/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Nye priser ved TDC.
Fra : Anders Ecklon


Dato : 05-03-07 13:37

Hej Gruppe

Ja så ser der ud til at ske noget ved TDC.

Bredbånd:
http://privat.tdc.dk/publish.php?id=10703

Webspeed:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_priser&_nfls=false

Er selv lidt spændt på hvad der kommer til at ske med min 1Mb upload ved
Webspeed.

Mvh Anders

 
 
Allan Soerensen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 05-03-07 18:12

"Anders Ecklon" <ecklonfjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:45ec0f03$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe
>
> Ja så ser der ud til at ske noget ved TDC.
>
> Bredbånd:
> http://privat.tdc.dk/publish.php?id=10703

1. april



ShutEye (05-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 05-03-07 21:42

> Ja så ser der ud til at ske noget ved TDC.
>
> Bredbånd:
> http://privat.tdc.dk/publish.php?id=10703
>
> Webspeed:
> http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_priser&_nfls=false
>
> Er selv lidt spændt på hvad der kommer til at ske med min 1Mb upload ved
> Webspeed.

469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)

Men ja, der er ikke længere 1024kbit op på det skema?
Det var ellers grunden til at jeg valgte webspeed i sin tid.

Hov - så lige at de skrev "8064"kbit ned, er det en tastefejl eller er der
en god grund?



Dennis (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 05-03-07 22:27

On Mon, 5 Mar 2007 21:41:36 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
>Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)

15 ?

Hvordan har du fået 15, jeg ser kun 10 og næste trin er 20 på deres
hjemmeside. ?

Er det fordi din linie ikke kan klare 20, og har du så lavet en
mellemtings aftale ?

(Har selv 20, men min linie kan nok kun klare 15, sååå derfor
interessen :)


MVH
Dennis

ShutEye (05-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 05-03-07 22:31

>>469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
>>Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)
>
> 15 ?
>
> Hvordan har du fået 15, jeg ser kun 10 og næste trin er 20 på deres
> hjemmeside. ?
>
> Er det fordi din linie ikke kan klare 20, og har du så lavet en
> mellemtings aftale ?

Jep. Bestilte 20, de målte maks 15 - så det fik jeg.
Det foregik helt automatisk og uden bøvl.
Og til en pris lige midt i mellem.
Her kunne TDC lære noget :)

> (Har selv 20, men min linie kan nok kun klare 15, sååå derfor
> interessen :)

Prøv at bestille 20?



Dennis (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 05-03-07 22:41

On Mon, 5 Mar 2007 22:30:58 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:
>Jep. Bestilte 20, de målte maks 15 - så det fik jeg.
>Det foregik helt automatisk og uden bøvl.
>Og til en pris lige midt i mellem.
>Her kunne TDC lære noget :)

Oh yeah...


>
>> (Har selv 20, men min linie kan nok kun klare 15, sååå derfor
>> interessen :)
>
>Prøv at bestille 20?

Har 20, som oprindeligt var 10 indtil de satte priserne lidt ned.
Eksisterende kunder fik så opgraderet u.b. ved den lejlighed.

Jeg blev kunde før man kunne se afstanden til centralen på
hjemmesiden.

Jeg må lige have dem til at måle på min linie, og se hvad de selv
mener jeg skal betale :)


MVH

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 00:21

> Har 20, som oprindeligt var 10 indtil de satte priserne lidt ned.
> Eksisterende kunder fik så opgraderet u.b. ved den lejlighed.

Doh! Må lære at læse :)

> Jeg blev kunde før man kunne se afstanden til centralen på
> hjemmesiden.
>
> Jeg må lige have dem til at måle på min linie, og se hvad de selv
> mener jeg skal betale :)

Tjaa, det kan vel ikke skade ...



N/A (06-03-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-03-07 01:09



Dennis (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 06-03-07 01:09

On Tue, 06 Mar 2007 01:05:05 +0100, Sune <april2005@tdcadsly.dk>
wrote:

>
>Hvor henne?
>


www.fullrate.dk

Indtast adresseoplysninger i boksen på forsiden. :)

MVH

Sune (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 06-03-07 01:18

On Tue, 06 Mar 2007 01:08:56 +0100, Dennis <dn@nospam.dk> wrote:

>www.fullrate.dk
>
>Indtast adresseoplysninger i boksen på forsiden. :)

Smart smart

Mvh
Sune

Jens G (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 06-03-07 17:31

On Tue, 06 Mar 2007 01:08:56 +0100, Dennis <dn@nospam.dk> wrote:

>On Tue, 06 Mar 2007 01:05:05 +0100, Sune <april2005@tdcadsly.dk>
>wrote:
>
>>
>>Hvor henne?

>www.fullrate.dk
>
>Indtast adresseoplysninger i boksen på forsiden. :)
>
Jeg kan anslået få max 2 Mbit/1024 kbit med Fullrate.

Hvordan er pingtider egentlig med Fullrate?

Med Webspeed synes jeg at pingtiderne er fænomenale til f.eks. min IP
telefoniudbyder.
Da jeg havde TDC ADSL lå tiderne på ~20mS, og med Webspeed er de på
~10mS.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk
Besøg http://voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr

Frank Damgaard (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 06-03-07 18:52

Jens G skrev:

> Hvordan er pingtider egentlig med Fullrate?
>
> Med Webspeed synes jeg at pingtiderne er fænomenale til f.eks. min IP
> telefoniudbyder.
> Da jeg havde TDC ADSL lå tiderne på ~20mS, og med Webspeed er de på
> ~10mS.

