MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Importere skrifttyper fra flere undermappe~
Fra : Morten S Hansen

Dato : 28-02-07 21:47

Hej...

Jeg har fået en cd med over 100 fonts.

Problemet er at hver eneste fil ligger i hver sin undermappe.
Hvordan får jeg lettet installeret dem i Windows - kan det gøres uden
jeg skal installere hver eneste manuelt?

På forhånd tak!

/morten

Fra : Hans

Dato : 28-02-07 21:50

"Morten S Hansen" <morten.stig@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan får jeg lettet installeret dem i Windows - kan det gøres uden
> jeg skal installere hver eneste manuelt?

Det afhænger af Windows-versionen.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 28-02-07 21:58

Morten S Hansen skrev:
> Jeg har fået en cd med over 100 fonts.

Det var da godt nok mange fonte.

> Problemet er at hver eneste fil ligger i hver sin undermappe.
> Hvordan får jeg lettet installeret dem i Windows - kan det gøres uden
> jeg skal installere hver eneste manuelt?

Kan du ikke søge efter *.ttf på CD'en og herefter i resultatvinduet
markere alle (eller nogle) og kopiere disse til windows/fonts mappen.

Men måske du skulle overveje om du har behov for alle 100 fonte. Mange
fonte sløver vist windows.

MvH
/Andreas

Fra : Morten S Hansen

Dato : 02-03-07 16:41

Andreas Lorensen skrev:

> [...]
> markere alle (eller nogle) og kopiere disse til windows/fonts mappen.
>
> Men måske du skulle overveje om du har behov for alle 100 fonte. Mange

Genialt! Det er tit de enkleste løsninger man ikke tænker over..

Tak for tippet.

/morten

Fra : Radioamatør

Dato : 28-02-07 22:32

"Morten S Hansen" <morten.stig@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Jeg har fået en cd med over 100 fonts.

Opret en mappe på din HD
copy samtlige fonte du vil bruge ind i denne mappe
gå derefter i kontrolpanel open skrifttyper
gå i filer herefter i installer nye skrifttyper
find den mappen hvor dine fonte ligger
marker alle og Ok