MS Windows
briani 27239
Mappevisning i XP
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-03-07 15:10

Hej gruppe. I en mappe har jeg en lang række forskellige filer -
bl.a. billeder (JPG) og lydfiler (mp3). Når jeg bruger
detaljevisning på mappen "vælger" XP at vise mappen som om det
primært er lydfiler der er i den - så jeg får kolonner med
"Kunstner", "Albumtitel", "År", "Nummer" og varighed.

Det har jeg ikke megen glæde af til billedfilerne - eller hvad der
ellers måtte ligge i mappen. Er det muligt at pille ved den måde
Windows "tolker" en mappe på - evt. ved helt at afkoble den
alternative detaljevisning. I 9 ud af 10 tilfælde er jeg helt
tilfreds med bare at få datooplysninger på filerne - men den slags
mener XP ikke at man har brug for når det er lydfiler det drejer
sig om.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : L.E.P.

Dato : 15-03-07 15:22

Thu, 15 Mar 2007 15:10:18 +0100, skrev Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> :

> [...]
>tilfreds med bare at få datooplysninger på filerne - men den slags
>mener XP ikke at man har brug for når det er lydfiler det drejer

Højreklik på en af kolonne-titlerne, så kan du vælge hvilke kolonner
der skal vises.

Hilsen Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-07 11:48

L.E.P. skrev:

> Højreklik på en af kolonne-titlerne, så kan du vælge hvilke
> kolonner der skal vises.

Lidt forsinket tak for hjælpen. Det fungerer fint, selv om jeg
stadig savner en måde hvor man kan skifte mellem forskellige typer
af detaljevisning (når nu xp ikke selv kan regne den rigtige type
for mappen ud).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : L.E.P.

Dato : 17-03-07 15:33

Sat, 17 Mar 2007 11:48:13 +0100, skrev "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> :

> [...]
>stadig savner en måde hvor man kan skifte mellem forskellige typer
>af detaljevisning (når nu xp ikke selv kan regne den rigtige type

Kontrolpanel > Mappeindstillinger > fanen Vis

Kontroller at der er hak ved 'Husk hver mappes visningsindstillinger'

Hilsen Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-07 17:04

L.E.P. skrev:

> Kontrolpanel > Mappeindstillinger > fanen Vis
>
> Kontroller at der er hak ved 'Husk hver mappes
> visningsindstillinger'

Det er brugbart til at få XP til at holde fast i en given visning
når man først har tilpasset den.

Det jeg savner er en mulighed for at vælge mellem forskellige
standardudgaver af detaljevisninger i filhåndteringen. Altså fx

Detaljer
=> Lydfiler
=> Billeder
=> Generelle filer

De forskellige visninger ligger allerede indbygget i XP - man kan
bare ikke, så vidt jeg kan se, kontrollere hvilken af dem der
bliver aktiveret under detaljevisning i en mappe - eller skifte
mellem dem hvis man vil det.