MS Windows
briani 27239
Other devices
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-07 21:04

Jeg er ved at installere WinXP MCE på en ny computer, men fatter
ikke, at der i Device Manager er to 'Unknown device' under et gult
'Other devices'-ikon.

Hvordan kan jeg finde ud af, hvad de enheder er for noget?

Bundkortsdrivere er installeret og ditto for grafikkort og det
Hauppauge TV-kort (WinTV HVR-4000), som sidder i maskinen, så jeg
kan ikke komme i tanke om, hvad der mangler.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-03-07 21:14

On Thu, 15 Mar 2007 21:03:52 +0100, Thomas G. Madsen wrote:

> Hvordan kan jeg finde ud af, hvad de enheder er for noget?

Prøv at slette enhederne i enhedshåndteringen og genstart maskinen og se om
den så finder noget.

> Bundkortsdrivere er installeret og ditto for grafikkort og det
> Hauppauge TV-kort (WinTV HVR-4000), som sidder i maskinen, så jeg
> kan ikke komme i tanke om, hvad der mangler.

Der kan være et væld af enheder på bundkortet lige fra lydkort til USB osv.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-07 21:46

Thomas Jespersen skrev:

> Prøv at slette enhederne i enhedshåndteringen og genstart
> maskinen og se om den så finder noget.

Er prøvet. Den finder det igen under næste opstart, men kan ikke
finde drivere hverken på computeren eller på Windows Update.

> Der kan være et væld af enheder på bundkortet lige fra lydkort
> til USB osv.

Ja, men de plejer normalt at blive fundet, når bundkortsdriverne
er installeret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-07 22:01

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg er ved at installere WinXP MCE på en ny computer, men fatter
> ikke, at der i Device Manager er to 'Unknown device' under et gult
> 'Other devices'-ikon.

Det var WinTV HVR-4000-kortet, som åbenbart ikke skulle installeres
på den sædvanlige måde med at køre setup.exe.

Fandt løsningen her:
<http://www.hauppauge.nu/pages/support/swe_20support_hvr-nova.html>.

--
Hilsen