Pingtider hvorhen til ?
Jeg har oplevet pingtider fra 28-50 ms og mere afhængig af hvor "eksotiske"
steder man vil hen.

fra fullrate ADSL:
til www.fullrate.dk har jeg 29ms
surftown webhotel: 29ms
cybercity ca. 30ms,
tele2/uni2 ca 40-44ms
unoeuro webhotel: 39-45ms
visse servere i tyskland: 50ms
......


jeg ved ikke om deres pingtider afhænger af liniekvalitet, jeg
bor desværre i et område hvor 2MBit er max....
*DSL teknik lider desværre også under begrænsninger mht.
i delay, og måske webspeed-teknik er bedre på det punkt.

Det bedste er direkte ethernet eller fiber....

Jens G (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 06-03-07 19:43

On Tue, 06 Mar 2007 18:51:47 +0100, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

[...]
>Pingtider hvorhen til ?

Det glemte jeg at skrive
F.eks. til musimi.dk.
Med Webspeed får jeg 9mS

Til sip.everlove.dk får jeg 10mS

>Jeg har oplevet pingtider fra 28-50 ms og mere afhængig af hvor "eksotiske"
>steder man vil hen.
>
>fra fullrate ADSL:
>til www.fullrate.dk har jeg 29ms
Også 29mS fra Webspeed.
>surftown webhotel: 29ms
>cybercity ca. 30ms,
11mS
>tele2/uni2 ca 40-44ms
14mS

>jeg ved ikke om deres pingtider afhænger af liniekvalitet, jeg
>bor desværre i et område hvor 2MBit er max....

Samme her, ihvertfald ifølge Fullrates beregning på deres Hjemmeside.

>*DSL teknik lider desværre også under begrænsninger mht.
>i delay, og måske webspeed-teknik er bedre på det punkt.
>
Åbenbart.

>Det bedste er direkte ethernet eller fiber....

Det kommer nok en dag. Jeg bor på en vej med elledninger i luften, og
når DONG kommer og graver dem i jorden, kommer der samtidig rør ned så
der kan blæses fiber ud.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk
Besøg http://voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr

Frank Damgaard (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 06-03-07 23:15

Jens G skrev:
> On Tue, 06 Mar 2007 18:51:47 +0100, Frank Damgaard
> <frank_news@milpent.dk> wrote:
> [...]
>> Pingtider hvorhen til ?
>
> Det glemte jeg at skrive
> F.eks. til musimi.dk.
> Med Webspeed får jeg 9mS

jeg har 29mS, men SIP telefoni med sipura-box
virker fint, og lyd er også meget god, bedre end skype...
Faktisk er det blevet bedre med fullrate og 2M/512K
fremfor dengang jeg havde tele2 med 256K/256K.


> Til sip.everlove.dk får jeg 10mS

her 29mS


Ping-tider hos fullrate er dog så vidt jeg kunne sammenligne
med andre lidt højere end hos andre ADSL udbydere :(
men jeg mener ikke at andre udbydere med ADSL kommer meget
under 15-20ms

Jesper Nielsen (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 07-03-07 19:10

> Ping-tider hos fullrate er dog så vidt jeg kunne sammenligne
> med andre lidt højere end hos andre ADSL udbydere :(
> men jeg mener ikke at andre udbydere med ADSL kommer meget
> under 15-20ms

Du kan bede supporten slå fast interleave til eller fra (kan ikke huske
hvilken) - det giver væsentligt lavere pingtider.


--
Mvh. Jesper

Asbjorn Hojmark (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 07-03-07 23:59

On Wed, 07 Mar 2007 19:10:24 +0100, Jesper Nielsen
<jn@nielsenit.invalid> wrote:

> Du kan bede supporten slå fast interleave til eller fra (kan ikke huske
> hvilken) - det giver væsentligt lavere pingtider.

Det er altså lidt noget sludder.

Det er enten fast path eller interleaved (altså ikke fast interleave),
og fast path er det hurtigste. Det stiller dog også større krav til
linjen og man kan risikere en lavere reel hastighed, selvom latency er
lavere.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Jesper Nielsen (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 09-03-07 00:14

> Det er altså lidt noget sludder.

Sikkert
Må indrømme, at jeg ikke sidder med det tekniske.


--
Mvh. Jesper

Klaus D. Mikkelsen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-03-07 23:04

ShutEye skriver:
>
> 469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
> Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)

Fedt, kan fullrate levere i 8450 Hammel ?

TDC kan med webspeed......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ivan V. Klattrup (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 05-03-07 23:12

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>Fedt, kan fullrate levere i 8450 Hammel ?

Det er lige så effektivt i 5900 Rudkøbing

>TDC kan med webspeed......

også her.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Klaus D. Mikkelsen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-03-07 23:13

"Ivan V. Klattrup" skriver:
>
> >TDC kan med webspeed......
>
> også her.

Forskellen er at du bruger det. Jeg holder fast i min 256/128 linje.
Webspeed er alt for dyrt til mig.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 00:22

>> 469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
>> Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)
>
> Fedt, kan fullrate levere i 8450 Hammel ?

Jeg kan trække et kabel ... ?

> TDC kan med webspeed......

Konstaterede blot at det stadig er noget dyrt at ha' webspeed.



Klaus D. Mikkelsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-07 06:19

ShutEye skriver:
>
> Jeg kan trække et kabel ... ?

Tak, gider du ?

> Konstaterede blot at det stadig er noget dyrt at ha' webspeed.

I forhold til ?

Personligt syntes jeg at fullrate er pissedyrt. Du kan få en 10/10 hos
bolignet til 399/md.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 12:07

>> Jeg kan trække et kabel ... ?
>
> Tak, gider du ?

