Resize en partition
Fra : Klaus

Dato : 01-03-07 22:59

Jeg har installeret Fedora Core 6 på min bærbare. Der er en 160 GB disk
i. Egentlig vil jeg gerne have haft opdelt min disk så jeg kunne
installere flere distributioner for at kunne test forskelligt.

Jeg har fundet en anvisning:
http://www.howtoforge.com/linux_resizing_ext3_partitions
Er det den enkleste vej at gå med LVM volumes?

/Klaus

Fra : Peter Mogensen

Dato : 01-03-07 23:15

Klaus wrote:
> [...]
>
> Jeg har fundet en anvisning:
> http://www.howtoforge.com/linux_resizing_ext3_partitions
> Er det den enkleste vej at gå med LVM volumes?

Nej. Men det giver rigtig nok noget fleksibilitet.
Men nu det er en bærbar, hvor mulighederne for at tilføje og fjerne
disk-drev er relativt begrænsede, så er det nok overkill.
Del du bare disken op i 2+x dele:
1 til swap
1 til /home
og X til / for hver af de distributioner du har tænkt dig at teste (8Gb
skulle være rigeligt til hver).

Peter