/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gpz500s sætter ud ved stop
Fra : Martin


Dato : 08-03-07 09:08

Hej, ja jeg har selvfølgelig prøvet at søge efter det her også men
syntes der var lidt ting i det jeg ikke kunne få til at passe
helt...håber i kan kaste lidt lys over det.

Jeg har netop trukket den ud af vinterhi hvor den har stået indendørs
og med et bette aggregat på til at holde liv i batteriet. Vi skiftede
olie men gjorde ellers ikke en masse andet på den (efter råd fra
mekaniker).
Nå men til sagen, når jeg stopper op/sætter farten meget ned sætter
den altså ud - og det umiddelbart uanset hvor meget eller lidt gas den
har fået.
Jeg kørte den til mekanikeren i går for bare at få det overstået så
den var klar igen. Han skiftede tændrør, justeret karburatoren og
skiftede tændkablerne (eller var det tændhætterne han sagde?) og mente
så den skulle være klar igen - men no go.

Den kørte fint hjem fra mekkeren - startede den, slukkede for chokeren
og afsted det gik uden problemer hele vejen.
Men her til morgen var den gal igen, så snart jeg sænker farten til
snegle fart eller stopper helt op - sætter den ud, ganske vist virker
det til den er lidt længere tid om at sætte ud end før men den gør det
hele sikkert og vist.

Har det noget med tiden på dagen at gøre, luftfugtighed eller kulde?
Jeg lagde mærke til her til morgen at det ikke virker til chokeren har
nogen effekt mere, sidste sæson med fuld choker lagde den sig omkring
4-4500omdr - men her til morgen skete der ikke rigtig noget ved at slå
fuld choker til, den ligger og humper rundt på godt 1500omdr og dør
som sagt når jeg holder stille.

Håber i har nogen ideer jeg kan gå videre med.


 
 
Orla Pedersen (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 08-03-07 09:15

Martin wrote:

> Hej, ja jeg har selvfølgelig prøvet at søge efter det her også men
> syntes der var lidt ting i det jeg ikke kunne få til at passe
> helt...håber i kan kaste lidt lys over det.

Kondensvand i tanken :-/ Dræn vandet ud ved at bruge prime på benzinhanen,
(hvis en sådan findes), og tøm svømmerhusene på karburatorerne, (drænskrue
under hver karburator).

mvh
Orla



Martin (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 08-03-07 10:29

On 8 Mar., 09:14, o.pedersen.tors...@post.tele.dk (Orla Pedersen)
wrote:
> Martin wrote:
> > Hej, ja jeg har selvfølgelig prøvet at søge efter det her også men
> > syntes der var lidt ting i det jeg ikke kunne få til at passe
> > helt...håber i kan kaste lidt lys over det.
>
> Kondensvand i tanken :-/ Dræn vandet ud ved at bruge prime på benzinhanen,
> (hvis en sådan findes), og tøm svømmerhusene på karburatorerne, (drænskrue
> under hver karburator).
>
> mvh
> Orla

Tak for svaret
Kondensvand i tanken? Er det normalt det kommer i løbet vinteren,
bør jeg tømme tanken når den bliver stillet væk?
Og kan det også påvirke chokeren som beskrevet?

mvh Martin


Torben Scheel (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-03-07 10:47

Martin wrote:

> Tak for svaret
> Kondensvand i tanken? Er det normalt det kommer i løbet vinteren,

Ja. Det kommer ved skiftende temperaturer.

> bør jeg tømme tanken når den bliver stillet væk?

Nej, fylde den. Jo mindre luft, jo mindre kondens. En sjat
karburatorsprit i også, så kan du ikke gøre det bedre.
http://www.dmc-org.dk/faq-vinter.html

> Og kan det også påvirke chokeren som beskrevet?

Ja, men kig da lige om du kan se chokerfunktionen fungere på
karburatoren når du aktiverer den.

