ftp McAfee update problem
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 07-03-07 10:45

Den anden dag løb jeg ind i et "sjovt" problem.
Fra ftp.nai.com henter jeg med wget hver dag et spejl af antivirus filerne
til et /var subdir
Derfra kopieres med rsync til et område på serveren, hvor win klienter kan
hente updates.
Nu opdager jeg så at win klienter ikke opdateres, og at det skyldes at der
er oprettet en dobbelt directory struktur, dvs.
/Current og /current
Jeg kan se at andre filnavne tilsyneladende også er ændret mht. store og små
bogstaver.
Tilsyneladende har ftp.McAfee ikke altid samme struktur.
Har andre set den slags?
Og hvordan griber jeg det smartest an i mit script?

Jeg kunne selvfølgelig slette det hele hver dag, og downloade en komplet
kopi, sådan som den nu ser ud, men det er vel ikke rigtig smart.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Mogens Dybaek Christ~

Dato : 07-03-07 21:49

"Lars P. Magnussen" <nix_spam_lpm@magnatek.nejtak> writes:

> [...]
>
> Jeg kunne selvfølgelig slette det hele hver dag, og downloade en komplet
> kopi, sådan som den nu ser ud, men det er vel ikke rigtig smart.

Hej Lars

Formentlig er det kun directory-strukturen der forvirrer
Windows-klienterne, da de kun ser det ene directory (Current elle
current), mens nyeste filer måske lander i det andet.

Så hvis du ikke vil rydde tavlen og hente det hele hver gang, kunne du
lave et script der checker for dir's der kun afviger på case af et
eller flere tegn. hvis de findes, flyttes alle filer til eet dir,
f. eks. det med kun lowercase. Efter et par gennemløb burde det falde
på plads.

Alternativt kunne du scripte selve FTP-overførslen. Først trække en
liste over filerne fra serveren, så hente dem ned med specifceret
target-dir og -navn vha. f. eks. ncftpget. Brug tolower(originaltNavn)
til at danne kommandolinien.

Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk