/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
netshop og fortrydelse ?
Fra : Guru


Dato : 25-02-07 00:49

Hvordan er reglerne for hardwarekøb i en netshop, når jeg køber et
plomberet produkt, åbner pakken og montere PCI kortet, for så at
konstatere at driverne ikke virker og ikke kan installeres, at
opdaterede drivere stadig er fejlbehæftet, at PC-en er ustabil når
driveren er installeret, at producentens hjemmeside er fyldt med fejl om
opdatering af driver og firmware, osv osv. Jeg gider ikke spilde mere
tid på skidtet. Kan det returneres som fejlprodukt eller kan jeg benytte
14-dages fortrydelsesretten selvom jeg har prøvet varen og brudt
emballagen ?

 
 
Laziter [9440] (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 25-02-07 02:47


"Guru" <.@.> skrev i en meddelelse news:erqj4k$s55$1@aioe.org...
> Hvordan er reglerne for hardwarekøb i en netshop, når jeg køber et
> plomberet produkt, åbner pakken og montere PCI kortet, for så at
> konstatere at driverne ikke virker og ikke kan installeres, at opdaterede
> drivere stadig er fejlbehæftet, at PC-en er ustabil når driveren er
> installeret, at producentens hjemmeside er fyldt med fejl om opdatering af
> driver og firmware, osv osv. Jeg gider ikke spilde mere tid på skidtet.
> Kan det returneres som fejlprodukt eller kan jeg benytte 14-dages
> fortrydelsesretten selvom jeg har prøvet varen og brudt emballagen ?

Du pakker bare skidtet sammen, kontakter shoppen hvor du har købt det og
finder ud noget med dem.
Returretten er på din side så længe du leverer varen tilbage i væsentlig
samme stand, og det gør du selvom du har brudt plomberingen.

Mvh
Benjamin



Skovtrolden (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Skovtrolden


Dato : 25-02-07 11:39

Nej
det er ikke rigtigt
det er op til netshopen om de vil retunere
når det har været brugt/plomp fjernet
Men se deres homepage mange steder
står der retuneres kun hvis kasse ikke har været åben/brudt
"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:45e0ea93$0$13952$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Guru" <.@.> skrev i en meddelelse news:erqj4k$s55$1@aioe.org...
>> Hvordan er reglerne for hardwarekøb i en netshop, når jeg køber et
>> plomberet produkt, åbner pakken og montere PCI kortet, for så at
>> konstatere at driverne ikke virker og ikke kan installeres, at opdaterede
>> drivere stadig er fejlbehæftet, at PC-en er ustabil når driveren er
>> installeret, at producentens hjemmeside er fyldt med fejl om opdatering
>> af driver og firmware, osv osv. Jeg gider ikke spilde mere tid på
>> skidtet. Kan det returneres som fejlprodukt eller kan jeg benytte
>> 14-dages fortrydelsesretten selvom jeg har prøvet varen og brudt
>> emballagen ?
>
> Du pakker bare skidtet sammen, kontakter shoppen hvor du har købt det og
> finder ud noget med dem.
> Returretten er på din side så længe du leverer varen tilbage i væsentlig
> samme stand, og det gør du selvom du har brudt plomberingen.
>
> Mvh
> Benjamin
>


MN (25-02-2007)
Kommentar
Fra : MN


Dato : 25-02-07 12:08


"Skovtrolden" <m.merrild@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:45e16722$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nej
> det er ikke rigtigt
> det er op til netshopen om de vil retunere
> når det har været brugt/plomp fjernet
> Men se deres homepage mange steder
> står der retuneres kun hvis kasse ikke har været åben/brudt

Vel er det ej.
Der er 14 dages returret uanset hvad shoppen skriver, undtaget software der
er brudt.
Man har ret til at afprøve sin indkøbte ting og returnere den, hvis den ikke
lever op til ens forventninger.


Mogens



(-Peter-) (25-02-2007)
Kommentar
Fra : (-Peter-)


Dato : 25-02-07 16:36

On 25 Feb., 12:08, "MN" <duer@ikke> wrote:
> "Skovtrolden" <m.merr...@mail.dk> skrev i meddelelsennews:45e16722$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Man har ret til at afprøve sin indkøbte ting og returnere den, hvis den ikke
> lever op til ens forventninger.
>
> Mogens

siger hvem??