--
vh
Torben


Armand (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-07 15:52


"Martin" <swamp2k@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173346155.375207.72350@c51g2000cwc.googlegroups.com...
>
> Og kan det også påvirke chokeren som beskrevet?

Chokeren suger aller dybest i svømmerhuset hvor vandet lægger sig, og vil
som sådan være det første der bliver generet deraf!

--
Armand.



Armand (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-07 15:49


"Martin" <swamp2k@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173341306.677944.282080@s48g2000cws.googlegroups.com...
> Hej, ja jeg har selvfølgelig prøvet at søge efter det her også men
> syntes der var lidt ting i det jeg ikke kunne få til at passe
> helt...håber i kan kaste lidt lys over det.
> Jeg lagde mærke til her til morgen at det ikke virker til chokeren har
> nogen effekt mere, sidste sæson med fuld choker lagde den sig omkring
> 4-4500omdr - men her til morgen skete der ikke rigtig noget ved at slå
> fuld choker til, den ligger og humper rundt på godt 1500omdr og dør
> som sagt når jeg holder stille.
> Håber i har nogen ideer jeg kan gå videre med.

Forårsklassikeren: Vand i karburatorerne :-/
Tøm under alle omstændigheder karburatorernes svømmerhuse for indhold og
hæld fornøden mængde sprit på tankindholdet inden(*) at karburatorerne
genfyldes (v.h.a. PRI), inden at du fejlsøger videre!

(*):
Der er ikke meget nytte i at tømme givent vand ud af svømmerhusene, hvis man
efterfølgende fylder tankens indhold af ditto ned i karburatorerne!
--
Armand.



Martin (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-03-07 00:26

Tak for rådene igen, jeg har lige haft den forbi nærmeste mc mekaniker
for at få dem til at rette lidt op på det hele men jeg må desværre
konstatere de ikke var meget bevendt.
De har gjort de ting i også nævner (ja det siger de da) men resultatet
udebliver. Jeg fik en fin regning ud af det men kan efter at have
været tilbage med den 3 gange konstatere at det overgår deres forstand
hvad der er galt...ja, jeg er noget træt af dem lige nu.

Det eneste jeg endnu ikke har prøvet er, at dumpe karburator væske i
benzinen - det må jeg prøve i morgen.
Nu spørger jeg måske dumt men kan man ikke tvinge dem højere i
tomgang, ved at justere kablet fra gas håndtag til karburator f.eks.?
Hvis bare lige den gik en 500 omdr. højere var alle problemer løst
tror jeg.


Armand (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-07 14:20

Jeg kom til at svare Martin privat
For såvel det tilfælde at han ikke modtager på pågældende adresse, samt for
almenviddets skyld gensender jeg nedenværende her til tråden også!

/Armand

----- Original Message -----
From: "Martin" <swamp2k@gmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Saturday, March 10, 2007 12:25 AM
Subject: Re: Gpz500s sætter ud ved stop


> Tak for rådene igen, jeg har lige haft den forbi nærmeste mc mekaniker
> for at få dem til at rette lidt op på det hele men jeg må desværre
> konstatere de ikke var meget bevendt............
> Nu spørger jeg måske dumt men kan man ikke tvinge dem højere i
> tomgang, ved at justere kablet fra gas håndtag til karburator f.eks.?
> Hvis bare lige den gik en 500 omdr. højere var alle problemer løst
> tror jeg.

Først og fremmest: Når det kan lade sig gøre at justere på kablet, så er det
fordi at kabler strammer/løsner sig under bevægelse/bøjning, og dét sker
under styrets udslag fra fuld venstre til fuld højre. Med andre ord: Hvis
man får monteret et lige lovligt stramt (= forholdet mellem yder-røret
("strømpen") og wiren) gaskabel, vil det give utilsigtet gas ved drejning
til én af siderne, og justeringsmuligheden er til for at kunne løsne/justere
så dette lige nøjagtigt ikke sker!
Ergo: Fingrene fra gaskablets justering hvis ikke ovennævnte er et problem
for dig!
Tomgangen justeres på en fingerskrue mellem karburatorerne hvor gaskablet
ender - muligvis er det ligefrem flyttet betjeningsvenligt ud på den ene
side á en "fjernbetjening"!

