Isolering
Fra : Elmer Fjort

Dato : 25-02-07 00:34

Vi regner med at skulle have loftet isleret her engang i løbet af det
kommende år.
Men en del af loftet er meget besværligt at komme til, feks er det umuligt
at presse en balle Rockwool
Gennem et hul, hvor kun lige at jeg kan komme igennem.
Vi havde derfor tænkt på at pille nogle tagsten af og få Rockwoolen ind den
vej.
Men en kollega foreslog at vi fik blæst granulat op. Jeg kan godt se den
helt store fordel i det.
Men hvad koster det cirka?? Regn med ca 60kvm.
Er det noget man selv kan lave?? Hvor lejer man materiel til at lave det??

Elmer

Fra : Martin Bak

Dato : 25-02-07 09:35

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvad koster det cirka?? Regn med ca 60kvm.
> Er det noget man selv kan lave?? Hvor lejer man materiel til at lave det??

Hvad er det I skal have isoleret? Etageadskillelsen eller tagfladen?

Martin

Fra : Elmer Fjort

Dato : 25-02-07 09:38

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hvad er det I skal have isoleret? Etageadskillelsen eller tagfladen?

Nu er huset kun et almindeligt lavt rækkehus med tegltag, så det er såment
blot loftet, hvis du forstår meningen.

Elmer

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 25-02-07 14:25

Jeg har isoleret mit loft med papirgranulat fra www.papiruld.dk,
de leverede indblæsningsmaskine og "pølser" med komprimeret
papiruld der blev revet op, "fluffet" og blæst gennem 30 m slange.
Det er dejligt at arbejde med, isolerer godt, og så bruger det ikke
så meget energi at fremstille det - ikke at det ændrer på prisen, den
er cirka den samme som for indblæsning af mineraluld.

Det var meget nemt at gøre selv, indblæsning af hele loftet med 40cm(!)
papiruld tog en formiddag for 2 mand, og ingen af os havde prøvet det før.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 25-02-07 15:17

Poul Bundgaard wrote:

> [...]
>
> Det var meget nemt at gøre selv, indblæsning af hele loftet med
> 40cm(!) papiruld tog en formiddag for 2 mand, og ingen af os havde

Og så er der ingenting der kløer, hvis man efterfølgende lige skal have lagt
et antennekabel ind over loftet. Bare skrab til side og så glat ud bag
efter. Alle tiders isolering.
Ebbe

Fra : Elmer Fjort

Dato : 25-02-07 17:37

"Poul Bundgaard" <poul_bundgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> papiruld tog en formiddag for 2 mand, og ingen af os havde prøvet det før.

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt *s*
Må jeg så have lov til at spørge, hvad kostede det??

Elmer