Ny fane - nyt vindue
Fra : Steffen

Dato : 05-03-07 19:44

Undskyld jeg måske spørger dumt.
Hvad er fordelen ved "Ny fane" i stedet for "Nyt vindue"?
Hilsen
Steffen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-03-07 19:59

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> posting:

>Hvad er fordelen ved "Ny fane" i stedet for "Nyt vindue"?

Et vindue er en samling af faner/websider. Du kan anvende et nyt
vindue til at skabe overblik over dine åbne websider.
Jeg har fx selv 10-20-30 faner åbne til min "normale" surfing, når
jeg starer min browser (Opera). Ønsker jeg så fx at indlede en
søgning om et konkret emne, kan jeg åbne et nyt vindue, hvori jeg
kan foretage denne søning, uden det påvirker min "normale"
organisering af faner. Se evt.
<http://opera.softwolves.dk/startmedopera.o#panel>.

Du undgår yderligere også at have en masse sider liggende i
processlinjen, hvilket især er irriterende, om du har mange sider
åbne (som vinduer). De samles nemlig i stedet inden i browseren som
faner.

--
What is life, except excuse for death,

http://www.youtube.com/watch?v=8YtpJaEHrlY

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-07 20:04

Den 05-03-07 19.43 skrev Steffen følgende:

> Hvad er fordelen ved "Ny fane" i stedet for "Nyt vindue"?

Du får alle siderne pænt samlet i et enkelt vindue i stedet for i flere
forskellige vinduer. Det betyder fx, at du kun har én knap på
proceslinjen, så der er plads til flere andre programmer. Og du skifter
nemt mellem de forskellige faner via fanelinjen.

Men den største fordel opnår du, fordi du kan åbne sider i baggrunden på
et nyt faneblad, mens du læser videre på den aktuelle side. Går du fx
ind på Politikens hjemmeside, kan du åbne interessante artikler på nye
faneblade, mens du fortsætter med at læse de nyeste overskrifter. Når du
er færdig med overskrifterne, ligger alle siderne klar til dig, dvs. du
slipper for ventetid og for at klikke dig frem og tilbage mellem forside
og de enkelte artikler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Steffen

Dato : 05-03-07 20:20

Tak for det. Jeg kan godt se nu, at det er smart at højreklikke på et link
og vælge "Åbn på en ny fane". Kan man indstille IE sådan, at når man
venstre-klikker på et link (f.eks. "Seneste nyt"), så åbnes det på en ny
fane i stedet for i et nyt vindue?
Hilsen
Steffen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-03-07 20:25

Steffen skrev:

>Kan man indstille IE sådan, at når man venstre-klikker på et link (f.eks.
>"Seneste nyt"), så åbnes det på en ny fane i stedet for i et nyt vindue?

Du kan bruge midterknappen (mange gange et scollhjul) til det

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steffen

Dato : 05-03-07 20:36

Den bruger jeg fast til "Luk program", så det var en skam. men tak for
rådet.
Hilsen
Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 07:54

Steffen skrev:
> Den bruger jeg fast til "Luk program", så det var en skam. men tak for
> rådet.
> Hilsen
> Steffen
>
> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg bruger normalt min scrollknap til dobbeltklik, men når jeg browser,
deaktiverer jeg mousedriveren, hvorefter musen virker som en
standardmus, og så kan jeg åbne nye tabs ved at klikke med
midterknappen. Når jeg går ud af IE7, dobbeltklikker jeg blot på en
genvej til musen, og så en musens indstillinger tilgængelige igen.

Hilsen
Leif

Fra : Steffen

Dato : 05-03-07 20:43

Jeg har lige set her ->
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7-trin-brug.html, at man kan holde
ctrl nede, mens man klikker på linket. Så det klarer jeg på den måde.
Venlig hilsen

Fra : Kent

Dato : 05-03-07 20:46

Steffen skrev:
> [...]
> og vælge "Åbn på en ny fane". Kan man indstille IE sådan, at når man
> venstre-klikker på et link (f.eks. "Seneste nyt"), så åbnes det på en ny
Hvis jeg husker rigtigt, så åbner <skift> + museklik en nyt fane i
baggrunden og <ctrl> + <skift> + museklik en fane i forgrunden.

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/02/08/527702.aspx

--

Kent