Firefox ctr. Explorer
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 26-02-07 08:23

Hej -

Efter at have benyttet explorer i adskillige år forsøger jeg mig nu med
Firefox.

Umiddelbart kan jeg ikke fornemme væsentlige forskelle på de to browsere.

Findes der et sted på nettet, hvor de sammenlignes?

Der kan vel godt være betydelige forskelle, som jeg ikke lægger mærke til.

- Jensby

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-07 14:00

Den 26-02-07 08.22 skrev Jan Bang Jensby følgende:

> Umiddelbart kan jeg ikke fornemme væsentlige forskelle på de to browsere.
>
> Findes der et sted på nettet, hvor de sammenlignes?

Ikke en direkte sammenligning, men lidt om funktionerne i de to:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox.html (skrevet før IE7
blev udsendt)
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7.html
Tjek især også de underliggende sider.

> Der kan vel godt være betydelige forskelle, som jeg ikke lægger mærke til.

Forskellen er ikke så stor, som den har været. Efter IE også har fået
faneblade og et praktisk søgefelt, er den største forskel muligheden for
udvidelser i Firefox. Det er også muligt at udvide IE med
tilføjelsesprogrammer, men de er langt fra så gode som dem til Firefox,
og der er heller ikke så mange af dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en aftale.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-02-07 15:17

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> posting:

>Efter at have benyttet explorer i adskillige år forsøger jeg mig nu med
>Firefox.
>Umiddelbart kan jeg ikke fornemme væsentlige forskelle på de to browsere.

Alle nye programmer skal man lige give lidt tid, men hvis du ikke
synes, der er nogen større forskel på IE og FF (kan jeg kun være
enig i), så kan du tage et kig på gode, gamle Opera:
http://www.opera.com/products/desktop/

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_browsers

--
What is life, except excuse for death,