Stop af Wu-ftpd
Fra : Skumleren

Dato : 01-07-01 17:31

Hejsa i hytten

DA jeg står og er ved at installere ProFTPD skal jeg først afinstallere
WuFTPD som jeg fik installeret ved installation af Liux.

Hvis jeg prøver at installere ProFTPD uden at gøre noget siger den at en fil
fra ProFTPD skaber konflikt med en fil fra pakken WuFTPD.

Jeg kan ikke finde ud af at stoppe/afinstallere WuFTPD

Gode råd modtages med kyshånd...

Mvh. Skumleren

PS: det drejer sig om Red Hat 7.1

Fra : "René Nielsen"

Dato : 01-07-01 19:47

I artikel <9hniuc$bp8$1@news.inet.tele.dk>, skrev "Skumleren"
<street_kodak@hotmail.com>:
> finde ud af at stoppe/afinstallere WuFTPD Gode råd modtages med
> kyshånd...
> Mvh. Skumleren
> PS: det drejer sig om Red Hat 7.1
rpm -e wu-ftp vil jeg skyde på..

René

--
Web [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Skumleren

Dato : 01-07-01 18:35

> rpm -e wu-ftp vil jeg skyde på..
Mange tak for hjælpen. Det var nu rpm -e wu-ftpd , men ideen var jo god.
Jeg havde selv prøvet noget ligende, men kunne ikke finde den rigtige pakke
at afinstallere. :P

/Skumleren

Fra : Skumleren

Dato : 01-07-01 19:58

Jeg har nu fået stoppe Wu-FTPD og installeret ProFTPD

http://www.gnuskole.dk/bog/proftpd.html

På ovenstående adresse kan man se den guide jeg har fulgt.
Jeg har dog det problem at jeg ikke kan komme i kontakt med serveren. Kan
det have noget med den fil man skal lave at gøre???

Jeg var nødt til at oprette /etc/xinit.d/ da den ikke findes på min server.

Mvh. Skumleren

Fra : Jesper Krogh

Dato : 01-07-01 19:58

In article <9hnrh8$ph5$1@news.inet.tele.dk>, Skumleren wrote:
> [...]
> det have noget med den fil man skal lave at gøre???
> Jeg var nødt til at oprette /etc/xinit.d/ da den ikke findes på min server.

Hvilken distribution bruger du ?
I tidligere redhat er det filen /etc/inetd.conf du skal bruge i stedet
for. Det er ikke nok bare at oprette /etc/xinet.d der skal bruges nogle
programmer dertil også.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Skumleren

Dato : 02-07-01 07:08

> Hvilken distribution bruger du ?

Jeg brúger RedHat 7.1

> I tidligere redhat er det filen /etc/inetd.conf du skal bruge i stedet
> for. Det er ikke nok bare at oprette /etc/xinet.d der skal bruges nogle
> programmer dertil også.

Det læste jeg noget på det website som jeg linkede til i min forrige mail.
Jeg troede dog ikke dette var nødvendigt da jeg i stedet oprette en fil i :
/etc/xini.d/proftpd
Som jeg tidligere skrev så blev jeg nødt til at oprette dette bibliotek...

Jeg er nybegynder mht linux. Derfor modtages gode forklaringer med kyshånd
:P

Mvh. Skumleren

Fra : Kim L.T.

Dato : 01-07-01 22:36

>Mange tak for hjælpen. Det var nu rpm -e wu-ftpd , men ideen var jo god.
>Jeg havde selv prøvet noget ligende, men kunne ikke finde den rigtige pakke
>at afinstallere. :P

Grep er din ven... [rpm -qa | grep ftp] (hvor "ftp" er den string du søger efter
i installerede RPM-pakker)!

Blot et lille tip, her hvor dagen går på hæld

/Kim T.