Skal lige ... øhh næ :)

>> Konstaterede blot at det stadig er noget dyrt at ha' webspeed.
>
> I forhold til ?
>
> Personligt syntes jeg at fullrate er pissedyrt. Du kan få en 10/10 hos
> bolignet til 399/md.

Men leverer de i 2750 Ballerup?



Klaus D. Mikkelsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-07 15:53

ShutEye skriver:
>
> Men leverer de i 2750 Ballerup?

Fiks ???, men i din prissammenligningsverden er det jo lige meget.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 18:13

>> Men leverer de i 2750 Ballerup?
>
> Fiks ???, men i din prissammenligningsverden er det jo lige meget.

Fiks?
Du er sgu da en sur snegl.



Klaus D. Mikkelsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-07 19:07

ShutEye skriver:
>
> Du er sgu da en sur snegl.

Næh overhovedet ikke.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 20:24

>> Du er sgu da en sur snegl.
>
> Næh overhovedet ikke.

Så en sær en?



Klaus D. Mikkelsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-07 21:44

ShutEye skriver:
>
> Så en sær en?

Fordi ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 22:00

>> Så en sær en?
>
> Fordi ?

Din opvækst? :)
Nej seriøst, lad os stoppe her.



Klaus D. Mikkelsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-07 22:12

ShutEye skriver:
>
> Nej seriøst, lad os stoppe her.

Ja, dine argumenter er jo tømt ud for længst....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (07-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 07-03-07 10:33

>> Nej seriøst, lad os stoppe her.
>
> Ja, dine argumenter er jo tømt ud for længst....

Argumenter? For HVAD?
Jeg skrev:
> 469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
> Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)

Og så hidsede du dig op over at du ikke kunne få fullrate og det derfor var
en dum sammenligning.

Hvad er det jeg skal argumentere for (eller imod?) her?



Klaus D. Mikkelsen (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-03-07 15:59

ShutEye skriver:
>
> Argumenter? For HVAD?

For at droppe webspeed og kalde dem dyre.

Du har selv skiftet til en dyr forbindelse.

> Og så hidsede du dig op over at du ikke kunne få fullrate og det derfor var
> en dum sammenligning.

Næh, jeg hidsede mig ikke op.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (07-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 07-03-07 20:59

>> Argumenter? For HVAD?
>
> For at droppe webspeed og kalde dem dyre.

De er dyre her hvor jeg bor, samme argumentation bruger du selv.

> Du har selv skiftet til en dyr forbindelse.

Nix. 594,- før - 479,- nu.

>> Og så hidsede du dig op over at du ikke kunne få fullrate og det derfor
>> var
>> en dum sammenligning.
>
> Næh, jeg hidsede mig ikke op.

Så er det kun mig.



Rander (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 06-03-07 19:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Konstaterede blot at det stadig er noget dyrt at ha' webspeed.
> I forhold til ?
> Personligt syntes jeg at fullrate er pissedyrt. Du kan få en 10/10 hos
> bolignet til 399/md.

Det synes jeg så er dyrt, for det giver jeg så 295/md for hos Dansk
Bredbånd - incl. telefoni.

Men man kan vel ikke tillade sig at være kræsen, hvis man bor et sted
hvor ikke alle kan levere!?

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 20:25

>>> Konstaterede blot at det stadig er noget dyrt at ha' webspeed.
>>>
>> I forhold til ?
>>
>> Personligt syntes jeg at fullrate er pissedyrt. Du kan få en 10/10 hos
>> bolignet til 399/md.
>
> Det synes jeg så er dyrt, for det giver jeg så 295/md for hos Dansk
> Bredbånd - incl. telefoni.

Pas på! Det kan ikke leveres hvor Klaus bor!

> Men man kan vel ikke tillade sig at være kræsen, hvis man bor et sted hvor
> ikke alle kan levere!?



Ivan V. Klattrup (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 06-03-07 20:28

ShutEye skrev:

>Det kan ikke leveres hvor Klaus bor

Heller ikke der hvor jeg bor.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 20:39

>>Det kan ikke leveres hvor Klaus bor
>
> Heller ikke der hvor jeg bor.

Eller her.



Klaus D. Mikkelsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-07 21:46

Rander skriver:
>
> Det synes jeg så er dyrt, for det giver jeg så 295/md for hos Dansk
> Bredbånd - incl. telefoni.

Det har du jo ret i

> Men man kan vel ikke tillade sig at være kræsen, hvis man bor et sted
> hvor ikke alle kan levere!?

Netop, og netop derfor er der ingen grund til den hysteri som "ShutEye"
(han/hun/den/det) har med sit fullrate versus Webspeed.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 22:00

>> Det synes jeg så er dyrt, for det giver jeg så 295/md for hos Dansk
>> Bredbånd - incl. telefoni.
>
> Det har du jo ret i
>
>> Men man kan vel ikke tillade sig at være kræsen, hvis man bor et sted
>> hvor ikke alle kan levere!?
>
> Netop, og netop derfor er der ingen grund til den hysteri som "ShutEye"
> (han/hun/den/det) har med sit fullrate versus Webspeed.

Hysteri? Tag dig nu sammen mand!



Rane (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 07-03-07 14:32

On Tue, 6 Mar 2007 22:00:25 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>> Netop, og netop derfor er der ingen grund til den hysteri som "ShutEye"
>> (han/hun/den/det) har med sit fullrate versus Webspeed.
>
>Hysteri? Tag dig nu sammen mand!
>

Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
høre om? JA..meget.

Svend (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 07-03-07 15:40

Rane skrev:
> On Tue, 6 Mar 2007 22:00:25 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:
>
>>> Netop, og netop derfor er der ingen grund til den hysteri som "ShutEye"
>>> (han/hun/den/det) har med sit fullrate versus Webspeed.
>> Hysteri? Tag dig nu sammen mand!
>>
>
> Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
> i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
> er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
> høre om? JA..meget.

