Kan en buketspiræa rejse sig igen?
Fra : langemand1311@hotmai~

Dato : 25-02-07 09:40

Hej NG

Min hæk, formentlig en buketspiræa, er hårdt ramt af snevejret - den
megen sne plus isslaget har fået den til at lægge sig ned..... hele
vejen rundt (jeg var ikke hjemme i denne uge, ellers havde jeg rystet
sneen af den...).

Spørgsmålet er om jeg kan forvente at den rejser sig igen? (Den er
ikke knækket nogle steder, kun bøjet helt ned til jorden). Hvis det
regner kraftigt om sommeren når den er fuld af blomster, så har den
svært ved at rejse sig igen, så jeg frygter lidt for den....

Tobias

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-02-07 11:16

On 25 Feb 2007 00:40:04 -0800, langemand1311@hotmail.com wrote:

> [...]
>regner kraftigt om sommeren når den er fuld af blomster, så har den
>svært ved at rejse sig igen, så jeg frygter lidt for den....

Den vil måske ikke rejse sig helt op hvor den var før sneen, men jeg vil
tro det er ret tæt på.

Ellers er buketspiræa nem at skære ned - væk med hele toppen, 20 cm over
jorden, allerede den første sommer vil den gro ret godt. 1 meter i
højden ville ikke overraske mig.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/