MS Windows
briani 27239
Vista - XP boot rækkefølge
Fra : Erik Greve

Dato : 28-02-07 18:43

Jeg har installeret Vista på en selvstændig partition og den kører fint
ved siden af XP.
I boot menuen står Vista som nr.1 og vil starte først.
Jeg vil gerne have XP til at starte først uden indgreb fra min side,
Vista er jo kun til test !!
Hvordan får jeg dem skiftet så XP starter først ?

Venlig hilsen
Erik

Fra : co@ch [4130]

Dato : 28-02-07 19:57

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vista er jo kun til test !!
> Hvordan får jeg dem skiftet så XP starter først ?

Du skal klare det inde fra Vista...Find tilsvarende XP ting i Vista (jeg kan
ikke huske hvad det hedder i Vista
"Egenskaber for system"
Bladet "avanceret"
"Start og genoprettelse"
"Indstillinger"

Derinde klarer du opgaven med rækkefølgen.

mvh
Bri@n

Fra : hcma

Dato : 01-03-07 14:39

> [...]
> Vista er jo kun til test !!
> Hvordan får jeg dem skiftet så XP starter først ?

Åbn Vistas Kontrolpanel og vælg System. Med klassisk visning slået til,
skal du under Opgaver (i venstremenuen) vælge Avancerede
systemindstillinger. (Uden klassisk visning vælger dy System og
Vel´dligeholdelse -> System -> Avancerede systemindstillinger)
Dialogboksen Egenskaber for system åbner. Under Start og genoprettelse
klikker du på Indstillinger for at åbne Start og Genoprettelse. I dropdown
menuen
under systemstart vælger du standardoperativsystem.
m v h
hcma

Fra : Erik Greve

Dato : 01-03-07 20:16

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> menuen
> under systemstart vælger du standardoperativsystem.

Tak for svarene, nu virker det som jeg gerne ville.

Venlig hilsen
Erik