Well, misundelse er en grim ting (og ja jeg bor på landet).

--
Svend

Rane (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 08-03-07 10:29

On Wed, 07 Mar 2007 15:39:33 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>> Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
>> i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
>> er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
>> høre om? JA..meget.
>
>Well, misundelse er en grim ting (og ja jeg bor på landet).

Jeg er overhovedet ikke misundelig. Din kommentar er faktisk den slags
jeg er 2. mest træt af at høre i forbindelse med internet udbydere og
deres priser

Svend (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 08-03-07 11:16

Rane skrev:
> On Wed, 07 Mar 2007 15:39:33 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>
>>> Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
>>> i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
>>> er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
>>> høre om? JA..meget.
>> Well, misundelse er en grim ting (og ja jeg bor på landet).
>
> Jeg er overhovedet ikke misundelig. Din kommentar er faktisk den slags
> jeg er 2. mest træt af at høre i forbindelse med internet udbydere og
> deres priser

Ok, men hvem har sagt at udbydere skal være landsdækkende for at man kan
diskutere priser ? Det er vel ok at diskutere priser som kun gælder for
20 % af befolkningen ? at du så ikke kan bruge det til så meget fordi
der hvor du bor er der kun udbyder x.y.z er vel din sag.

Men du har selvfølgelig lov til at skrive at du er træt af at læse om 20
mbit du ikke selv er i nærheden af at kunne få, det vil jeg ikke prøve
at forhindre dig i, misundelse eller ej

Folk er sikkert glade for deres hurtige forbindelser, det var jeg også
da jeg havde comx, snøft.

--
Svend

Rane (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 08-03-07 13:00

On Thu, 08 Mar 2007 11:15:56 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Ok, men hvem har sagt at udbydere skal være landsdækkende for at man kan
>diskutere priser ? Det er vel ok at diskutere priser som kun gælder for
>20 % af befolkningen ? at du så ikke kan bruge det til så meget fordi
>der hvor du bor er der kun udbyder x.y.z er vel din sag.

Man kan sagtens diskutere priser på den måde. Jeg er bare træt af at
folk næsten hoverer når de fortæller at ens udbyder er hamrende dyr
(og dermed dårlig) fordi deres lokale udbyder kan gøre det billigere
og hurtigere.

>
>Men du har selvfølgelig lov til at skrive at du er træt af at læse om 20
>mbit du ikke selv er i nærheden af at kunne få, det vil jeg ikke prøve
>at forhindre dig i, misundelse eller ej

Er mere træt af den måde, folk med de 20mbit skriver.

>
>Folk er sikkert glade for deres hurtige forbindelser, det var jeg også
>da jeg havde comx, snøft.

Jada...hurtigt og billigt = de andre udbydere er dårlige ik ;) ej
just kidding..men sådan opfatter man det tit

ShutEye (07-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 07-03-07 21:01

>>> Netop, og netop derfor er der ingen grund til den hysteri som "ShutEye"
>>> (han/hun/den/det) har med sit fullrate versus Webspeed.
>>
>>Hysteri? Tag dig nu sammen mand!
>
> Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
> i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
> er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
> høre om? JA..meget.

Jeg startede med at kommentere på Ander's indlæg på baggrund af personlig
erfaring med webspeed.
Hvis det kan trøste dig kan jeg ikke få 20Mbit.
Må nøjes med 15 :)



Rane (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 08-03-07 10:28

On Wed, 7 Mar 2007 21:00:40 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Jeg startede med at kommentere på Ander's indlæg på baggrund af personlig
>erfaring med webspeed.
>Hvis det kan trøste dig kan jeg ikke få 20Mbit.
>Må nøjes med 15 :)
>
Det er følgende kommentarer jeg er træt af at høre:

"469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)"

For mig er dette ubrugelig information, da Fullrate ikke er
landsdækkende. For os webspeed brugere er det en god pris ift. hvad
det kostede før. Du får det til at lyde som om prisen er eneste
vigtige parameter :)

ShutEye (08-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-03-07 11:02

>>Jeg startede med at kommentere på Ander's indlæg på baggrund af personlig
>>erfaring med webspeed.
>>Hvis det kan trøste dig kan jeg ikke få 20Mbit.
>>Må nøjes med 15 :)
>>
> Det er følgende kommentarer jeg er træt af at høre:
>
> "469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
> Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)"
>
> For mig er dette ubrugelig information, da Fullrate ikke er
> landsdækkende. For os webspeed brugere er det en god pris ift. hvad
> det kostede før. Du får det til at lyde som om prisen er eneste
> vigtige parameter :)

Den _er_ da vigtig.
Og jeg havde sgu også et spørgsmål men det er der ingen der gider svarer på.



Rane (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 08-03-07 12:57

On Thu, 8 Mar 2007 11:01:38 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>> For mig er dette ubrugelig information, da Fullrate ikke er
>> landsdækkende. For os webspeed brugere er det en god pris ift. hvad
>> det kostede før. Du får det til at lyde som om prisen er eneste
>> vigtige parameter :)
>
>Den _er_ da vigtig.
>Og jeg havde sgu også et spørgsmål men det er der ingen der gider svarer på.
>
Nu har du stillet temmelig mange spørgsmål i hele tråden så hvilket af
dem hentyder du til?

Prisen er én vigtig ting ja...men langt fra den eneste ting der er
vigtig. Det er også mere det blærerøvsagtige i den slags indlæg, jeg
er ved at være træt af. A la "ha...jeg ka få 5x hastighed til 50kr
mindre end dig...så derfor stinker din udbyder". Dem ser man desværre
alt for mange af på nettet nu om dage.

