User unknown mail
Fra : fboller

Dato : 27-02-07 21:26

Jeg har lavet et program som sender mail ud, med status om hvor langt
en rådgiver er nået i hans rådgivning.

Mailen bliver afsendt med mit domain som afsender, men i reply-to er
rådgiverens emailadresse som er sat ind.

Hvis rådgiveren kommer til at oprette en modtager med forkert
emailaddresse, får jeg "user_unknown" bounce beskeden fra modtagende
mail server.

Kan man med postfix få til at kigge i den attachede mail´s reply-to og
sende bounce beskeden videre??

Eller findes der en bedre måde at udsende mails på?

Håber I har nogle gode ideer
/Flemming

Fra : Bo Simonsen

Dato : 28-02-07 01:34

On 2007-02-27, fboller <flemming.boller@gmail.com> wrote:

> Eller findes der en bedre måde at udsende mails på?

(Jeg er ikke 100% sikker på jeg har forstået problematikken men 90%
sikker, lad mig vide hvis jeg er galt på den)

Grundlæggende er det jo godt du ikke bruger, brugerens egen e-mail
adresse som afsender, da du ikke løber ind i problemer med SPF e.l.

Hvis det var mig ville jeg nok oprette et alias til hver bruger på din
mailserver. (Går udfra du selv kører mailserver).

Den straight forward metode er at bruge /etc/aliases. Men en mysql tabel
med brugernes alias og email adresse er nu værd at foretrække.

På marlow.dk plejer der at være en god guide til hvordan man sætter det
op, men jeg kan pt. ikke få fat i siden.

Lad mig vide hvis du er interesseret i configurationen så kan
du få min.

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc. | bo@geekworld.dk

We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers.
--- Carl Sagan

Fra : fboller

Dato : 28-02-07 21:24

Tak for dit hurtige svar.

Du har forstået det korrekt.

Jeg vil strax afprøve dit forslag. Faktisk er jeg overbevist om
at det vil være den rigtige løsning.

Vender tilbage hvis jeg ikke kan finde guide omkring alias og mysql.

Mvh Flemming

Fra : fboller

Dato : 28-02-07 21:29

Marlow.dk svarer stadig ikke, men takket være google cache fik jeg den
i hus