Hvor mange omdrejninger kører den med i tomgang ved driftsvarm(!) motor?
Den skulle gerne ligge på omkring 1200rpm og hvis dét ikke er tilfældet
kunne jeg godt ønske mig at din mekaniker blev hængt ud med navns nævnelse
for klyt og optrækkeri :-|
Det nytter ikke at skrue yderligere op for tomgangshastigheden, derved at
bl.a. motoren mister sin motorbremsnings-effekt ved for høj tomgang, og at
det er pisk for motoren at blive startet op med dé omdrejninger som choker
og forhøjet tomgang vil medføre =

Spritten i tanken er godt for at få fjernet givent vand i bunden; men
sålænge at du ikke bruger reservetanken (som suger fra bunden, i modsætning
til normaltanken á et rør der stikker ca. 10 cm op fra bunden) vil dét vand
ikke influere på karbureringen.
På den anden side så blev mit tidligere skrevne sprit-budskab ikke forstået:
Når man har tømt karburatorerne og atter skal have fyldt på fra tanken
foregår det, ved automatiske vacuum-haner, v.h.a. en tvangsåbning af
reservetanken - Derved risikerer man netop atter at lukke vand ned i
svømmerhuset.
Så hvis din mekaniker på dit bud har tømt karburatorerne uden at gardere sig
mod ovennævnte gentilførsel af vand er han ikke pengene værd :-|

Iøvrigt finder jeg det for dårlig karma at aflevere sim motorcykel ved
mekanikeren med råd om hvad der skal udføres og jeg kan fint forestille mig
at nogle kan finde på at lade sig betale for et uudført arbejde i trods á
"fjolset ved ikke en skid, men det gør jeg og dét er unødvendigt!".
Af samme grund regner jeg afgivne råd på nyhedsgrupper som denneher at være
DIY-mindede, så se hellere at komme i sving med skrueriet selv - Der er
allle de gode råd du får brug for undervejs at hente hér!!

--
Armand.



Martin (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-03-07 11:04

Kort update hvis nogen ellers stadig følger med...

Prøvede karburator væske her til morgen, det virker til at have haft
en stor indflydelse - den kan stadig godt finde på at gå i stå når den
får lov at stå et minuts tid men den gør det trods alt ikke ved
lyskryds, rundkørsler og what not mere.

Kan også være det bliver bedre når jeg får kørt noget mere med væsken
i tanken


Steen Gruby (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 10-03-07 11:22

On 10 Mar 2007 02:04:10 -0800, "Martin" <swamp2k@gmail.com> wrote:

Hej Martin.
>
>Kan også være det bliver bedre når jeg får kørt noget mere med væsken
>i tanken

Du har lige bekræftet det Orla og andre havde mistanke om.
Der er stadig vand i brændstofsystemet.
Kilden er nok tanken hvor vandet bundfælder og vil være det første der
når svømmerhusene.
Her lægger det sig også i bunden, og når du så bremser eller
accellererer bliver det slynget mod hoveddyssen.
Vand har en større viskositet end benzin, og har svært ved at passere
en dysse, hvorfor den sætter sig som en prop.
Den fugt der får "held" til at passere sætter sig omkring nåledyssen
og pga. luftens hastig nedkøles fugten til is - Karburatoris
Med karburatorsprit har du ydet førstehjælp, men ikke løst problemet.
Du bør tømme tanken og hælde nu benzin på.
Samtidig dræner du svømmerhusene - Lad bare en kopfuld ny benzin løbe
igennem.
Nu er du af med vand i brændstofsystemet.
Hvis du så vil kan du stikke den ½ liter sprit pr. tank fuld benzin
for at forhindre tilisning af nåledyssen pga. luftens, for tiden,
meget høje fugtighed.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-07 14:16


