MS Windows
briani 27239
Setup ved distancearbejde
Fra : Mogens

Dato : 03-03-07 15:33

Dette er egentlig et blandet HW/SW spørgsmål, men jeg håber på lidt
guldkorn fra eksperterne herinde.

Mit problem er at jeg arbejder fysisk på et kontor i Danmark samt på et
kontor i Spanien. Idag har jeg alt installeret på serveren i Danmark
(XP-PRO), og så fjernarbejder jeg på serveren via Remote Desktop når jeg
er i Spanien (XP-PRO). Desværre virker dette ikke optimalt, og jeg er
meget lidt effektiv på det spanske kontor når alt foregår igennem en
gang gummi (kan p.t. kun få 1 MB båndbredde dernede).

Nogen som har en idé til hvordan jeg kunne lave en smart opsætning
hardwaremæssigt således at jeg kunne tage kontoret med mig i kufferten?
Helst skal det være sådan at jeg i rejsetiden - hvor jeg ofte er 1-2
dage omkring England - stadig kan fjernbetjene serveren.

Jeg råder over rigeligt med fri diskplads (100 GB) på en premium
webserver, så teoretisk kan data lægges ud på nettet. Men eks.
Thunderbird kan mig bekendt ikke fungere med data liggende i cyberspace,
og begrebet webfoldere i XP synes også at virke ret ustabilt. Gmail er
ikke et alternaiv til TB idet jeg har 12 forskellige mailkonti der hver
især skal fremstå som forskellige mailkonti og vel at mærke ikke med
gmail i navnet.

Mogens

Fra : sdsf

Dato : 03-03-07 16:50

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremstå som forskellige mailkonti og vel at mærke ikke med gmail i navnet.
gmail kan nu alligevel bruges:

How do I use a different 'From:' address to send mail?
If you'd like your outgoing Gmail messages to display another one of your
email addresses in the 'From:' field (instead of your Gmail address), just
follow these easy steps:
1.. Log in to your Gmail account.
2.. Click Settings along the top of any page, and then select the Accounts
tab.
3.. Click Add another email address in the Send mail as section.
4.. Enter your full name in the Name field, and the email address you'd
like to send messages from in the Email address field.
*Keep in mind that each time someone replies to a message you send using a
custom 'From:' address, the reply will be delivered to the 'From:' address
rather than your Gmail address. If you'd like replies to be delivered to
another account, you'll need to enter a 'reply-to' address. Just click
Specify a different reply-to address to enter this information.

5.. Click Next Step >> and then click Send Verification to complete the
process. Gmail will send a verification message to your other email address
to confirm that you'd like to add it to your Gmail account. You'll need to
click the link in that message, or enter the confirmation code in the
Accounts section of your Gmail account, to complete the process. Once you've
verified that you'd like to add the address to your account, you can start
sending messages using your custom 'From:' address.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 18:53

Mogens wrote:
> [...]
> meget lidt effektiv på det spanske kontor når alt foregår igennem en
> gang gummi (kan p.t. kun få 1 MB båndbredde dernede).

Du burde kunnebruge RDC'en uden problemer på en 1mbit linie, skru evt.
ned for eye candy i klient enden.

> [...]
> ikke et alternaiv til TB idet jeg har 12 forskellige mailkonti der hver
> især skal fremstå som forskellige mailkonti og vel at mærke ikke med

Køb en ram stick og brug Portable Thunderbird. version 2 er i Beta 2 pt
og den virker fremragende, det er bedre end skibeskåret brød.

Fra : Mogens

Dato : 03-03-07 20:52

Claus Albæk (Kbh.) wrote:
> Køb en ram stick og brug Portable Thunderbird. version 2 er i Beta 2 pt
> og den virker fremragende, det er bedre end skibeskåret brød.

Claus, det lyder som en rigtig god idé. Var faktisk ikke klar over at
der fandtes en portable TB :)

Omkring køb af en USB-pen, ved du hvilke parametre man skal vælge efter?
Priserne varierer jo en hel del, men en USB2.0 giver vel samme
overførselshastighed uanset fabrikat - eller ?

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 21:33

Mogens wrote:

> [...]
> Priserne varierer jo en hel del, men en USB2.0 giver vel samme
> overførselshastighed uanset fabrikat - eller ?

Åh pas på den, men hvis den er Hi-Speed så burde det være 'godt nok' jeg
kører min på en 2GB Micro Memory stick, som på ingen måde er kvik, og
det kører acceptabelt. ingen showstoppers IMHO.

men tjek lige 'Experience' fanen i din RDC klient (der er kommet en
version 6 af den for nyligt BTW) du burde kunne sætte kravet til
båndbredde så langt ned at din 1mbit linie skulle kunne køre
acceptabelt. jeg har tidligere kørt via en snotlangsom forbindelse til
Grønland med noget der mindede om ISDN hastigheder, det var ikke god
ydelse, men det kørte.