bash shell script ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 06-03-07 17:28

Hej Ng

Jeg kan ikk lige hitte ud af hvordan jeg udskifter et , med et carrier
return.

Altså, jeg har en tekst streng... asdf,asdf,asdf,asdf i en fil på en linie,
som jeg gerne vil have til dette

asdf
asdf
asdf
asdf

også i een fil, hvordan er det lige nemmest?

Kan ik lige finde den rette query til google.

Mvh Jacob

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-03-07 17:31

On Tue, 6 Mar 2007 17:27:35 +0100, Jacob wrote:

> Jeg kan ikk lige hitte ud af hvordan jeg udskifter et , med et
> carrier return.

Du kan bruge tr(1):

$ echo "1,2,3" | tr , \\r
3
$

Hvis du med "carrier return" mente linieskift, så kan du gøre sådan
hér:

$ echo "1,2,3" | tr , \\n
1
2
3
$

Mvh.

--
"Let's kill the clockwork" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 06-03-07 17:32

Den Tue, 6 Mar 2007 17:27:35 +0100 skrev Jacob d'Andrade:
> [...]
> asdf
> asdf
>
> også i een fil, hvordan er det lige nemmest?

tr ',' '
' <fil >nyfil

Det er single-quote-start, komma, single-quote-slut, mellemrum,
single-quote-start, enter, single-quote-slut. Altså tr(anslate)
fra 'komma' til 'enter'

Mvh
Kent

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 06-03-07 17:33

Tusind tak

Mvh Jacob

Fra : Jan Birk

Dato : 06-03-07 22:26

> [...]
> asdf
> asdf
>
> også i een fil, hvordan er det lige nemmest?

Som andre har vist, er der mange måder, men hvis du har stregen åben i
vi, er dette er mulighed:

%s/,/CTRL-V RETURN/g

/Jan