil i vælge?

Fjernvarme er det tættest man kommer på vedligeholdelsesfri varme og så er
det normalt billigere end naturgas og olie (jeg kender dog ikke detaljerne
omkring problemerne med barmarksværker).

Efter min mening er der ikke rigtigt noget valg der skal træffes - det er
givet på forhånd.

At jeg så godt kan lide at have et fyr i kælderen er så noget andet - det
har mere med hobby at gøre (jeg er "fjernvarmedrevet" nu).

Mvh.
Jens Åge

Fra : Per Tordrup\(MIL\)

Dato : 26-02-07 22:06

Hej

Skal lige nævne at det kunne måske være at der er en klasul på grunden,
eller området at der ikke må bruges alternative varmekilder (oliefyr,
naturgas eller andet), men det har i nok styr på. Held og lykke med projeket

Per

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : M&J

Dato : 26-02-07 22:53

"Per Tordrup(MIL)" <ds013aper@mil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller området at der ikke må bruges alternative varmekilder (oliefyr,
> naturgas eller andet), men det har i nok styr på. Held og lykke med

Hej. Tak for det - og for dit råd.

Vi har fået de 3 valgmuligheder til grunden.