ShutEye (08-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-03-07 18:38

>>> For mig er dette ubrugelig information, da Fullrate ikke er
>>> landsdækkende. For os webspeed brugere er det en god pris ift. hvad
>>> det kostede før. Du får det til at lyde som om prisen er eneste
>>> vigtige parameter :)
>>
>>Den _er_ da vigtig.
>>Og jeg havde sgu også et spørgsmål men det er der ingen der gider svarer
>>på.
>>
> Nu har du stillet temmelig mange spørgsmål i hele tråden så hvilket af
> dem hentyder du til?
>
> Prisen er én vigtig ting ja...men langt fra den eneste ting der er
> vigtig. Det er også mere det blærerøvsagtige i den slags indlæg, jeg
> er ved at være træt af. A la "ha...jeg ka få 5x hastighed til 50kr
> mindre end dig...så derfor stinker din udbyder". Dem ser man desværre
> alt for mange af på nettet nu om dage.

Er du sikker på at du ikke er misundelig? :)
Det var nu ikke min mening at 'blære' mig.



Rane (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 09-03-07 08:06

On Thu, 8 Mar 2007 18:37:47 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>> Prisen er én vigtig ting ja...men langt fra den eneste ting der er
>> vigtig. Det er også mere det blærerøvsagtige i den slags indlæg, jeg
>> er ved at være træt af. A la "ha...jeg ka få 5x hastighed til 50kr
>> mindre end dig...så derfor stinker din udbyder". Dem ser man desværre
>> alt for mange af på nettet nu om dage.
>
>Er du sikker på at du ikke er misundelig? :)
>Det var nu ikke min mening at 'blære' mig.
>

Temmelig sikker ja :) Har selv webspeed og det har kørt upåklageligt
i al den tid jeg har haft det - og nu bliver jeg så opgraderet til
8mbit/512kbit til samme pris som før. :)

Ivan V. Klattrup (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 09-03-07 08:41

Rane skrev:

>og nu bliver jeg så opgraderet til 8mbit/512kbit

Der var du heldig, jeg bliver nedgraderet med de nye hastigheder.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Rane (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 09-03-07 09:58

On 09 Mar 2007 07:41:17 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Rane skrev:
>
>>og nu bliver jeg så opgraderet til 8mbit/512kbit
>
>Der var du heldig, jeg bliver nedgraderet med de nye hastigheder.

Ja det er så desværre mindre heldigt

Ivan V. Klattrup (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 08-03-07 12:13

Rane skrev:

>For mig er dette ubrugelig information, da Fullrate ikke er
>landsdækkende. For os webspeed brugere

webspeed er heller ikke landsdækkende, jeg kan få det, et villaområde ca
250 meter herfra kan ikke få det, selvom de gerne ville have det
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/16145110.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Rane (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 08-03-07 12:55

On 08 Mar 2007 11:13:06 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>webspeed er heller ikke landsdækkende, jeg kan få det, et villaområde ca
>250 meter herfra kan ikke få det, selvom de gerne ville have det
>http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/16145110.htm

Nej men dog langt mere landsdækkende end FullRate og hvad de ellers
hedder de udbydere der kun holder til i Kbh og 2-3 andre store byer.

Asbjorn Hojmark (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 08-03-07 12:34

On Thu, 08 Mar 2007 10:27:56 +0100, Rane <ranemandenSLET@gmail.com>
wrote:

> "469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
> Godt jeg droppede min webspeed forbindelse :)"
>
> For mig er dette ubrugelig information, da Fullrate ikke er
> landsdækkende.

Jeg synes, det er helt fair nok lave en prissammenligning mellem de
to, for TDC Kabel-TV er heller ikke landsdækkende med Webspeed.

> For os webspeed brugere er det en god pris ift. hvad det kostede før.
> Du får det til at lyde som om prisen er eneste vigtige parameter :)

Jeg er meget enig, at prisen ikke er den eneste vigtige parameter, og
det er desværre ofte overset, at der er væsentlige forskelle på
produkterne. (Folk synes at tro, at produkterne er det samme, bare
fordi de hedder nogenlunde det samme. '20 Mbps er da 20 Mbps').

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Rane (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 08-03-07 12:55

On Thu, 08 Mar 2007 12:33:55 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Jeg synes, det er helt fair nok lave en prissammenligning mellem de
>to, for TDC Kabel-TV er heller ikke landsdækkende med Webspeed.

Forskellen er bare her at FullRate er begrænset til de hvad...4
største byer i DK? Hvor webspeed dermed er noget mere landsdækkende i
forhold til.

Asbjorn Hojmark (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 08-03-07 12:56

On Thu, 08 Mar 2007 12:54:38 +0100, Rane <ranemandenSLET@gmail.com>
wrote:

> Forskellen er bare her at FullRate er begrænset til de hvad...4
> største byer i DK? Hvor webspeed dermed er noget mere landsdækkende
> i forhold til.

Det hænger jo også en del sammen med, hvor længe de har været i gang.
Der er ingen forskel på, at begge parter har valgt kun at etablere sig
der, hvor det kan betale sig.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Bertel Lund Hansen (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-03-07 13:08

Rane skrev:

> Forskellen er bare her at FullRate er begrænset til de hvad...4
> største byer i DK?

