Postfix og smtp auth
Fra : Tom

Dato : 05-03-07 20:30

Tele2 har jo smtp auth på deres smtp server nu.

Jeg har fået PF til at kunne tilgå den med user/pass så jeg nu kan sende
igennem localhost igen.

main.cf

smtp_sasl_auth_enable = yes
smtp_sasl_password_maps = hash:/etc/postfix/sasl_passwd
smtp_sasl_security_options =

relayhost = smtp.tele2.dk

Jeg har et par forwards i min .procmailrc

:0 c
! x@email.dk y@email.dk

Der bliver lagt mails i PF's kø, men de kan ikke afsendes:

delivery temporarily suspended: connect to
smtp.tele2.dk[212.247.156.3]: Connection timed out

får jeg som mailer daemon et par dage efter.

Jeg gætter på den forsøger at tilgå den på port 25 som jo nu er lukket, men
hvordan får man PF til at korrekt ekspedere forwards?

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 06-03-07 21:17

"Tom" <no@spam.please> wrote in message

> main.cf
> relayhost = smtp.tele2.dk
>
> Jeg gætter på den forsøger at tilgå den på port 25 som jo nu er lukket,
> men hvordan får man PF til at korrekt ekspedere forwards?

Jeg har selv tele2, men opgav deres udgående server på grund af, til tider,
meget lange og uforudsigelige gennemløbstider. I stedet anvender jeg vores
udbyder for domænet som relayhost.
Min main.cf har
relayhost = smtpservernavn:port

Jeg forstår ikke helt hvordan du har det til at virke på smtp.tele2.dk uden
at angive portnummeret, som de jo har ændret fra 25 til 587.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 23:03

> relayhost = smtpservernavn:port
>
> Jeg forstår ikke helt hvordan du har det til at virke på smtp.tele2.dk
> uden at angive portnummeret, som de jo har ændret fra 25 til 587.

Og det var lige præcis det jeg manglede!

Tak,
nu kommer posten frem ved de ekspanderede også.

Aner ikke hvorfor localhost kunne sende før alligevel (cron mails og når jeg
tilgik localhost direkte)

Mange tak!