/peter


Ebbe Hansen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 25-02-07 16:55

On 25 Feb 2007 07:36:20 -0800, "(-Peter-)"
<garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

>On 25 Feb., 12:08, "MN" <duer@ikke> wrote:
>> "Skovtrolden" <m.merr...@mail.dk> skrev i meddelelsennews:45e16722$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Man har ret til at afprøve sin indkøbte ting og returnere den, hvis den ikke
>> lever op til ens forventninger.
>>
>> Mogens
>
>siger hvem??
>
>/peter

Det stod i -ude og hjemme-
mvh Ebbe

Jens Mikkel Lausten (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Jens Mikkel Lausten


Dato : 25-02-07 17:16

Ebbe Hansen wrote:
> On 25 Feb 2007 07:36:20 -0800, "(-Peter-)"
> <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:
>
>> On 25 Feb., 12:08, "MN" <duer@ikke> wrote:
>>> "Skovtrolden" <m.merr...@mail.dk> skrev i
>>> meddelelsennews:45e16722$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>> Man har ret til at afprøve sin indkøbte ting og returnere den, hvis
>>> den ikke
>>> lever op til ens forventninger.
>>>
>>> Mogens
>>
>> siger hvem??

Købeloven og forbrugerombudsmanden.

Mikkel



(-Peter-) (26-02-2007)
Kommentar
Fra : (-Peter-)


Dato : 26-02-07 14:03

On 25 Feb., 17:15, "Jens Mikkel Lausten" <mlaus...@tiscali.dk> wrote:
> Ebbe Hansen wrote:
> > On 25 Feb 2007 07:36:20 -0800, "(-Peter-)"
> > <garfield...@mail-online.dk> wrote:
>
> >> On 25 Feb., 12:08, "MN" <duer@ikke> wrote:
> >>> "Skovtrolden" <m.merr...@mail.dk> skrev i
> >>> meddelelsennews:45e16722$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >>> Man har ret til at afprøve sin indkøbte ting og returnere den, hvis
> >>> den ikke
> >>> lever op til ens forventninger.
>
> >>> Mogens
>
> >> siger hvem??
>
> Købeloven og forbrugerombudsmanden.
>
> Mikkel

er det noget du måske har et link til?

nægter at tro at man har krav på at prøve alle varer inden køb..

et "godt" eksempel kunne være at gå ned i boghandel og så tage en bog
med hjem og prøve.. og så aflevere den når den er læst...

/peter


Jan Vestergaard (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 26-02-07 14:41

(-Peter-) skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> et "godt" eksempel kunne være at gå ned i boghandel og så tage
> en bog med hjem og prøve.. og så aflevere den når den er
> læst...
> /peter

Du har ingen lovbestemt returret ved handel hos din lokale
boghandler.

Det er kun ved handel over nettet eller anden form for postordre,
at man har krav på en returret.

Det hedder sig så at ved returnering skal varen være i samme
stand, som man modtog den - hvad det helt konkret indebærer mht
emballage og lign., er jeg ikke helt klar over.


Men diskussionen hører nok mere til i news:dk.forbruger hvor det
har været drøftet jævnligt.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Mads (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 26-02-07 14:44

On 26 Feb 2007 05:03:26 -0800, "(-Peter-)"
<garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

>et "godt" eksempel kunne være at gå ned i boghandel og så tage en bog
>med hjem og prøve.. og så aflevere den når den er læst...

Hvis du har købt bøgerne i en webshop har du
da 14 dages fortrydelsesret.
Hvis du så kan læse bøgerne uden at det kan ses
på dem bagefter, så kan du da sagtens gøre det.

Køber du bøgerne i den lokale bogbiks er reglerne
anderledes.

Jan Vestergaard (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 26-02-07 14:42

Guru skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvordan er reglerne for hardwarekøb i en netshop,

Prøv i news:dk.forbruger hvor spørgsmålet er drøftet jævnligt.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


(-Peter-) (26-02-2007)
Kommentar
Fra : (-Peter-)


Dato : 26-02-07 15:35

On 26 Feb., 14:43, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:
> On 26 Feb 2007 05:03:26 -0800, "(-Peter-)"
>
> <garfield...@mail-online.dk> wrote:
> >et "godt" eksempel kunne være at gå ned i boghandel og så tage en bog
> >med hjem og prøve.. og så aflevere den når den er læst...
>
> Hvis du har købt bøgerne i en webshop har du
> da 14 dages fortrydelsesret.
> Hvis du så kan læse bøgerne uden at det kan ses
> på dem bagefter, så kan du da sagtens gøre det.
>
> Køber du bøgerne i den lokale bogbiks er reglerne
> anderledes.

ja.. okay..

så var mit eksempel med bøger dårligt (og i øvrigt også det med at gå
ned og købe dem... vi siger bare jeg mente "gå ned i stuen og købe med
mit dankort på nettet :)" )

men i det konkrete tilfælde er produktet jo tydeligvis taget i brug og
ikke kun "set i fysisk tilstand" som ejg vil mene er det man har ret
til..

/peter


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste