MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kun en person må kunne installere
Fra : JMN

Dato : 01-03-07 08:49

Hej med jer

Findes der ikke et program der kan styre at kun bestemte personer kan
installere noget på en pc?

Er bekendt med at der er brugerkonti i XP, dog har jeg erfaringer med at det
så ikke er alle spil der kan afvikles.

Min søgen er et program hvor man f.eks. skal kunne et password, hvis ikke så
kan der ikke installeres.

Findes det eller andre gode forslag?

Det er til XP Home og Proff.

vh.
Jørgen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-03-07 09:30

JMN skrev:
> [...]
> installere noget på en pc?
>
> Er bekendt med at der er brugerkonti i XP, dog har jeg erfaringer med at det

Det er jo netop det brugerhåndteringen er til for. Du tildeler
rettigheder for de enkelte brugere - hvem må hvad.
Installation af nye programmer bør kun ske af administratoren.

Hvis der så er spil eller andre programmer der ikke kan afvikles pgs.
brugeren ikke har tilpas tilladelser, må disse tilladelser så sættes for
den enkelte bruger, eller der må rettes i programinstallationen så det
kan afvikles uden superbruger tilladelse.

/Andreas

Fra : peder.lauridsen@gmai~

Dato : 01-04-07 19:28

Kære Jørgen,

Du bruger stadig uretmæssigt mit domæne guffe.dk til dine beskeder på
USENET (dvs. også denne nyhedsgruppe!). Det betyder, at du snyder de
andre brugere der vil hjælpe dig, fordi de sender svar til min
adresse. Du bedes omgående stoppe med at bruge min emailadresse på
guffe.dk som afsender. Tak.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-04-07 19:48

peder.lauridsen@gmail.com skrev:

> [...]
>andre brugere der vil hjælpe dig, fordi de sender svar til min
>adresse. Du bedes omgående stoppe med at bruge min emailadresse på

Send ham en regning på den traffik han genererer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans

Dato : 01-04-07 20:59

> Send ham en regning på den traffik han genererer.

Trafik er billigt. Måske er traffik dyrere?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-04-07 21:20

Hans skrev:

>Trafik er billigt. Måske er traffik dyrere?

Rager mig en papand toslaus!

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-07 03:00

Ivan V. Klattrup skrev:

> Send ham en regning på den trafik han genererer.

Den var sjov, han får den jo selv

Når Jørgen ikke fortæller andet end at han hedder
Jørgen, er det ekstra vanskeligt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-04-07 03:24

Allan Vebel skrev:

>Den var sjov, han får den jo selv
>
>Når Jørgen ikke fortæller andet end at han hedder
>Jørgen, er det ekstra vanskeligt.

Han skal selvfølgelig sende til den adresse som er angivet i
http://groups.google.com/group/dk.marked.privat.radio+hifi/msg/9fa55d22de565275
hvor man så ud fra domænet har en meget god chance for at finde den
fysiske adresse også.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-07 13:09

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
> hvor man så ud fra domænet har en meget god
> chance for at finde den fysiske adresse også.

Ja, hvis han havde skrevet noget i sin profil, men
det er de færreste der har gjort det:

http://groups.google.com/groups/profile?enc_user=hZIHSA4AAAD1BeiYzcsTwIY4z5-ez_R3

Det nærmeste man kommer er Guffe@guffe.dk, en
adresse på en anden mands domæne

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-04-07 18:11

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Ja, hvis han havde skrevet noget i sin profil, men
>det er de færreste der har gjort det:

?

Der står da en maskeret mailadresse under
vh.
Jørgen

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-07 23:28

Kerim Ellentoft skrev:

> Der står da en maskeret mailadresse under
> vh.
> Jørgen

Ja, men til Peder Lauridsens domæne, har du ikke
læst hans indlæg?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-04-07 23:42

http://klattrup.dk/adresse.png det er ikke Peders domæne.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-04-07 00:18

Ivan V. Klattrup skrev:

>http://klattrup.dk/adresse.png det er ikke Peders domæne.

Det værste er næsten, at hvis man følger denne tråd
http://groups.google.com/group/dk.teknik.satellit/browse_thread/thread/119de87f3a6802f/aca1a5ce744829cf?lnk=st&q=&rnum=1#aca1a5ce744829cf
giver JMN til udtryk at det er en ubevidst handling, hvilket ikke stemmer
særligt overens med
http://groups.google.com/group/dk.spil.computer/browse_thread/thread/8d24551ea05305a/4d963f6f2164c19e?lnk=st&q=&rnum=7#4d963f6f2164c19e
Hvor JMN allerede i 2004 var blevet gjort opmærksom på problemet af Peder

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-04-07 01:11

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvor JMN allerede i 2004 var blevet gjort opmærksom
> på problemet af Peder

Ja, han er tilsyneladende helt uden for pædagogisk
rækkevidde

Det er dog en sag mellem Peder og Jørgen, vi kan
ikke gøre så meget ved det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk