Tabel-problem
Fra : René Holmkvist Peder~

Dato : 01-07-01 22:32

Hej nyhedsgruppe!!!

Jeg har 2 problemer:

Problem1:

Jeg har lavet et program i VB der skal kunne oprette en navngivet datadase
(FRA VB) med dertilhørende tabeller.

Jeg bruger endenstående connection til min MicroSoft SQL server:
Name er den ODBC-forbindelse jeg bruger. hvor der er connectet til
SQL-server med default database: master

'Connectdb connect the Client to the database
Public Sub Connectdb(Name As String, ByRef ws1 As Workspace, ByRef db1 As
Database)
Set ws1 = CreateWorkspace("ODBCWORK", "Administrator", "firma",
dbUseODBC)
Workspaces.Append ws1
Set db1 = ws1.OpenDatabase(Name, dbDriverNoPrompt) ' ADO version
End Sub

Jeg kan ved brug at kommandoen, oprette en database:

sql = " create database MIN_DataBase"
db1.execute(sql)

NU vil jeg gerne kunne fylde div. tabeller i den nyoprettet database, det
gør jeg på følgende måde:

sql = " create table MIN_tabel1"
db1.execute(sql)

Tabellen MIN_tabel bliver oprettet, MEN ikke i den korrekt database.
Tabellen bliver placeret i databasen: master (den defaulte database)

Jag kan ikke lukke current database og åbne en ny

Har prøver "OPEN, CLOSE, CLEAR, SET ovs."

ER er nogen der har en stymp kode der kan lukke for den akutelle
database(master) og åben den nyoprettet database (MIN_DataBase), så jeg kan
indsætte div. tabeller.

Problem2:

Jeg har oprettet en database med tabeller.

ex.

sql = " ID INTEGER, NAVN TEXT"
db1.execute (sql)

jeg vil gerne kunne definere længden på recordsettet, så hvis hele databasen
skal exporteres til Access, og alle datatyperne ikke bliver MEMO.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 02-07-01 22:32

"René Holmkvist Pedersen" <RHP@newcon.dk> wrote in message

> NU vil jeg gerne kunne fylde div. tabeller i den nyoprettet database, det
> gør jeg på følgende måde:
>
> sql = " create table MIN_tabel1"
> db1.execute(sql)

Jeg mener at du skal sætten en "use [database]" ind før du kalder din Create
table

--
Niels Henriksen
Systemudvikler