MS Windows
briani 27239
ingen lyd mere !! (C-Media AC97 Audio Dev~
Fra : vagn

Dato : 23-02-07 14:56

Nu har jeg igen en 'nul-lyd'-situation !
Den giver et pip (systemlyd ?) - det samme skete for længe siden, men
desværre noterede jeg ikke løsningen - jeg fik den iøvrigt vistnok fra
et lokalt PC-firma, der uheldigvis er lukket.

Kan nogen her hjælpe ?

Hvis dette skulle være havnet i forkert gruppe beder jeg undskylde -
bare jeg får lyd/musik på igen.

WinXP Home SP2 - IE7

hilsen,
Vagn

Fra : ham_selv

Dato : 23-02-07 18:56

Lyder som om du skal reinstall dine driver til dit lydkort eller
hvis det er onboard lyd så finder du dine driver på mortherboard
cd'en som du måske har, ellers kig på hjemmeside for dit motherboard
der finder du alle de drivere du har brug for ..håber du finder ud
af det

ham_selv

god weekend

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.7 Final

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-02-07 19:44

"vagn" <vkp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen her hjælpe ?
>
> Hvis dette skulle være havnet i forkert gruppe beder jeg undskylde -

Det havde været rart, om du havde skrevet lidt om, hvad du selv har prøvet
for at få den igang igen. Har du kontrolleret at den ikke er skruet ned,
slået fra på ikonet nede i højre hjørne.
Har du været i diskhåndtering og se, om den viser fejl på lydkortet, om du
kan se at det er korrekt installeret?

Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-02-07 03:41

Kurt B. Andersen skrev:

> Har du været i diskhåndtering og se, om den viser
> fejl på lydkortet, om du kan se at det er korrekt
> installeret?

Diskhåndtering? Du mener vist Enhedshåndtering

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : vagn

Dato : 24-02-07 10:20

On Fri, 23 Feb 2007 19:44:14 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>slået fra på ikonet nede i højre hjørne.
>Har du været i diskhåndtering og se, om den viser fejl på lydkortet, om du

ja, Kurt, du har da helt ret - jeg burde have været mere udførlig i
min 'fejlmelding' !

Enhedshåndteringen siger.
C-Media AC97 Audio Device
Placering PCI-bus 0, enhed 2, funktion 7
kan ikke starte (Kode 10)

jeg har prøvet at søge driver på Microsoft Update + kigget på
C-Media's hjemmeside uden held.
Prøvet at fjerne enheden og geninstallere - heller ingen succes.

det er ret ufortåeligt for mig - fungerede perfekt indtil for kort tid
siden - forsøg med genstartspunkter også uden resultat.

jeg kan huske at det lokale PC-firmas tekniker (som ved sidste
lyd-svigt klarede problemerne) sagde at han havde måttet lede temmelig
meget før han fandt driver(e) - desværre har jeg ikke nogen notater om
hvad der egentlig foregik - du ved jo at 'rigtige mænd laver ikke
back-up - de græder!!.

Håber på hjælp !

hilsen,
Vagn

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 24-02-07 10:45

vagn wrote:

Du kan læse om fejl 10 her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q125174

Efter alt at dømme er løsningen simpel.
Geninstaller driveren.

> jeg kan huske at det lokale PC-firmas tekniker (som ved sidste
> lyd-svigt klarede problemerne) sagde at han havde måttet lede temmelig
> meget før han fandt driver(e)

Han skal jo retfærdiggøre sin løn.
Ville du betale ham 500 kr pr påbegyndt time, hvis han fortæller at det
tog 3 minutter?

Gå til producenten af dit bundkorts hjemmeside.
Du finder driveren i downloadsektionen.

Hvis du ikke ved hvem der har produceret dit bundkort, så kan du åbne
kabinettet og kigge på det.
Producent og model er som regel trykt på bundkortet.

Hvis det er en Compaq, IBM, HP eller lignende, så søg Google efter
modelnummeret (eller den repsktive producents hjemmeside).

Hvis du ikke vil åbne computeren og ikke kender producenten, så kan du
downloade Everest, den kan fortælle dig det.
Det findes selvfølgelig under punktet "motherboard". Modelnavnet står
øverst.

http://files3.majorgeeks.com/files/d093e56ef752adba41e5eaf26d1960a7/systeminfo/everesthome220.exe
Det er et direkte downloadlink til Everest.

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : vagn

Dato : 25-02-07 17:11

On Sat, 24 Feb 2007 10:44:40 +0100, "Jacob [5260 Odense S]"
<jacob5260@gmail.com> wrote:

> [...]
>Geninstaller driveren.

>Han skal jo retfærdiggøre sin løn.
>Ville du betale ham 500 kr pr påbegyndt time, hvis han fortæller at det

jeg ville jo nok prøve at forhandle om prisen, men han havde faktisk
PC'en et døgns tid hvis jeg husker ret - og prisen var så vidt huskes
omkring 350-400 kr - fandt det rimeligt nok.

> [...]
>
>http://files3.majorgeeks.com/files/d093e56ef752adba41e5eaf26d1960a7/systeminfo/everesthome220.exe
>Det er et direkte downloadlink til Everest.

tak for gode råd,- jeg foretrækker 'Belarc Advisor' for 'Everest',-
jeg synes Belarc giver bedre/flere oplysninger.
jeg har endnu ikke fundet den rigtige driver - har dog ikke opgivet
endnu - bliver måske nødt til at køre PC'en til tekniker i nabobyen.

hilsen,
Vagn

Fra : ham_selv

Dato : 26-02-07 17:24

Ja kør du bare men vi formoder at det IKKE er hardware der
fucker up så'øh ....nej kør bare ...LoooL ..

Ham_selv

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Jack

Dato : 25-02-07 16:51

> On Fri, 23 Feb 2007 19:44:14 +0100, "Kurt B. Andersen"
> C-Media AC97 Audio Device
> Placering PCI-bus 0, enhed 2, funktion 7
> kan ikke starte (Kode 10)

Lyder som om du har været på Microsoft update og hentet en update under
hardware ?? jeg har gjort det engang og så virkede lydkortet ikke Du
skal ha´slettet den driver helt fra din pc, og så ha´ fat i originalen, som
du evt. har på din bundkort cd ???

Fra : vagn

Dato : 13-03-07 14:44

On Sun, 25 Feb 2007 16:51:07 +0100, "Jack" <gopot@***hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hardware ?? jeg har gjort det engang og så virkede lydkortet ikke Du
>skal ha´slettet den driver helt fra din pc, og så ha´ fat i originalen, som

Det med noget fra Microsoft update ser ud til at være rigtig !
Jeg har 'rodet' en del i registry (med basis i MS
support-oplysninger), dog uden resultater.
Idag har jeg så installeret programmet "Driver Detective" fra
www.drivershq.com - det kunne klare det og nu er der igen lyd i
højttalerne (+ som sidegevinst opdateret flere drivere).

Tak for svarene til jer alle - hilsen - Vagn