Jeg kan få Fullrate i Horsens (ifølge deres tjekside) som vist er
det tiendestørste by. Deres oversigtskort viser fire centre, men
de cirkler der breder sig ud derfra, rækker langt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Karsten Andersen (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 10-03-07 09:26

Thu, 8 Mar 2007 13:07:57 +0100, skrev Bertel Lund Hansen, på 12
linier, i <dd2hzkvhf4fs.10ownla2gjl1g.dlg@40tude.net>, :

>Rane skrev:
>
>> Forskellen er bare her at FullRate er begrænset til de hvad...4
>> største byer i DK?
>
>Jeg kan få Fullrate i Horsens (ifølge deres tjekside) som vist er
>det tiendestørste by. Deres oversigtskort viser fire centre, men
>de cirkler der breder sig ud derfra, rækker langt.
Bare ikke op til tyrsted
Den central er der kun TDC på. så andet kan man ikke.
(Over 2mbit)

Og der er jo også først fra 14. maj 2007 du kan på horsens central.

--
MVH Karsten
Horsens

Svend (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 08-03-07 13:54

Rane skrev:
> On Thu, 08 Mar 2007 12:33:55 +0100, Asbjorn Hojmark
> <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
>> Jeg synes, det er helt fair nok lave en prissammenligning mellem de
>> to, for TDC Kabel-TV er heller ikke landsdækkende med Webspeed.
>
> Forskellen er bare her at FullRate er begrænset til de hvad...4
> største byer i DK? Hvor webspeed dermed er noget mere landsdækkende i
> forhold til.

Jeg er næsten villig til at væde på at inden for et halvt år kan
fullrate nå flere kunder fra de centraller de er etableret på, end tdc
kan med webspeed, bare for at give din 20mbit diskussion en anden vinkel.


--
Svend

Rane (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 08-03-07 14:17

On Thu, 08 Mar 2007 13:54:00 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Jeg er næsten villig til at væde på at inden for et halvt år kan
>fullrate nå flere kunder fra de centraller de er etableret på, end tdc
>kan med webspeed, bare for at give din 20mbit diskussion en anden vinkel.

Jojo...men hvad fremtiden bringer har ikke noget med indlægget at gøre
som sådan :)

Ivan V. Klattrup (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 08-03-07 14:18

Rane skrev:

>Jojo...men hvad fremtiden bringer har ikke noget med indlægget at gøre
>som sådan :)

de nye priser hos tdc er da ude i fremtiden da de ikke er trådt i kraft
endnu

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Rane (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 08-03-07 15:14

On 08 Mar 2007 13:17:58 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Rane skrev:
>
>>Jojo...men hvad fremtiden bringer har ikke noget med indlægget at gøre
>>som sådan :)
>
>de nye priser hos tdc er da ude i fremtiden da de ikke er trådt i kraft
>endnu

Sikke et ordkløveri vi er ude i nu Ja de er 3 uger ud i
fremtiden. Svend *spekulerede* kun mht. Fullrate om 6 måneder.

Svend (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 08-03-07 16:02

Rane skrev:
> On 08 Mar 2007 13:17:58 GMT, "Ivan V. Klattrup"
> <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:
>
>> Rane skrev:
>>
>>> Jojo...men hvad fremtiden bringer har ikke noget med indlægget at gøre
>>> som sådan :)
>> de nye priser hos tdc er da ude i fremtiden da de ikke er trådt i kraft
>> endnu
>
> Sikke et ordkløveri vi er ude i nu Ja de er 3 uger ud i
> fremtiden. Svend *spekulerede* kun mht. Fullrate om 6 måneder.

Ja jeg sammenlignede 2 ikke landsdækkende selskaber, hvor min påstand er
at fullrate om et halvt år kan nå ud til flere kunder end webspeed kan
idag. Det kan de måske allerede idag ? Hvormange hustande kan få tdc
kabeltv idag ?


Så det kan godt være du er træt af alle de mennesker der hovere over at
kunne få 20mbit der hvor du bor, omvendt kunne jeg også være træt af at
jeg ikke kunne få webspeed. Men din argumentation om "næsten
landsdækkende" holder bare ikke.

Så måske skal jeg bare sige misundelse er en grim ting, fullrate eller
webspeed !?

Jeg er klart misundelig på en kollega der har fullrate med 17 mbit
download og 1,7 mbit upload.
--
Svend

Klaus D. Mikkelsen (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-03-07 16:11

Svend skriver:
>
> Ja jeg sammenlignede 2 ikke landsdækkende selskaber, hvor min påstand er
> at fullrate om et halvt år kan nå ud til flere kunder end webspeed kan
> idag. Det kan de måske allerede idag ? Hvormange hustande kan få tdc
> kabeltv idag ?

Mere end de 1,3 millioner kunder de allerede har.
http://om.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_o_pro_tdc_ktv

Fullrate dækker 700.000 husstande i København
(http://www.fullrate.dk/om_fullrate/virksomhed.php)
Og har potentiale til 280.000 flere med deres nuværende udvidelse.
(http://www.fullrate.dk/ Århus/Ålborg = 200.000, Odense = 80.000)

Fullrate har ca 10.000 kunder.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars C (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars C


Dato : 08-03-07 16:44

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>Svend skriver:
>>
>> Ja jeg sammenlignede 2 ikke landsdækkende selskaber, hvor min påstand er
>> at fullrate om et halvt år kan nå ud til flere kunder end webspeed kan
>> idag. Det kan de måske allerede idag ? Hvormange hustande kan få tdc
>> kabeltv idag ?
>
>Mere end de 1,3 millioner kunder de allerede har.
>http://om.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_o_pro_tdc_ktv
>
Og hvor mange af de kunder kan få Webspeed?
Jeg er f.eks. TDC-Kabeltv kunde men kan ikke få det. Jeg kan så til
gengæld få hurtigere internet til billigere penge, så jeg klager
absolut ikke


--
Lars C

Svend (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 09-03-07 08:31

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Svend skriver:
>> Ja jeg sammenlignede 2 ikke landsdækkende selskaber, hvor min påstand er
>> at fullrate om et halvt år kan nå ud til flere kunder end webspeed kan
>> idag. Det kan de måske allerede idag ? Hvormange hustande kan få tdc
>> kabeltv idag ?
>
> Mere end de 1,3 millioner kunder de allerede har.
> http://om.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_o_pro_tdc_ktv
>
> Fullrate dækker 700.000 husstande i København
> (http://www.fullrate.dk/om_fullrate/virksomhed.php)
> Og har potentiale til 280.000 flere med deres nuværende udvidelse.
> (http://www.fullrate.dk/ Århus/Ålborg = 200.000, Odense = 80.000)
>
> Fullrate har ca 10.000 kunder.
>
Ok, den var vist helt ved siden af.

Nå men pointen hænger stadig meget godt ved. Man kan altid diskutere
priser, også mellem forskellige selskaber der er mere eller mindre
landsdækkende.


--
Svend

Rane (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 09-03-07 08:38

On Thu, 08 Mar 2007 16:01:53 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Ja jeg sammenlignede 2 ikke landsdækkende selskaber, hvor min påstand er
>at fullrate om et halvt år kan nå ud til flere kunder end webspeed kan
>idag. Det kan de måske allerede idag ? Hvormange hustande kan få tdc
>kabeltv idag ?

Aner det ikke - en del flere end Fullrate pt. vil jeg tro. Men BARE
fordi at fullrate er hurtigere og billigere, betyder jo ikke at alle
folk vil skifte til dem. Der kan jo opstå ustabilitet, rygter osv.
som vi før har set ved andre udbydere, eks. Tele2

>
>Så det kan godt være du er træt af alle de mennesker der hovere over at
>kunne få 20mbit der hvor du bor, omvendt kunne jeg også være træt af at
>jeg ikke kunne få webspeed. Men din argumentation om "næsten
>landsdækkende" holder bare ikke.

Jeg mente *mere* landsdækkende end Fullrate er nu.

>
>Så måske skal jeg bare sige misundelse er en grim ting, fullrate eller
>webspeed !?

Det må du da godt sige. Jeg er bare træt af den sætning.

>
>Jeg er klart misundelig på en kollega der har fullrate med 17 mbit
>download og 1,7 mbit upload.

Der vil altid være nogen der har noget der er bedre end det man selv
har. Den form for misundelse er ikke en grim ting efter min
opfattelse.

Frank Damgaard (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 08-03-07 16:54

Rane skrev:
> On Tue, 6 Mar 2007 22:00:25 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:
>
>>> Netop, og netop derfor er der ingen grund til den hysteri som "ShutEye"
>>> (han/hun/den/det) har med sit fullrate versus Webspeed.
>> Hysteri? Tag dig nu sammen mand!
>>
>
> Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
> i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
> er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
> høre om? JA..meget.

Ja, og man skal ikke en gang langt ude på landet, her i kvarteret (Ballerup)
er der omtrent kun 2MBit ADSL som max via kobberkablerne, når man "kun" er
2½-3 km kabelafstand til central...

ShutEye (08-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-03-07 18:42

>> Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
>> i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
>> er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
>> høre om? JA..meget.
>
> Ja, og man skal ikke en gang langt ude på landet, her i kvarteret
> (Ballerup)
> er der omtrent kun 2MBit ADSL som max via kobberkablerne, når man "kun" er
> 2½-3 km kabelafstand til central...

Hvor i Ballerup er det?
Bor selv i nærheden af Baltoppen.



Jens G (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 08-03-07 19:35

On Thu, 8 Mar 2007 18:41:32 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>> Ja, og man skal ikke en gang langt ude på landet, her i kvarteret
>> (Ballerup)
>> er der omtrent kun 2MBit ADSL som max via kobberkablerne, når man "kun" er
>> 2½-3 km kabelafstand til central...
>
>Hvor i Ballerup er det?
>Bor selv i nærheden af Baltoppen.

Hvor ligger centralen egentlig i Ballerup?
Selv bor jeg i Egebjerg, og Fullrate siger der er 2600 meter.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk
Besøg http://voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr

ShutEye (08-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-03-07 20:03

>>> Ja, og man skal ikke en gang langt ude på landet, her i kvarteret
>>> (Ballerup)
>>> er der omtrent kun 2MBit ADSL som max via kobberkablerne, når man "kun"
>>> er
>>> 2½-3 km kabelafstand til central...
>>
>>Hvor i Ballerup er det?
>>Bor selv i nærheden af Baltoppen.
>
> Hvor ligger centralen egentlig i Ballerup?
> Selv bor jeg i Egebjerg, og Fullrate siger der er 2600 meter.

ANER det ikke :)



Lasse Jarlskov (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 09-03-07 16:34

On Thu, 08 Mar 2007 19:35:29 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Hvor ligger centralen egentlig i Ballerup?

Så vidt jeg husker er det på Ærtedamsvej, ud til Hold-an-vej.


/Jarlskov

Jens G (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 09-03-07 17:06

On Fri, 09 Mar 2007 16:33:53 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>On Thu, 08 Mar 2007 19:35:29 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
>wrote:
>
>>Hvor ligger centralen egentlig i Ballerup?
>
>Så vidt jeg husker er det på Ærtedamsvej, ud til Hold-an-vej.

