Hvad prøver denne bot eller hacker mon på?
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-02-07 16:58

Det site, jeg er webmaster på, kaster en mail til en bestemt adresse, hver
gang en bruger får en 404.

I går kl. 17:26 registrerede min overvågning følgende:

HTTP_REFERER: http://pills.atspace.biz/Tramadol.html
HTTP_USER_AGENT: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; SV1;
..NET CLR 1.1.4322)
HTTP_FROM:
REDIRECT_URL: /error404.php
REDIRECT_REQUEST_METHOD:
REDIRECT_STATUS: 404
REQUEST_URI: /webalizer/usage_200609.html
QUERY_STRING:
REMOTE_ADDR: 89.110.59.210
REMOTE_PORT: 3514

Samme "bruger" forsøgte sig også med disse to url'er:
/usage/usage_200609.html
/stats/usage_200609.html

Da mit site aldrig har benyttet Webalizer, må jeg konkludere, at denne bot
(eller hacker) "gætter" - men hvorfor?

Fra : Thomas Kjær

Dato : 24-02-07 18:55

On 2007-02-24, Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:
> HTTP_REFERER: http://pills.atspace.biz/Tramadol.html
[..]
> Da mit site aldrig har benyttet Webalizer, må jeg konkludere, at denne bot
> (eller hacker) "gætter" - men hvorfor?

Den forsøger at lave referer-spam[1].

1) http://en.wikipedia.org/wiki/Referer_spam

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>