MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Startproblemer i Windows XP
Fra : y2j66_99@yahoo.dk

Dato : 25-02-07 16:18

Hej!

Jeg modtog et nødopkald angående min forældres computer, som jeg så
selvfølgelige skulle løse over telefonen :-/

Den beskrivelse jeg modtog, lød nogenlunde som følgende:

Den er ganske almindelige kontormaskine med Windows XP kørende.

Computerens startes som sædvanlige, indtil der kommer en meddelelse om
at der "har været en nylig ændring i hardware eller software
opsætning" (det har der ikke).

Man får så mulighed få at fortsætte opstartsproceduren med flere
forskellige fejlsikrede indstillinger, kommando prompt, samt med
"sidst fungerende konfiguration".

Men ingen af disse "virker", idet opstarten fortsætter i nogen
sekunder, for så bare at vende tilbage til menuen med til forskellige
opstartsmuligheder.

Man kan altså hverken starte computeren i fejlsikret tilstand eller
"dos"

--

Nu sidder jeg i den anden ende af landet, men for mig lyder det lidt
mærkeligt, specielt når de ikke engang kan starte computeren i

Kan det ha' noget med islag på strømlinierne, som måske har givet
computeren en "power surge", og dermed beskadigede hardware (jeg
tvivler)

Hvordan (og skal man overhovedet) formatere maskinen? De har
selvfølgelige ikke lavet noget backup, så det ville være super godt
hvis de kunne kom det, inden en evt. formatering.

På forhånd mange tak for al hjælp!

Fra : Peter

Dato : 25-02-07 17:40

<y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
<Hej!

<Jeg modtog et nødopkald angående min forældres computer, som jeg så
<selvfølgelige skulle løse over telefonen :-/

Der kan være sket så meget, f.eks kan computeren være lukket forkert ned en
gang for meget, men du vil sikkert kunne redde det med en reparation.

Det gør du på følgende måde:
Smid din XP skive i cd-drevet og genstart computeren så den booter på
skiven.
Tryk på install ved første skærmbillede.
Tryk F8 for at acceptere betingelserne ved andet skærmbillede.
Tryk R for reparation ved tredje skærmbillede.
Følg derefter instrukser på skærmen.

Alle programmer du har installeret bibeholdes ved denne proces, men alle
drivere bliver fornyet, så drivere til hardware, som Win XP ikke kan
genkende, skal geninstalleres.
Ligeledes skal ALLE Win XP updates geninstalleres via Windows update.

Hvis du ikke er bag en router, skal du sørge for at Win XP firewall er slået
til og antivirus program er installeret, da din computer er åben som en si
for Blaster virus, indtil du får lukket sikkerheds hullerne. (10 min
ubeskyttet på nettet og du har Blaster)

Skulle din computer poppe op med et lille vindue om, at computeren lukker om
60 sek (Blaster Virus), så går du blot i kør og skriver "shutdown -a" (uden
citationstegn) - Klik på "OK".

Hvis din computer bliver ved med at genstarte, så gentag ovenstående, indtil
din computer er opdateret.
Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster
virus.

PeterB.

Fra : y2j66_99@yahoo.dk

Dato : 25-02-07 18:48

On 25 Feb., 17:40, "Peter" <doc_...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> din computer er opdateret.
> Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster

Tak for det, jeg vil give det videre