MS Windows
briani 27239
omdøbe mp3 fil
Fra : ølkusken

Dato : 05-03-07 08:35

Kan man ikke omdøbe en mp3 fil uden at filnavnet ender på .mp3 ?
så windows media player stadig kan afspille den.

jesper

Fra : emj

Dato : 05-03-07 10:56

ølkusken skrev:

>Kan man ikke omdøbe en mp3 fil uden at filnavnet ender på .mp3 ?
>så windows media player stadig kan afspille den.

Windows Mediaplayer kan da udmærket afspille mp3-filer.

Hilsen emj

Fra : ølkusken

Dato : 05-03-07 12:18

> Windows Mediaplayer kan da udmærket afspille mp3-filer.
>
> Hilsen emj

ja. jeg er en klovn til at formulere mig....

Jeg har før kunnet omdøbe en mp3 fil uden endelsen mp3.
Men jeg har fået ny pc og hvis jeg fjerner .mp3 fra filnavnet spørger den
hvilket program jeg vil åbne med....
Det må kunne ændres et sted (?)

jesper

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-03-07 12:37

ølkusken wrote:

> Jeg har før kunnet omdøbe en mp3 fil uden endelsen mp3.
> Men jeg har fået ny pc og hvis jeg fjerner .mp3 fra filnavnet spørger
> den hvilket program jeg vil åbne med....
> Det må kunne ændres et sted (?)

Tjaa. Det kan gøres på flere måder. Jeg vil vælge at om døbe de filer der
mangler et efternavn.
Først skal du sikre dig at filefternavne bliver vist. Fjern hakket i:
Start
Denne computer
Funktioner
Mappeindstillinger
Vis
skjul filtypenavne for kendte filtyper

Når du har gjordt det an du omdøbe filen som du vil med bl.a. F2.

Ellers kan du højreklikke på en fil og vælge åben med og så finde dit
foretrukne program i lisen og sætte hak i Brug altid dette program
men det er noget snavs når du ikke har et efternavn på filen.

mvh
Henning

mvh
Henning

Fra : Rado

Dato : 05-03-07 13:02

On Mon, 5 Mar 2007 12:17:54 +0100, "ølkusken" <youcant@mail.me> wrote:

>Jeg har før kunnet omdøbe en mp3 fil uden endelsen mp3.
>Men jeg har fået ny pc og hvis jeg fjerner .mp3 fra filnavnet spørger den
>hvilket program jeg vil åbne med....

Du kan ikke uden videre slette filtypen, så kan windows ikke se
hvilket program den skal åbnes med.

Sagen er sikkert den at du på den gamle maskine har kørt med "Skjul
filtype" slået til så kun filnavn og ikke endelsen ses, og så
alligevel har givet filerne en .mp3 endelse.

Det betyder at filnavnet reelt kommer til at sådan her ud:

filnavn. mp3.mp3

mens det du ser er:

filnavn.mp3

hvis du så sletter mp3 endelsen vil du kun se filnavnet:

filnavn

mens filen reelt hedder:

filnavn.mp3

og derfor stadig kan åbnes.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : ølkusken

Dato : 05-03-07 13:08

> Sagen er sikkert den at du på den gamle maskine har kørt med "Skjul
> filtype" slået til så kun filnavn og ikke endelsen ses, og så
> alligevel har givet filerne en .mp3 endelse.

Det var det der var galt.. hvor enkelt og hvor logisk

tak for input

jesper

Fra : hcma

Dato : 05-03-07 12:20

"ølkusken" <youcant@mail.me> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke omdøbe en mp3 fil uden at filnavnet ender på .mp3 ?
> så windows media player stadig kan afspille den.
>
> jesper

Nej du kan IKKE omdøbe den, så dan at wmp stadig opfatter den som en mp3-fil
HC