sortering af filer
Fra : carsten

Dato : 26-02-07 20:34

Hej NG
jeg er ved at sortere nogle filer, og har fundet ud af at jeg med find kan
vælge dem jeg er interesseret i, men hvordan bruger jeg outputtet fra find
til at få de valgte filer derhen hvor jeg ønsker
Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 26-02-07 20:58

Den Mon, 26 Feb 2007 20:34:29 +0100 skrev carsten:
> [...]
> vælge dem jeg er interesseret i, men hvordan bruger jeg outputtet fra find
> til at få de valgte filer derhen hvor jeg ønsker

Hvis det ikke er for mange filer:

mv $(find ... -print) hvordenuskalhen/

Mvh
Kent

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 26-02-07 21:15

Kent Friis wrote:

> Hvis det ikke er for mange filer:
>
> mv $(find ... -print) hvordenuskalhen/

Bemærk, at det vist ikke virker hvis filerne har mellemrum eller andre word
delimiter tegn i dem. Så kan du prøve

find . -printf '"%p"\n'

istedet.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?
A: Top-posting.

Fra : carsten

Dato : 26-02-07 21:30

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Bemærk, at det vist ikke virker hvis filerne har mellemrum eller andre
> word delimiter tegn i dem. Så kan du prøve
>
> find . -printf '"%p"\n'

beklager Mads dit lille fif virker ikke
Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-02-07 22:12

Fra : carsten

Dato : 26-02-07 22:43

Michael Rasmussen wrote:

> find . <filer> -exec cp {} /hvor/til \;

$ find -maxdepth 1 -size +140000c -exec cp {} t1/\;
find: manglende parameter til '-exec'
det ser heller ikke ud til at virke
Carsten

Fra : Rene Joergensen

Dato : 26-02-07 23:35

carsten <spam@spam.dk> wrote:

> $ find -maxdepth 1 -size +140000c -exec cp {} t1/\;
> find: manglende parameter til '-exec'
> det ser heller ikke ud til at virke

Du skal have mellemrum mellem kommandoen og \;

$ find -maxdepth 1 -size +140000c -exec cp {} t1/ \;

Ydermere, hvis du har filnavne med whitespaces i, vil den fejle, så kan
{} pakkes ind i "".

Alternativt kan du bruge følgende hvis det er GNU find og xargs du
har installeret:

$ find -maxdepth 1 -size +140000c -print0 | xargs -0 -i cp {} t1/

Forskellen er at den sidste ikke starter cp for hver fil, men "samler
dem sammen" og kopierer så mange som muligt af gangen.

--
-René

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-02-07 23:30

Fra : carsten

Dato : 27-02-07 13:18

> Det skyldes, at der ikke er et blanktegn mellem t1/\;
> Det skal se up på følgende måde: t1/ \;

Ja det er utroligt hvad ingen ting betyder
Tak for hjælpen
Carsten