MS Windows
briani 27239
Gule Etiketter?
Fra : A.N.

Dato : 28-02-07 20:03

Hej Gruppe

Jeg vil gerne have fjernet disse gule etiketter, men hvordan?

Se link http://www.korupwebdesign.dk/gule-etiketter.htm

Jeg bruger XP Pro

Hilsen Axel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-03-07 13:02

> Jeg vil gerne have fjernet disse gule etiketter, men hvordan?

Det er sikkert noget med at rode dybt i registreringsdatabasen, men hvor og
hvordan aner jeg ikke. Nogle af dem er også meget længe om at gå væk.

Måske er der nogen, som har lavet et tweakværktøj, prøv at søge på google på
det engelske ord for ballontekster og så tweak. Desværre ved jeg ikke, hvad
MS kalder disse dialoger på engelsk.

Claus

Fra : dn

Dato : 01-03-07 14:14

On Wed, 28 Feb 2007 20:03:24 +0100, "A.N." <axelnospam@mail.dk> wrote:

>Hej Gruppe
>
>Jeg vil gerne have fjernet disse gule etiketter, men hvordan?

> [...]

Prøv at se på dette:

http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/WindowsXP/RegistryTips/Disable-Hide/DisableBalloonTipsinWindowsXP.html

MVH

Fra : jama

Dato : 01-03-07 14:42

A.N. wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg vil gerne have fjernet disse gule etiketter, men hvordan?

> [...]
Ind i RegBasen og skriv navnet og slet så og søg videre og slet etc.
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 01-03-07 16:21

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Ind i RegBasen og skriv navnet og slet så og søg videre og slet etc.
> Mvh.Jama

Endnu et pletskud fra Jama.

Fra : dn

Dato : 01-03-07 17:08

On Thu, 1 Mar 2007 14:41:57 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

>Ind i RegBasen og skriv navnet og slet så og søg videre og slet etc.
>Mvh.Jama

Idiot.....

-> P L O N K <-

Fra : mogens

Dato : 01-03-07 17:32

Hej NG

>Måske er der nogen, som har lavet et tweakværktøj, prøv at søge på google på
>det engelske ord for ballontekster og så tweak. Desværre ved jeg ikke, hvad
>MS kalder disse dialoger på engelsk.

De kaldes tooltips. Dette er ikke det engelske ord for ballontekster.

>Prøv at se på dette:
>
>http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/WindowsXP/Registry...

Dette vedrører Balloon Tips og ikke Tooltips.

Balloon Tips er de der r**irriterende gule talebobler der fremkommer
efter en installation af WinXP. Man kan selvfølgelig fjerne disse ved
at ændre i registreringsdatabasen, men ms har lavet en lille utility
der hedder Tweak UI og som sorterer under PowerToys for XP, og den gør
det med et enkelt klik. Dette PowerToy anbefales for en række
udemærkede tweaks i øvrigt.

Microsoft PowerToys for Windows XP
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Eksempel på tooltip: Følg linket som A.N. giver.

>Ind i RegBasen og skriv navnet og slet så og søg videre og slet etc.
>Mvh.Jama

Dette er et utroligt dårligt råd. Det er et eksempel på hvordan man
absolut *ikke* redigerer i registreringsdatabasen. Det er at rage sig
frem i blinde og hærge løs uden at vide hvad man ødelægger (sletter).
Hvis det er en vits fra jama, så er det ikke morsomt - tænk hvis det
blev taget alvorligt.. Der kunne tabes data - oh skræk og ve.

@A.N.: Det lader til at være en velbevaret hemmelighed. Spørgsmålet
bliver stillet mange steder på internet, uden at blive besvaret. Jeg
kan heller ikke hjælpe med løsningen umiddelbart, men ville lige
bidrage med at par justeringer til den videre søgning.

Hilsen mogens

Fra : jama

Dato : 01-03-07 18:28

"mogens" <langballe75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej NG

> [...]

kan heller ikke hjælpe med løsningen umiddelbart, men ville lige
bidrage med at par justeringer til den videre søgning.

Jeg glemte at skrive, at han selvfølgelig skulle tag Backup af RegBasen,
så den kunne genskabes, hvis det gik galt. Og det med, at Rave sig frem i
Blinde? Så skulle min XP være forsvundet mange gange jeg har fjernet mange
programmer i Reg, med bla. dette program "jv16 PowerTools" som har et
værktøj til netop dette. Hvis et Program ikke kan fjernes med alm. unistall.
eller anden alm måde, og det kunne det efter Ham selv ikke lade sig gøre,
så er der kun Reg tilbage. Man fjerner jo kun det man ikke vil ha væk, og er
det skrevet korekt, så ryger kun dette program. Et program som f.eks "Belarc
Advisor" hvis det var det, der bliver fjernet i Reg, så ødelægger det jo
ikke XPs alm.system filer, ellers kan dujo ikke fjerne noget som helst i
RegBasen. Og jeg har set mange give det råd, at bruge RegBasen, som sidste
udvej, hvis et program ellers ikke kan fjernes. Så klap lige hesten med, at
Rave sig frem.
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 01-03-07 23:14

> [...]
> udvej, hvis et program ellers ikke kan fjernes. Så klap lige hesten med,

Endnu et pletskud fra Jama.