Det passer meget godt med afstanden.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk
Besøg http://voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr

Frank Damgaard (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 08-03-07 20:11

ShutEye skrev:
.....
>> Ja, og man skal ikke en gang langt ude på landet, her i kvarteret
>> (Ballerup)
>> er der omtrent kun 2MBit ADSL som max via kobberkablerne, når man "kun" er
>> 2½-3 km kabelafstand til central...
>
> Hvor i Ballerup er det?
> Bor selv i nærheden af Baltoppen.

Egebjerg-området....
(et generelt problem i det område med 45-55 år gamle tlf.-kabler...)

Men det løser sig vel når Dong-Energy kommer med fiber en dag :)

ShutEye (08-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-03-07 21:29

>>> Ja, og man skal ikke en gang langt ude på landet, her i kvarteret
>>> (Ballerup)
>>> er der omtrent kun 2MBit ADSL som max via kobberkablerne, når man "kun"
>>> er
>>> 2½-3 km kabelafstand til central...
>>
>> Hvor i Ballerup er det?
>> Bor selv i nærheden af Baltoppen.
>
> Egebjerg-området....
> (et generelt problem i det område med 45-55 år gamle tlf.-kabler...)
>
> Men det løser sig vel når Dong-Energy kommer med fiber en dag :)

Glæder mig til dagen :)
Er kun loyal over for en ting i den sammenhæng: min pengepung.



Renè (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Renè


Dato : 09-03-07 00:02


"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen
news:esphsc$q2r$1@news.datemas.de...
>>> Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
>>> i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
>>> er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
>>> høre om? JA..meget.

Misundelse er en grim ting.
Glæd dig heller over at det ikke er dig der bliver snydt.
Da de llinier er meget svingende.


Rane (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Rane


Dato : 09-03-07 08:40

On Fri, 9 Mar 2007 00:01:52 +0100, Renè <basse@c.d.k> wrote:

>
>"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen
>news:esphsc$q2r$1@news.datemas.de...
>>>> Jeg er sgu også træt af at læse om alle dem der kan få 20mbit osv.osv.
>>>> i deres specielle område. Det er som om de lige skal blære sig. Om det
>>>> er hysteri eller ej er så noget andet...men irriterende konstant at
>>>> høre om? JA..meget.
>
>Misundelse er en grim ting.
>Glæd dig heller over at det ikke er dig der bliver snydt.
>Da de llinier er meget svingende.

Det er vist mig du svarer der....og der var den sgu igen den sætning.
Lad mig gætte på at du har en hurtig hastighed?

Bliver iøvrigt ikke snydt da webspeed er det mest stabile jeg
nogensinde har haft.

Klaus D. Mikkelsen (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-03-07 19:04

ShutEye skriver:
>
> 469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.

Du er ikke en af dem der er plaget af en "defekt" router ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (08-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-03-07 20:05

>> 469,- for 8192/512? Jeg gir 479,- for 15360/2048 ved Fullrate.
>
> Du er ikke en af dem der er plaget af en "defekt" router ?

Nej.
Måske (og det her er kun gætværk) er det fordi skidtet kører i bridged mode.
Router-delen er altså slået fra så at sige.
Til gengæld var jeg plaget af at deres opdatering ikke kørte _helt_ glat.



Anita Roddick (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 07-03-07 03:29

Nogen, der ved, hvordan det bliver med Brendbånd Pro?

Der står ikke noget om nye priser på hjemmesiden. Men der står, at priserne
kun gælder til d. 16. marts.
Kunne tyde på, at de vil lave noget om snart?



Andreas Bach Aaen (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Bach Aaen


Dato : 07-03-07 22:40

Anita Roddick wrote:

> Nogen, der ved, hvordan det bliver med Brendbånd Pro?

Nej, men vi kan jo gætte frit ud fra TDCs gøren ved de tidligere
reguleringer.
Mon ikke PRO abonnementerne opdateres forholdsvis kort efter privatbrugerne.
PRO abonnementet er vel ret populært som hjemmearbejdspladsopkobling, så mon
ikke de lige lader de private abonnementer tage børnesygdommene før de
opgraderer PRO abonnementerne. F.eks. uheldige kombinationer af udstyr og
hastigheder.

Selv har jeg et 3072/512. Rent prismæssigt burde det blive opgraderet til
6144/512 hvis det skal følge opdateringsraten på de private opkoblinger.

Om det er dyrt? Tja, jeg får det som frøns. Alternativt havde pengene røget
til topskattebeskatning. Eneste ulempe er at jeg ikke selv får lov at vælge
selskab og hastighed på abonnement. Så jeg skal finde noget lige så godt
til en trediedel af prisen, hvis jeg skal tage et privat abonnement i
stedet.
Det formår TDC sig lige at holde sig under

> Der står ikke noget om nye priser på hjemmesiden. Men der står, at
> priserne kun gælder til d. 16. marts.
> Kunne tyde på, at de vil lave noget om snart?

Nej, det er kampagnen på gratis oprettelse, der løber indtil 16. marts.

/Andreas

Ukendt (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-07 18:24


"Anders Ecklon" <ecklonfjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:45ec0f03$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe
>
> Ja så ser der ud til at ske noget ved TDC.
>

Ja for en 20'er mere i måneden kan jeg få 4 mbit hjem og 512 kb ud.
Men er der noget at mærke ved alm. surfen ?
Er tv via nettet bedre ?
Eks. regional-tv fra TV2 regionerne ?

Hvad ellers ved normal-surfen...hvad har i selv oplevet ?



Anita Roddick (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Anita Roddick


Dato : 07-03-07 19:44

"Egue" <-> wrote:

> Hvad ellers ved normal-surfen...hvad har i selv oplevet ?

Jeg gik fra 2mbit til 6mbit.
Ved alm. surfing mærkede jeg absolut ingen forskel.
Kun ved download af filer går det noget hurtigere.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste