MS Windows
briani 27239
har mistede min licens-nøgle
Fra : mike

Dato : 01-03-07 14:55

på en eller andem måde at det lille klistermærke med min licensnøgle blever
væk fra min computer
kan jeg se licens-nøglen på en eller anden måde i computeren
jeg syntes at kunne huske at der var en muligehed via regedit men man ikke
lige huske det helt

jeg har snakkede med MS og det er åbenbart en større opgave at fremskaffe
det den vej
så den ville da være nemmere at gøre det selv

Fra : jørgen

Dato : 01-03-07 14:59

mike wrote:

> kan jeg se licens-nøglen på en eller anden måde i computeren
> jeg syntes at kunne huske at der var en muligehed via regedit men man ikke
> lige huske det helt

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

Det var kun i win9x den kunne aflæses direkte med regedit

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-03-07 15:02

mike skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> kan jeg se licens-nøglen på en eller anden måde i computeren

Find programmet Belarc Advisor - det kan finde den for dig.

Det er flere andre tilsvarende programmer, der også kan, men
dette var lige det første, der fald mig ind.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : John

Dato : 01-03-07 15:05

"mike" <nospammail@dbnet.dk> skrev i en meddelelse

> kan jeg se licens-nøglen på en eller anden måde i computeren

Gratis Belarc Advisor er din ven:

http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

- én til:

http://www.snapfiles.com/reviews/RockXP/rockxp.html

John

Fra : mike

Dato : 01-03-07 15:26

takker for det hurtige svar
den nu gemt på et mere sikkert sted

Fra : Max

Dato : 01-03-07 16:46

Hej mike

> takker for det hurtige svar
> den nu gemt på et mere sikkert sted

Du har desværre stadigvæk mistet din licens, beviset
(overfor MS) for at man har licensen er nemlig det
klistermærke :)

--
Mvh Max

Fra : Kim S

Dato : 01-03-07 17:01

> Hej mike
>
> Du har desværre stadigvæk mistet din licens, beviset
> (overfor MS) for at man har licensen er nemlig det
> klistermærke :)

Forventer du, at MS tager ud til manden for at se om han har klistermærket
??

Manden er sikkert ligeglad, bare han kan installere, og opdatere sin
Windows...

Mvh, Kim

Fra : Max

Dato : 01-03-07 17:15

Hej Kim

> Manden er sikkert ligeglad, bare han kan installere, og opdatere sin
> Windows...

Ja, naturligvis. Men hvis han nu vil sælge sin PC, så kommer han
til at stå og mangle den, så hvis man kunne vriste en ny ud af MS,
ja så var det en god grund til at gøre det.

--
Mvh Max

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-03-07 17:07

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

> Du har desværre stadigvæk mistet din licens, beviset
> (overfor MS) for at man har licensen er nemlig det
> klistermærke :)

Jeg vil tro at selv Microsoft vil vise lidt medmenneskelighed her, og lade
Mike få lov til at fortsætte sin brug af Windows

Mvh.

Karsten

Fra : mike

Dato : 01-03-07 22:29

"Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro at selv Microsoft vil vise lidt medmenneskelighed her, og lade
> Mike få lov til at fortsætte sin brug af Windows
>
> Mvh.
>
> Karsten

Lige præcist, så længe jeg kan installere og opdaterer, spiller det ingen
rolle hvad jeg skal bevise over for MS

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-03-07 04:24

Max skrev:

> Du har desværre stadigvæk mistet din licens, beviset
> (overfor MS) for at man har licensen er nemlig det
> klistermærke :)

Sådan et klistermærke falder ikke bare af, det er næsten
umuligt at få af kabinettet

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jama

Dato : 01-03-07 17:57

> [...]
> det den vej
> så den ville da være nemmere at gøre det selv

Brug dette program "Belarc Advisor"
Mvh.Jama