Fra : mogens

Dato : 01-03-07 19:21

> [...]
>udvej, hvis et program ellers ikke kan fjernes. Så klap lige hesten med, at

Kære Jama
Jeg tror der er noget helt fundamentalt du har misforstået om
registreringsdatabasen. Man går ikke bare ind og hærger i blinde.
Selvfølgeligt kan man tage backup, men metoden er uheldig da nogle
funktioner er delte i Windows og man risikerer (helt sikkert) at komme
til at slette nogle poster, som også andre programmer refererer til.
Det er muligt at du er sluppet heldigt fra det i nogle tilfælde, men
du tager jo også udgangspunkt i mindre programmer der ikke gør særligt
udstrakt brug af delte ressourcer. I trådens tilfælde er der tale om
en central funktion i Windows der benyttes af stort set alle
programmer i Windows, foruden at de benyttes af Windows selv. Altså:
Konsekvens=Kaos.

Så nævner du programmet "jv16 PowerTools", men det var jo ikke med i
dit oprindelige indlæg. Og hvad er det for noget? Og hvad mener du med
at det ifølge ham selv ikke kan lade sig gøre at afinstallere
almindeligt? Det er altså helt ude i hampen. Har du overhovedet læst
tråden? Vi taler om de små gule etiketter der bliver vist hvor musen
holdes over et element på skærmen.

Og så lige en anden ting til slut. Rave er en dansefest. At rage sig
frem, er en bevægelse. Det kunne ellers se sjovt ud med de der
heste. ;)

Hilsen mogens

Fra : jama

Dato : 01-03-07 21:50

> [...]

Og så lige en anden ting til slut. Rave er en dansefest. At rage sig
frem, er en bevægelse. Det kunne ellers se sjovt ud med de der

Erkender, at jeg ikke satte mig rigtig ind i problemmet i første omgang, ku
ikke få den http://www.korupwebdesign.dk/gule-etiketter.htm frem, da jeg
ville se, hvad det egentlige problem var. Det er nu lykkes med en anden
Browser Opera, indrømmer, at der ravede jeg vist mere end godt er eller var.
Selvfølgelig skulle han ikke i RegBasen, så var der først kommet problemmer.
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 01-03-07 23:14

> [...]
var.
> Selvfølgelig skulle han ikke i RegBasen, så var der først kommet

Endnu et pletskud fra Jama.

Fra : jama

Dato : 02-03-07 10:28

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> mange
> gøre,
> sidste
> at

> ku
> var.
> problemmer.
>>
> Endnu et pletskud fra Jama.

Jeg ved sgu snart ikke Hans, om det ikke er mere var et "pletskud" fra dig.
Du er utrolig god, ja hvad til mon, hva tror du selv? Rigtig, der gættede du
svaret. Du fik præmien, en tur til Skagen, hvor du både kan se og høre dinne
Idoler S og L?Så husk instrumentet, hvem ved måske får du lov, at spille
med, så får du endnu et pletskud, Måske?
Jama

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-03-07 19:38

"A.N." <axelnospam@mail.dk> skrev :

>Jeg vil gerne have fjernet disse gule etiketter, men hvordan?

Kontrolpanel => Mappeindstillinger => Vis => Slet flueben ved
»Vis pop-up-beskrivelse ...«

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : mogens

Dato : 01-03-07 20:38

>Kontrolpanel => Mappeindstillinger => Vis => Slet flueben ved
>»Vis pop-up-beskrivelse ...«

'Vis pop-up-beskrivelse af mappe- og skrivebordselementer' er kun
delvist dækkende for emnet. I A.N.'s grafik vises der pop-up-
beskrivelser for knapper på proceslinien - og de er ikke omfattet af
dette fix. Men for elementer på skrivebordet, f.eks., der er den god
nok.

Selv fandt jeg også noget, men det funker bare ikke rigtigt her. Jeg
angiver det lige, alligevel:

=====
Dette tweak slår visning af tooltips til eller fra i Windows XP, for
nogle
elementer.

Kør registrerings-database-editoren:
Start\Kør\Regedit

Naviger til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Marker (i højre vindue):
ShowInfoTip (Type: REG_DWORD)

Højreklik\Rediger

Værdidata:
0 eller 1

0 er disablet (slået fra). 1 er enablet (slået til).

(Talsystemer: Hexadecimal)

<OK>

Luk RegEdit og genstart Windows.

=====

Hilsen mogens

Fra : mogens

Dato : 01-03-07 21:14

> [...]
>
>Værdidata:
>0 eller 1
>
>0 er disablet (slået fra). 1 er enablet (slået til).

Det er lige gået op for mig at mit eget fix gør nogenlunde det samme
som Kerim Ellentofts, bare på en indviklet måde.

Hilsen mogens

Fra : A.N.

Dato : 01-03-07 22:52

Hej igen alle

Ja det er en hård nød at knække, jeg har søgt længe på nettet, men ikke
fundet en løsning.

Der må da findes en måde, at fjerne de etiketter.

Der er mange som misforstår hvad det er for etiketter jeg taler om.

Jeg håber der er en som kommer med en løsning.

Hilsen Axel