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:g015v298s7lig3aerede3e0l39i6pt6ttl@4ax.com...
> On 10 Mar 2007 02:04:10 -0800, "Martin" <swamp2k@gmail.com> wrote:
>
>
>..........vandet bundfælder og vil være det første der når
>svømmerhusene.....
> Vand har en større viskositet end benzin, og har svært ved at passere
> en dysse, hvorfor den sætter sig som en prop.

En dråbe vand i et klart glas med bensin er tykt som silikone hvis man
forsøger at "lege" med det med en pind/lign.

> Med karburatorsprit har du ydet førstehjælp, men ikke løst problemet.
> Du bør tømme tanken og hælde nu benzin på.
> Samtidig dræner du svømmerhusene - Lad bare en kopfuld ny benzin løbe
> igennem. Nu er du af med vand i brændstofsystemet.

At køre tanken godt tom og ihælde spritten inden(!) optankning vil også give
masser af bid til spritten, som på det tidspunkt udgør en voldsom
procentdel.
Hvis man således regner alt vand for opløst er der ingen risiko ved senere
tømning af karbunaderne og efterfyldning fra tanken!

--
Armand.



Martin (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-03-07 14:32

On 10 Mar., 14:19, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> Jeg kom til at svare Martin privat
> For såvel det tilfælde at han ikke modtager på pågældende adresse, samt for
> almenviddets skyld gensender jeg nedenværende her til tråden også!
>
> /Armand
>
> ----- Original Message -----
> From: "Martin" <swam...@gmail.com>
>
> Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
> Sent: Saturday, March 10, 2007 12:25 AM
> Subject: Re: Gpz500s sætter ud ved stop
>
> > Tak for rådene igen, jeg har lige haft den forbi nærmeste mc mekaniker
> > for at få dem til at rette lidt op på det hele men jeg må desværre
> > konstatere de ikke var meget bevendt............
> > Nu spørger jeg måske dumt men kan man ikke tvinge dem højere i
> > tomgang, ved at justere kablet fra gas håndtag til karburator f.eks.?
> > Hvis bare lige den gik en 500 omdr. højere var alle problemer løst
> > tror jeg.
>
> Først og fremmest: Når det kan lade sig gøre at justere på kablet, så er det
> fordi at kabler strammer/løsner sig under bevægelse/bøjning, og dét sker
> under styrets udslag fra fuld venstre til fuld højre. Med andre ord: Hvis
> man får monteret et lige lovligt stramt (= forholdet mellem yder-røret
> ("strømpen") og wiren) gaskabel, vil det give utilsigtet gas ved drejning
> til én af siderne, og justeringsmuligheden er til for at kunne løsne/justere
> så dette lige nøjagtigt ikke sker!
> Ergo: Fingrene fra gaskablets justering hvis ikke ovennævnte er et problem
> for dig!
> Tomgangen justeres på en fingerskrue mellem karburatorerne hvor gaskablet
> ender - muligvis er det ligefrem flyttet betjeningsvenligt ud på den ene
> side á en "fjernbetjening"!
>
> Hvor mange omdrejninger kører den med i tomgang ved driftsvarm(!) motor?
> Den skulle gerne ligge på omkring 1200rpm og hvis dét ikke er tilfældet
> kunne jeg godt ønske mig at din mekaniker blev hængt ud med navns nævnelse
> for klyt og optrækkeri :-|
> Det nytter ikke at skrue yderligere op for tomgangshastigheden, derved at
> bl.a. motoren mister sin motorbremsnings-effekt ved for høj tomgang, og at
> det er pisk for motoren at blive startet op med dé omdrejninger som choker
> og forhøjet tomgang vil medføre =
>
> Spritten i tanken er godt for at få fjernet givent vand i bunden; men
> sålænge at du ikke bruger reservetanken (som suger fra bunden, i modsætning
> til normaltanken á et rør der stikker ca. 10 cm op fra bunden) vil dét vand
> ikke influere på karbureringen.
> På den anden side så blev mit tidligere skrevne sprit-budskab ikke forstået:
> Når man har tømt karburatorerne og atter skal have fyldt på fra tanken
> foregår det, ved automatiske vacuum-haner, v.h.a. en tvangsåbning af
> reservetanken - Derved risikerer man netop atter at lukke vand ned i
> svømmerhuset.
> Så hvis din mekaniker på dit bud har tømt karburatorerne uden at gardere sig
> mod ovennævnte gentilførsel af vand er han ikke pengene værd :-|
>
> Iøvrigt finder jeg det for dårlig karma at aflevere sim motorcykel ved
> mekanikeren med råd om hvad der skal udføres og jeg kan fint forestille mig
> at nogle kan finde på at lade sig betale for et uudført arbejde i trods á
> "fjolset ved ikke en skid, men det gør jeg og dét er unødvendigt!".
> Af samme grund regner jeg afgivne råd på nyhedsgrupper som denneher at være
> DIY-mindede, så se hellere at komme i sving med skrueriet selv - Der er
> allle de gode råd du får brug for undervejs at hente hér!!
>
> --
> Armand.

