MS Windows
briani 27239
Windows Vista hukommelsesscore
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 27-02-07 15:35

Jeg har netop installeret Windows Vista Ultimate x64. Installetion osv gik
altsammen fint, og det kører umiddelbart også som det skal.

Når jeg kigger på de scores som ens hardware får, undrer jeg mig dog over at
mine RAM kun får en score på 2,6, mens alt mit andet hardware ligger omkring
4,5 - 5,2. Der sidder 3 x 512 mb PC3200 ram i maskinen, som desuden består
af et Asus K8N-E Deluxe MB, Athlon 64 3200+, Geforce 6600GT.

Nogen som har en idé om hvorfor min hukommelsesscore er så lav?

Desuden har jeg et lille ekstraspørgsmål: Under enhedshåndteringen er der to
ukendte enheder som jeg ikke aner hvad kan være, for alt mit hardware
fungerer upåklageligt. Skal jeg så bare disable dem eller hvad?

På forhånd tak!

Mvh Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-02-07 15:57

Morten Astrup Christensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Desuden har jeg et lille ekstraspørgsmål: Under
> enhedshåndteringen er der to ukendte enheder som jeg ikke aner
> hvad kan være, for alt mit hardware fungerer upåklageligt.
> Skal jeg så bare disable dem eller hvad?

Det var vel bedre at finde nogle drivere til den pågældende
hardware - hvis de findes til Vista - der er stadig en del ting
der ikke findes Vista-drivere til - men det kommer "snarest".....

Derfor vælger mange, der skal bruge deres PC til noget seriøst at
vente med at installere Vista til SP1 kommer i løbet af et halvt
års tid - så kan det meste formentlig fungere i Viasta.

Jan

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 27-02-07 16:53

> Det var vel bedre at finde nogle drivere til den pågældende hardware -
> hvis de findes til Vista - der er stadig en del ting der ikke findes
> Vista-drivere til - men det kommer "snarest".....

Jeg har selvfølgelig også prøvet at finde ud af hvad det er for noget
hardware, det sjove er bare at alting fungerer som det er nu...

/morten

Fra : Johnn Nekman

Dato : 27-02-07 20:05

On Tue, 27 Feb 2007 16:53:09 +0100, "Morten Astrup Christensen"
<astrup-noget-@gmail.com> wrote:

>Jeg har selvfølgelig også prøvet at finde ud af hvad det er for noget
>hardware, det sjove er bare at alting fungerer som det er nu...
Prøv at finde PCI og VENdor ID på enhederne, og slå dem op på
www.pcidatabase.com

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 27-02-07 21:04

> Prøv at finde PCI og VENdor ID på enhederne, og slå dem op på
> www.pcidatabase.com

Hvordan kan jeg finde frem til dem?

/morten

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 21:41

"Morten Astrup Christensen" <astrup-noget-@gmail.com> wrote in message

> Jeg har selvfølgelig også prøvet at finde ud af hvad det er for noget
> hardware, det sjove er bare at alting fungerer som det er nu...

Hmm - hvordan konkluderer du det?
Kan du fx. med sikkerhed sige at din disk-controller kører optimalt? Der er
dælme mange komponenter som ikke er forbundet med en fysisk synlig enhed som
fx. en usb-port.

Din lave RAM-score vil jeg gætte på skyldes at din ram er langsom (PC3200).
Du har i princippet nok af det, men ved tre styks kører du formentlig heller
ikke dual-mode. (?)

mvh
///M

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 28-02-07 22:40

> Hmm - hvordan konkluderer du det?
> Kan du fx. med sikkerhed sige at din disk-controller kører optimalt? Der
> er dælme mange komponenter som ikke er forbundet med en fysisk synlig
> enhed som fx. en usb-port.

Det har du selvfølgelig ret i, men jeg synes umiddelbart at alt kører lige
så hurtigt som under XP, og får også fine scores på alt andet end RAM.

> Din lave RAM-score vil jeg gætte på skyldes at din ram er langsom
> (PC3200). Du har i princippet nok af det, men ved tre styks kører du
> formentlig heller ikke dual-mode. (?)

Det tror jeg også kunne være årsagen. Kørte oprindeligt dual med 2x512, så
købte jeg 2x512 mere og opdagede til min store overraskelse at der kun er
tre RAM-slots i mit Asus K8N-E Deluxe (?)! Jeg blev så enig med mig selv om
at 3x512 var bedre end 2x512 dual. Er det forkert?

/morten

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 10:49

> [...]
> tre RAM-slots i mit Asus K8N-E Deluxe (?)! Jeg blev så enig med mig selv
> om at 3x512 var bedre end 2x512 dual. Er det forkert?

Ja og nej. Mit det ene bundkort har også kun tre slots, så jeg har været i
samme dilemma (pt. kører jeg med tre moduler).

Det er ensbetydende med at man ikke kan køre dual-mode hvis der er ram i dem
alle tre, men tilgengæld kan du få mere ram i, og i nogle tilfælde (alt
afhænging af hvordan du bruger din pc) er mere ram bedre en hurtig ram. Jeg
er ikke en stor ekspert indenfor ram, men vil umiddelbart ikke vurdere at
dual-mode rent faktisk giver dobbelt hastighed i praksis (teori er noget
andet). Men du kan sådan set selv afgøre det. Lav nogle tidsmålinger eller
benchmarks (stol ikke kun på performance rating i Vista!) med 1GB og 1.5GB
i.

mvh
///M