Kan ikke skrive ordet Supe. - Ant. - Spywa~
Fra : MFN

Dato : 24-02-07 19:47

Seriøst problem jeg har fået.

Jeg kan sgu ikke skrive ovenstånde navn på denne software. Jeg håber I kan
tyde hvad der skal stå. Lige så snart jeg skriver hele navnet, lukker mailen
ned. Skriver jeg samme navn på google, ja så lukker min explorer ned med det
samme. Jeg har haft dette software installeret på min maskine, men det har
"pludselig" afinstalleret sig selv.

Eeehhhh, hvad gør en klog nu ??

mvh
Michael

Fra : P.L.

Dato : 24-02-07 19:54

On Sat, 24 Feb 2007 19:47:01 +0100, MFN wrote:

> [...]
> samme. Jeg har haft dette software installeret på min maskine, men det har

SuperAntiSpyware afinstallere ikke sig selv, du har nok nærmere fået noget
snavs ind, prøv Spybot og se om den finder noget.

Fra : MFN

Dato : 24-02-07 20:01

Heldigvis havde jeg spybot inde på maskinen, og har netop opdateret og kørt
den, men det har ikke hjulpet.

Michael

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-02-07 20:12

"MFN" <mfnprivat@msn.com> writes:

>Heldigvis havde jeg spybot inde på maskinen, og har netop opdateret og kørt
>den, men det har ikke hjulpet.

Det hjælper heller ikke.

Hvis man først har haft malware inde, kan det malware have
installeret noget andet, og via en bagdør kan en eller anden
have installeret noget helt tredje.

Man kan ikke stole på en pc, der har haft besøg af malware.
Uanset hvor mange anti-whatever-programmer man har.

Løsningen er at sikre, at ens backup kun har dokumenter og
andet, der ikke kan "køres" (altså er uden malware) - og
så ellers reinstallere helt fra bunden.

Mvh.
   Klaus.

Fra : MFN

Dato : 24-02-07 21:24

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Løsningen er at sikre, at ens backup kun har dokumenter og
> andet, der ikke kan "køres" (altså er uden malware) - og

Well, jeg har netop kørt en Ghost image. Det virker nu. Tak for indsatsen.

Michael

Fra : MFN

Dato : 24-02-07 19:55

I det hele taget kan jeg ikke skrive nogen ord eller komme ind på nogen
hjemmesider der omhandler sikkerhed eller hvor ordet "sp." eller "war."
indgår. Så lukker det pågældende program/hjemmeside ned.

Michael

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-02-07 19:57

"MFN" <mfnprivat@msn.com> writes:

>Eeehhhh, hvad gør en klog nu ??

1. Kobler maskinen fra nettet i fald der er noget malware, der
kan udnytte forbindelsen eller stjæle adgangskoder m.v.

2. Tager en backup af dokumenter og den slags - og sørger for
at det vitterligt kun er dokumenter, der kommer med, og ikke
malware.

3. Reinstallerer maskinen og læser gruppens OSS for detaljer
om at sikre maskinen bedst muligt.

4. Sørger for at ændre alle passwords m.v., der har været i
brug, efter maskinen er blevet inficeret. Sørg for også at få
en ny netbank-nøgle, hvis der har været sådan en på maskinen.

Det kan ske, at det er en god ide at bytte (delvist) om på
punkt 3 og 4.

Mvh.
   Klaus.