Jo tak den modtog jeg, kan lige post mit svar til dig her også, så har
vi da fået det hele med:

Går ud fra din mail her skulle have været en post i newsgruppen, men
skidt, frem kom den jo uanset.

Jeg siger tak for svaret og mht. til din kommentar:
>Iøvrigt finder jeg det for dårlig karma at aflevere sim motorcykel ved
>mekanikeren med råd om hvad der skal udføres og jeg kan fint forestille mig
>at nogle kan finde på at lade sig betale for et uudført arbejde i trods á
>"fjolset ved ikke en skid, men det gør jeg og dét er unødvendigt!".
>Af samme grund regner jeg afgivne råd på nyhedsgrupper som denneher at være
>DIY-mindede, så se hellere at komme i sving med skrueriet selv - Der er
>allle de gode råd du får brug for undervejs at hente hér!!

Er vi helt enige, jeg har heller aldrig afleveret hverken cykel eller
bil til mekaniker med råd om hvad de skal eller bør gøre, det regner
jeg vitterligt med de selv ved.
Nu kan jeg høre du undrer dig over hvorfor jeg så ville bruge en
newsgroup hvis den alligevel kommer til mekkeren, og det er der flere
grunde til, bla.:
1. Uden jeres svar ville jeg ikke have en jordisk chance for at vide
om det er noget krejl de laver.
2. De svar jeg får her fra er langt mere uddybende end de jeg ville få
fra mekanikeren, måske ikke mindst fordi man her kan sidde og tænke
lidt over svarene.
3. Med de svar her fra har jeg rent faktisk en chance for at forstå
hvad det er mekanikeren melder tilbage der er galt, i det her tilfælde
var det jo så desværre ikke lige den ideele mekaniker jeg har fundet.
(det er iøvrigt Garage Danois i Aalborg). Men med mekanikerens
tilbagemelding og svarene fra newsgruppen er det min erfaring at jeg
står langt bedre rustet til at selv at angribe lignende problemer en
anden gang.

Go' weekend, det er jo fint fint vejr til en bette tur
/Martin


Armand (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-07 14:56


"Martin" <swamp2k@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173533492.161265.28590@j27g2000cwj.googlegroups.com...
On 10 Mar., 14:19, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>
Du fik ikke lige præciseret med hvilke omdrejninger at GPZ'en vitterligt
kører i (varm) tomgang!

--
Armand.



Martin (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-03-07 16:47

On 10 Mar., 14:55, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "Martin" <swam...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1173533492.161265.28590@j27g2000cwj.googlegroups.com...
> On 10 Mar., 14:19, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>
> Du fik ikke lige præciseret med hvilke omdrejninger at GPZ'en vitterligt
> kører i (varm) tomgang!
>
> --
> Armand.

arh ja det glemte jeg da helt, sorry.
For at tage det fra starten ligger den sig på 1500omdr ved kold start
uden choker, når den så er blevet varm går den ned på
1000-1200omdr ... ofte også 1000 og ned til måske 700omdr.
Det svinger med andre ord en smule.
Jeg har netop prøvet at dræne karburatoren og fylde noget ny benzin på
tilsat karburator væske. Gjorde desværre ikke så meget syntes jeg.
Holder jeg stille i længere tid ved lyskryds er jeg stadig nødt til at
give lidt gas for den ikke skal gå ud for mig.


Armand (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-07 17:11


"Martin" <swamp2k@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173541610.596156.247210@v33g2000cwv.googlegroups.com...
On 10 Mar., 14:55, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>
> For at tage det fra starten ligger den sig på 1500omdr ved kold start
> uden choker, når den så er blevet varm går den ned på
> 1000-1200omdr ... ofte også 1000 og ned til måske 700omdr.
> Det svinger med andre ord en smule.

Koldstart uden choker er skam ligeså markant et symptom som at den ikke kan
gå i tomgang
Prøv at betjene chokeren imens du kigger på kaburatorerne og finder ud af
hvorledes chokeren fungerer: Der sidder en løftearm ved hver karburator, og
den løfter en messingfarvet tap!
Kontrollér at begge disse messingtappe er helt i bund når chokergrebet er
aflastet - Tryk evt. med en finger på toppen af dem for at se om de kan
nødes længere i!

Ellers tager vi den videre derfra!

--
Armand.



Steen Gruby (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 10-03-07 17:17

On 10 Mar 2007 07:46:50 -0800, "Martin" <swamp2k@gmail.com> wrote:

Hej Martin.

>Holder jeg stille i længere tid ved lyskryds er jeg stadig nødt til at
>give lidt gas for den ikke skal gå ud for mig.

Der kan jo være noget mere generelt galt.
En nærliggende tanke er revnede gummibøsninger til karburatorene, selv
om det plejer at betyde forhøjet tomgang.
Tag en dåse dieselstart, start motoren og sprøjt lidt rundt om
indsugningsgummiet.
Hvis motoren under den behandling stiger markant i omdrejningstal har
du en gummibøsning der er revnet.

A'propos den med karburatoris, så lider min Paso af det i svær grad.
Hvis det er koldt og fugtigt i vejret iser den !"#¤%&/() Weber til på
rekordtid.
Symptomerne er at den får svært ved at tage gassen og er umulig at
holde liv i.
Her er karburatorsprit løsningen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-07 19:05


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:9el5v2p0vbom25ldd8v78vvrpjf9fln0oc@4ax.com...
> On 10 Mar 2007 07:46:50 -0800, "Martin" <swamp2k@gmail.com> wrote:
>
> Der kan jo være noget mere generelt galt.
> En nærliggende tanke er revnede gummibøsninger til karburatorene, selv
> om det plejer at betyde forhøjet tomgang.

- - - - Ligesom at opstart uden brug af choker heller ikke ligefrem tyder på
for mager blanding!

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-03-07 13:09


> - - - - Ligesom at opstart uden brug af choker heller ikke ligefrem tyder
> på
> for mager blanding!

Jeps. Jeg tror tomgangen er uendeligt fed! Rens dit luftfitler og fedt det
ind i motorolie. Deerfer prøv at juster på CO skruerne
Husk ar noterdig hverdan de står fra starten af!

