Lyd i PowerPoint
Fra : Dan Andersen

Dato : 02-03-07 15:11

kreerer et "dias" i PowerPoint og lægger en lyd (fra Windows) ind på
dias´et. Når denne præsentation bliver lagt ud på fx. en USB pen for at
blive kørt på en anden Pc - så er lyden ikke med.
Hvad er fejlen? Hvad gør jeg forkert?

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen

Fra : oto

Dato : 02-03-07 16:33

Hej
Prøv at gemme lydfilen på usb'en sammen med powerpoint presentationen.

MVH Oto

Fra : Is

Dato : 02-03-07 17:19

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> blive kørt på en anden Pc - så er lyden ikke med.

Lydfiler over en bestemt størrelse bliver ikke indsat men sammenkædet.

Denne størrelse kan du ændre i >Funktioner > indstillenger > generelt.

Men ellers som Oto skriver.

Læg .ppt & lyd i en mappe og flyt så den over, eller læg al lyd over
først, og link så til lyden der.

Erik Isager

Fra : Dan Andersen

Dato : 04-03-07 11:30

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Is

Dato : 04-03-07 19:10

> --
> Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Kender ikke til MS planer -
men det er nok for ikke at sådan lige at få lavet nogle kæmpefiler,
som så kan medføre andre problemer.

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-03-07 16:31

> [...]
> brugervenlig på
>>

> Kender ikke til MS planer -
> men det er nok for ikke at sådan lige at få lavet nogle kæmpefiler,

Under alle omstændigheder er det kun waw.filer, der kan embeddes. alle andre
lydfiler kan der kun linkes til - uanset størrelsen, og det bliver vidst
ikke ændret i de nye.

Jan

Fra : Is

Dato : 05-03-07 17:29

> [...]
alle andre
> lydfiler kan der kun linkes til - uanset størrelsen, og det bliver

Jeg vil ikke sige dig imod endnu, men er du sikker ??

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-03-07 18:19

> alle andre
> vidst
>>

> Jeg vil ikke sige dig imod endnu, men er du sikker ??

Sådan fungerer det i hvert fald hos mig (PP 2003), og det har altid
tidligere været sådan. Prøv fxc at sætte max størrelsen for lydfuiler, der
embeddes op til 10.000 KB og indsæt så en lyd, fx MP3 eller MID, der kun er
på fx 4 MB. Afspil lyden. Flyt lydfilen til en anden placetring. så vil du
opdage at lyden ikke længere kan afspilles.

Jan

Fra : Is

Dato : 05-03-07 19:15

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:45ec510e$0$99262$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
vil du
> opdage at lyden ikke længere kan afspilles.

Tja, det ser sådan ud.

Nu har jeg kun prøvet med med .MP3 og .AU og WAV. Når den er gemt, kan
jeg i filens egenskaber se at den ikke vokser med lydfilens størrelse
når det er .MP3 og .AU filen jeg indsætter.

Så du har jo nok ret.

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-03-07 22:06

> [...]
> jeg i filens egenskaber se at den ikke vokser med lydfilens størrelse
> når det er .MP3 og .AU filen jeg indsætter.

I denne situation er jeg bange for det, ja Jeg har tillige prøvet med
MID og WMA filer, og de har samme problem. Der findes faktisk også flere
hjemmesider på nettet, der hævder at kun waw. filer kan embeddes.

Jab