Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox skifter tastaturlayout
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-07 10:30

Hej gruppe. Jeg er et par gange stødt på et irriterende problem i
FF (2.0.0.2 - tidligere 2.0.0.1).

Når jeg redigerer i formularfelter (typisk på wikipedia), kan det
ske at tastaturet pludselig skifter til engelsk layout, så æøå
m.fl. ikke sidder på de taster hvor de burde være.

Det er ikke windows der ændrer opsætningen, for tastaturlayoutet
påvirkes ikke i andre programmer. Men det er mildt sagt temmelig
irriterende. Efter en browsergenstart virker alt normalt igen - men
det burde slet ikke være et problem.

Er der nogen der kan regne ud hvad der sker - eller bare fortælle
hvordan jeg undgår problemet?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-02-07 10:47

Jens Gyldenkærne Clausen skrev

> [...]
> det burde slet ikke være et problem.
>
> Er der nogen der kan regne ud hvad der sker - eller bare fortælle

har du windows indstillet til både engelsk og dansk i
kontrolpanel/regionale indstillinger/sprog? Det har jeg (es og dk), og
det er ikke unormalt, at den en gang i mellem skifter, uden at jeg har
bedt om det.
thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-07 10:53

ThomasD (dk) skrev:

> har du windows indstillet til både engelsk og dansk i
> kontrolpanel/regionale indstillinger/sprog?

Ja - troede ellers at jeg havde fjernet det, men det må være på en
anden maskine.

Det er givetvis indstillingen her der har drillet - tjekkede lige
tastaturindstillingerne, hvor "venstre alt + skift" giver "skift
sprog" - det er bare ufatteligt upraktisk når FF nu også benytter
skift+alt som aktiveringsnøgle til accesskeys på websider.

Det engelske layout og tastaturfunktionerne er fluks smidt i
skraldespanden. Jeg har endnu ikke været i en situation hvor jeg
har haft brug for et engelsk opsat tastatur.

Tak for hurtig hjælp.