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Martin (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-03-07 18:51

>Prøv at betjene chokeren imens du kigger på kaburatorerne og finder ud af
>hvorledes chokeren fungerer: Der sidder en løftearm ved hver karburator, og
>den løfter en messingfarvet tap!
Fundet og tjekket, de tappe den flytter kan ikke komme længere tilbage
så det ser ud til at spille.

Tilgengæld tog jeg mig lige god tid nu og kørte lidt væk (2 sports
udstødninger og gårdspladser giver mange sure nabo'er hvis man lige
tester lidt) men altså jeg prøvede mig lidt frem denne gang bla. med
tomgangs regulatoren for at se hvor den stod Jeg ved ikke om spændt op
er det rette ordvalg men den var skruet så meget den ene vej den
næsten kunne komme (den vej der giver højere omdr). Jeg noterede mig
positionen og prøvede så at ændre den lidt, løsne finger skruen altså.
Nok for tidligt at sige noget endeligt men jeg kunne denne gang køre
en rund tur og da jeg stoppede gik den ikke ud. Måske en tilfældighed,
men det er for mørkt til at prøve mere med det i dag.

Steen: tak for rådet, det bliver også lidt noteret til afprøvning :)


Armand (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-07 19:13


"Martin" <swamp2k@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173549081.840245.266630@n33g2000cwc.googlegroups.com...
>
> Tilgengæld tog jeg mig lige god tid nu og kørte lidt væk (2 sports
> udstødninger og gårdspladser giver mange sure nabo'er hvis man lige
> tester lidt) men altså jeg prøvede mig lidt frem denne gang bla. med
> tomgangs regulatoren for at se hvor den stod Jeg ved ikke om spændt op
> er det rette ordvalg men den var skruet så meget den ene vej den
> næsten kunne komme (den vej der giver højere omdr)...........

Det lyder underligt at den skulle kunne holde sig selv bedre igang med
lavere tomgang :-/

Skruet så højt op tyder på at den tidligere ejer også har bøvlet med
problemet Og med åbne udstødninger er det langtfra mystisk længere:
Skraldebang-udstødninger kræver omdysning af karburatorerne i en grad så få
motorcykler kører upåvirket videre efter udskiftning af udstødningen :-|
Hvis du kunne låne dig til et par originale potter for en kortvarig
udskiftning ville du sandsynligvis få en ægte Aha-oplevelse

--
Armand.



Martin (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-03-07 20:59

On 10 Mar., 19:13, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "Martin" <swam...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1173549081.840245.266630@n33g2000cwc.googlegroups.com...
>
>
>
> > Tilgengæld tog jeg mig lige god tid nu og kørte lidt væk (2 sports
> > udstødninger og gårdspladser giver mange sure nabo'er hvis man lige
> > tester lidt) men altså jeg prøvede mig lidt frem denne gang bla. med
> > tomgangs regulatoren for at se hvor den stod Jeg ved ikke om spændt op
> > er det rette ordvalg men den var skruet så meget den ene vej den
> > næsten kunne komme (den vej der giver højere omdr)...........
>
> Det lyder underligt at den skulle kunne holde sig selv bedre igang med
> lavere tomgang :-/
>
> Skruet så højt op tyder på at den tidligere ejer også har bøvlet med
> problemet Og med åbne udstødninger er det langtfra mystisk længere:
> Skraldebang-udstødninger kræver omdysning af karburatorerne i en grad så få
> motorcykler kører upåvirket videre efter udskiftning af udstødningen :-|
> Hvis du kunne låne dig til et par originale potter for en kortvarig
> udskiftning ville du sandsynligvis få en ægte Aha-oplevelse
>
> --
> Armand.

njaa det er jo ikke just nye udstødninger, jeg kørte med de samme hele
sidste år uden problemer af den her art.
Faktisk anbefalet sælger som bruger dem til ræs at jeg/vi netop ikke
skiftet dyser da han selv fik bedste resultater med original opsætning.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste