robotstøvsuger
Fra : Battlefield's

Dato : 24-02-07 20:01

Hej
Vi er "kommet til" at bestille en robotstøvsuger af mærket Roomba, da vi har
nogle hunde og katte, der fælder en del.
Har nogle andre erfaringer med sådan en fyr?
Hilsen Vibeke

Fra : Gamle

Dato : 24-02-07 20:10

Battlefield's wrote:
> [...]
> vi har nogle hunde og katte, der fælder en del.
> Har nogle andre erfaringer med sådan en fyr?

Tænk har en test af dette mærke.
Men jeg ville ikke købe den med det formål at klare støvsugningen efter
hunde og katte! Kun for bekvemmeligheden. Og så ellers en ordentlig
støvsuger til det grove.

Mvh.
Torben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-02-07 20:16

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> Vi er "kommet til" at bestille en robotstøvsuger af mærket Roomba, da vi har
> nogle hunde og katte, der fælder en del.

Jeg er sikker på at dyrene vil synes I er rigtig søde, sådan at købe
et nyt og sjovt legetøj til dem. :)

Men jeg har hørt om en enkelt, der har såden en dims og de er rigtig
glade for den.

Hvad koster sådan en egentlig?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 16:58

> [...]
> et nyt og sjovt legetøj til dem. :)
>
> Men jeg har hørt om en enkelt, der har såden en dims og de er rigtig

Og det tror jeg også

Jeg havde en Husquarna automower græsslåmaskine, før jeg fik hegnet haven
ind.
Og den var et kæmpe hit blandt mine, og naboernes katte.
Dog havde den fået et par skørter på så kattene ikke kunne komme til
knivene.

Nu er den kommet på pension, for metalhegnet, der holder kattene på
matriklen, sugede signalet fra den nedgravede stop, følgetråd.

Men den var et hit, og når den holdt stille, til opladning, ja så var den
god at sidde på.

Mvh Allan

Fra : BorreBoy

Dato : 24-02-07 21:17

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har
> nogle hunde og katte, der fælder en del.
> Har nogle andre erfaringer med sådan en fyr?

Jeg er ret glad for min Roomba SE. Den er dog ikke så effektiv i større rum,
men alle mindre værelser er den god til.

Fra : Kim2000

Dato : 24-02-07 22:10

> [...]
> har
> nogle hunde og katte, der fælder en del.
> Har nogle andre erfaringer med sådan en fyr?

Så vidt jeg husker på en test i Berlingeren, så var konklusionen på
robotstøvsugere generelt, at de var gode til at tage en hurtig gang hen over
gulvet (altså ligesom når svigermor ringer og siger hun kommer om 10
minutter), men at man fortsat med jævne mellemrum var nødt til at gøre det
selv.
mvh
Kim

Fra : Battlefield's

Dato : 25-02-07 11:42

> [...]
> gulvet (altså ligesom når svigermor ringer og siger hun kommer om 10
> minutter), men at man fortsat med jævne mellemrum var nødt til at gøre det

Hej
Tak for svarene.
Det er også netop til den hurtige daglige rengøring (den man ofte springer
over!!) vi vil bruge robotten til. Så kan man jo tage en ekstra omgang ind
imellem.
Den skulle virke som et motormundstykke på tæpperne og vi har nemlig ikke et
sådant. Det er sikkert godt netop til kattehår.
Vi skulle give 2795,- for den.
Hilsen Vibeke

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-02-07 19:18

> Den skulle virke som et motormundstykke på tæpperne og vi har nemlig ikke
> et
> sådant. Det er sikkert godt netop til kattehår.

Har du så meget som en lille plet af et tæppe, så glem det. Ligeledes hvis
du har lamper, potteplanter, vaser og lette stole stående. Og mine katte var
hunderæde for dem = de flygtede ud, så har du indekatte, kommer du hjem til
katte, der ikke har det særligt godt.

Mvh Maria

Fra : TT

Dato : 26-02-07 09:25

> [...]
> var hunderæde for dem = de flygtede ud, så har du indekatte, kommer du
> hjem til katte, der ikke har det særligt godt.

Så skal du købe den fra eletrolux, den har indbygget radar, og rammer ikke
potteplanter mvd. Den fungerer rigtigt godt, og korlægger rummet, så den
ikke bare skal køre i et vilkårligt møsnster og bruge en formue i ekstra
strøm. Men det afhjælpe nok ikke ikke problemet med bange dyr ... men de er
også bange for den almindelige

Fra : Battlefield's

Dato : 26-02-07 15:32

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke bare skal køre i et vilkårligt møsnster og bruge en formue i ekstra
> strøm. Men det afhjælpe nok ikke ikke problemet med bange dyr ... men de

Jeg vil nu heller ikke bare starte maskinen og så lade katte og den være
alene hjemme, før jeg ved hvordan de reagerer. De kan i øvirgt bare gå på 1.
sal eller ned i kælderen.
Det bliver spændende at se hvordan robotten virker.
Hilsen Vibeke