glas / glas-agtigt til brusekabine - hv~
Fra : Thomas

Dato : 24-02-07 22:09

Hej NG

Jeg har et badeværelse med badekar, der skal renoveres i fremtiden (er lige
flyttet ind) men skal nu have lavet en midlertidig pæn og brugbar løsning,
indtil da

Jeg kunne godt tænke mig at sætte en "glasvæg" op oven på badekaret og til
loftet, i en 80 cm bredde eller deromkring. Men hvad skal jeg bruge til
formålet og hvor finder jeg det ? Jeg fandt noget akrylplade i et
byggemarked men det virkede lidt for slatten til formålet (vil umiddelbart
lave 2 fixpunkter i toppen, 2 i bunden og så en skinne langs væggen) Men
alm glas er jo nok heller ikke velegnet, med mindre man gerne drukne i sit
egen blod, skulle man vælte derude......

Hvad vil I foreslå ?

Mvh

Thomas

Fra : Max

Dato : 24-02-07 23:20

Hej Thomas

> Hvad vil I foreslå ?

Snak med en glarmester om at få lavet noget i hærdet glas,
det er det eneste der dur på længere sigt med rengøring
og den slags.

--
Mvh Max

Fra : TT

Dato : 26-02-07 09:21

> [...]
>
> Snak med en glarmester om at få lavet noget i hærdet glas,
> det er det eneste der dur på længere sigt med rengøring

Max har ret, hærdet glas, sandblæst på den side der vender væk fra vandet.
Det koster en mindre formue - jeg har fået et stykke på 1 meter gange 2,2
meter kostede omkring 3000,- + syrefaste baslag til en plov stykket.

-TT

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 07:52

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> væggen) Men alm glas er jo nok heller ikke velegnet, med mindre man
> gerne drukne i sit egen blod, skulle man vælte derude......

Umiddelbart ville jeg have sagt plexiglas - måske afstivet med en træliste i
hver side?
Men hvorfor ikke bare et bruseforhæng? Det er imo både nemmere, billigere
ogh pænere...
Mvh Tommy