Definere hvad der skal startes under X ops~
Fra : Jakob fromm

Dato : 08-03-07 21:19

Jeg har et lidt specielt setup som jeg håber kan lade sig gøre.

På mit primære display (:0) vil jeg gerne have startet MythTv (kaldes
med MythFrontend istedet for gnome login manager some starter nu.

Derudover har jeg en vncserver som kalder ~/.vnc/xstartup som også skal
startes. I xstartup vil jeg så starte gnome, så jeg kan logge på via VNC
og køre et virtuelt desktop fra denne.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvorledes jeg skal opsætte hvad der
startes når Xserveren kører. Jeg har luret lidt på /etc/X11/xinit.d
scriptsene.

Jeg kører Debian Etch

Mvh Jakob Fromm

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 08-03-07 21:41

Jakob fromm skrev:
> Jeg har et lidt specielt setup som jeg håber kan lade sig gøre.
>
> På mit primære display (:0) vil jeg gerne have startet MythTv (kaldes
> med MythFrontend istedet for gnome login manager some starter nu.

Der er en del vejledninger på nette for dette. De fleste foreslår at du
bruger GDM (Gnome login manager som du skriver). Den har en autologin
funktion - login som brger mythtv og ændrer den bruger til at starte
mythfrontedden.

> Derudover har jeg en vncserver som kalder ~/.vnc/xstartup som også skal
> startes. I xstartup vil jeg så starte gnome, så jeg kan logge på via VNC
> og køre et virtuelt desktop fra denne.

X kan sættes op til at køre en VNC server sideløbende. Kan dog ikke lige
beskrive hvordan (jeg vd det nemmelig ikke men har læst andre indlæg om det)

> Jeg kan ikke helt finde ud af hvorledes jeg skal opsætte hvad der
> startes når Xserveren kører. Jeg har luret lidt på /etc/X11/xinit.d
> scriptsene.

Nej hold dig fra dem - de er gode som de er. Som sagt er der nogle
vejledninger - læs evt ubuntu vejledningen
https://help.ubuntu.com/community/MythTV_Edgy der beskriver installation
under ubuntu.

/Andreas

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-03-07 22:04

On Thu, 2007-03-08 at 21:18 +0100, Jakob fromm wrote:
> Jeg har et lidt specielt setup som jeg håber kan lade sig gøre.
>
> På mit primære display (:0) vil jeg gerne have startet MythTv (kaldes
> med MythFrontend istedet for gnome login manager some starter nu.

Du kan også for brugeren vælge at lader ~/.xsession sætte din xsession
op til MythFrontend.

> [...]
>
> Jeg kan ikke helt finde ud af hvorledes jeg skal opsætte hvad der
> startes når Xserveren kører. Jeg har luret lidt på /etc/X11/xinit.d

Prøv at kik på hvad de ændre i gdm.conf og hvordan de bruger "X -layout"
til at referere til xorg.conf:

http://linuxgazette.net/124/smith.html