Rpm på en snekaster?
Fra : Stefan

Dato : 22-02-07 23:12

Hej

Er der nogle der har en ide om hvor mange rpm en snekaster kører med?

Stef

Fra : Gunna007

Dato : 22-02-07 23:16

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle der har en ide om hvor mange rpm en snekaster kører med?

Aner det egentligt ikke, men jeg kan hjælpe dig hvis du også fortæller om
hvilken snekaster du tænker på.

El-snekaster, motordrevet snekaster, traktordrevet snekaster.

Dit spørgsmål modsvarer vel lidt dette : Hvor stærkt kører en bil ? ? !!!!

Hilsen G

Fra : Stefan

Dato : 22-02-07 23:47

> Dit spørgsmål modsvarer vel lidt dette : Hvor stærkt kører en bil ? ? !!!!

Eller hvor lang er snor Sådan en frontmonteret på en havetraktor eller
"fræser".

Stef

Fra : Max

Dato : 23-02-07 08:11

Hej Stefan

> Eller hvor lang er snor Sådan en frontmonteret på en havetraktor
> eller "fræser".

Eller hvor bred er en snæver vending ?

Kvaliteten af de svar du får er af samme kvalitet som dine
spørgsmål. Regner du med at folk er tankelæsere og ved
hvad du mener med dit spørgsmål ?

En Texas køre med 2700 rpm/m.

Men prøv at søge på Google med ordet "sneslynge" så kan du
jo finde den model du tænker på, og så de data du mangler
sikkert under oplysningerne omkring maskinen.

Mvh Max

Fra : Stefan

Dato : 23-02-07 10:25

> Men prøv at søge på Google med ordet "sneslynge" så kan du
> jo finde den model du tænker på, og så de data du mangler
> sikkert under oplysningerne omkring maskinen.

Takker for svaret, jeg har ikke kunnet finde en producent der angiver rpm.
på slyngen, det er til et hjemmebygge projekt.

Stef

Fra : Max

Dato : 23-02-07 12:12

Hej Stefan

> Takker for svaret, jeg har ikke kunnet finde en producent der angiver
> rpm. på slyngen, det er til et hjemmebygge projekt.

Du må lære at bruge lidt fantasi når du søger.

Her er hvad Texas skriver

Model Snow Buster 450
Motoreffekt 4,0 HK / 3,1 kW
Omdrejninger 2700 omdr/min

Model Snow Buster 560
Motoreffekt 5,5 HK
Omdrejninger 2700 omdr/min

www.texas.dk kan du sågar finde eksploderede tegninger
over deres sneslynger.

På Stigas hjemmeside er der også et væld af infos.

www.toolworld.dk sælger også en del modeller med info.

Min nabo har forøvrig en, den har han og naboerne meget
fornøjelse af, så jeg kan kun anbefale dig at lave en velfungerende
udgave, så har du rødvin til det meste af sommeren :)

Mvh Max

Mvh Max

Fra : Stefan

Dato : 24-02-07 17:56

> Min nabo har forøvrig en, den har han og naboerne meget
> fornøjelse af, så jeg kan kun anbefale dig at lave en velfungerende
> udgave, så har du rødvin til det meste af sommeren :)

Takker, herude skal det vist være en trepunktshængt til traktoren hvis det
skal være til glæde ved naboerne

Stef

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-02-07 19:57

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev > Model Snow Buster 560
> Motoreffekt 5,5 HK
> Omdrejninger 2700 omdr/min

Det er 'nok ikke' omdrejningerne på børsterne, som jeg fornam var det han
efterlyste.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen