Polippix på klid
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 04-03-07 19:55

jeg har lagt Polippix op på klid.dk, efter ønske fra IT-politisk
forening. Polippix er en politisk orienteret dansk Linux live-cd
baseret på Knoppix.

http://klid.dk/ftp/polippix/

Hilsen
keld

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-03-07 21:44

Keld Jørn Simonsen skrev:
Polippix er en politisk orienteret dansk Linux live-cd
> baseret på Knoppix.

Kan du kort fortælle, hvad "politisk orienteret" betyder i denne sammenhæng?
Venligst,
Hans

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 04-03-07 22:18

Hans Houmøller wrote:
> Keld Jørn Simonsen skrev:
> Polippix er en politisk orienteret dansk Linux live-cd
>
> Kan du kort fortælle, hvad "politisk orienteret" betyder i denne
> sammenhæng?

Jeg ved heller ikke hvad meningen er, men måske er forklaringen her:
http://itpol.dk/formedlem/polippix

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-03-07 22:33

jeg har også været inde på hjemmesiden, men det skabte ikke klarhed, men
mon ikke "Polippix" giver et svar her?
Hans

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-03-07 22:54

Hans Houmøller skrev:
> Kan du kort fortælle, hvad "politisk orienteret" betyder i denne
> sammenhæng?

Måske der menes "politisk korrekt" - altså at der ikke bruges
diskriminerende sprog og symboler ;)
Måske lige som Ubuntu har valgt automatisk installere et videoklip hvor
en neger - ups jeg mener en sort - ups jeg mener en..en..en person fra
afrika fortælle om hvad ordet ubuntu betyder.

http://itpol.dk/hvad-vil-it-pol kan man se hvad IT politisk forening
står for. Primært som jeg ser det modstander af softwarepatenter og
software beskttelse o.l.

/A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-07 23:07

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 05-03-07 11:45

Michael Rasmussen wrote:

> Eller mere specifikt denne side:
> http://itpol.dk/formedlem/polippix/html_intro/IndexHtml/

Eller gå ind på http://itpol.dk/ og download: Hent folderen "Frihed,
stadarder og privatliv"
Citat:
Sidst, men ikke mindst, udgiver vi CD'en
Polippix, som indeholder fri software til
beskyttelse for ytringsfrihed, privatliv, og
andre af vores mærkesager.

Jeg troede forøvrigt at Linux-distributioner almindeligvis indeholdt fri
software.
Hvordan kan software beskytte ytringsfrihed og privatliv?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-03-07 19:47

Jørgen Heesche <heesche@webspeed.dk> writes:

> Jeg troede forøvrigt at Linux-distributioner almindeligvis indeholdt
> fri software.

"Fri software" er den danske version af "Free software". Det er GNU
versionen af det, hvor der henvises til at den enkelte brugers frihed
til at bruge softwaren ikke må begrænses.

> Hvordan kan software beskytte ytringsfrihed og privatliv?

Kryptering kan komme et langt stykke af vejen. Jeg har kigget på
S/MIME og det kører som udgangspunkt ganske udmærket i de fleste
programmer.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-03-07 18:54

On Mon, 05 Mar 2007 10:45:12 +0000, Jørgen wrote:

> Hvordan kan software beskytte ytringsfrihed og privatliv?

Kryptering/anonymisering?

Mvh.

--
"I think there are enough frivolous lawsuits in this Adam Sjøgren
country without people fighting over pop songs." asjo@koldfront.dk

Fra : Thomas Rafn

Dato : 20-03-07 10:06

Adgangen til http://klid.dk er blokkeret.