VNC fjernkontrol
Fra : Leonard

Dato : 22-02-07 22:24

Nu var jeg ellers lige så glad, med VNC viewer på min windows-xp kunne
jeg styre min Fedora Core 6 som sad jeg lige foran den.
Desværre holdt det kun til jeg loggede af, så det vil kun virke
sålænge der er logget ind på linux-maskinen, altså ikke med VNC fra
win, men så linux ikke står ude i startbilledet og venter på et login.

Det er jo nok fordi VNC er sat op til at være fjernskrivebord for den
enkelte bruger.
Kan det sættes op så det virker helt udefra login-billedet?

Det skal kun virke inde i huset, men det regner jeg med at firewallen
blokerer effektivt for, da den ikke har åbent ud til internettet for
VNC.

En anden løsning er også velkommen.
--
Leonard

Detected 892k stolen memory

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 22-02-07 23:33

Prøv at kik på http://www.realvnc.com/products/free/4.1/x0.html

Fra : Leonard

Dato : 07-03-07 18:38

"Christian E. Lysel" <christian@examples.net> wrote:

>Prøv at kik på http://www.realvnc.com/products/free/4.1/x0.html

Min server er en Fedora Core 6, så hvordan kan jeg bruge den løsning
på mit system?
Og hvad skal jeg bruge på min windows-pc, der skal være klienten?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-02-07 23:37

Fra : Peter Mogensen

Dato : 23-02-07 20:49

Leonard wrote:
> [...]
> sålænge der er logget ind på linux-maskinen, altså ikke med VNC fra
> win, men så linux ikke står ude i startbilledet og venter på et login.

Ja. Det er klart. Der er jo ikke rigtig nogen desktop at videreformidle
for VNC, når du er logget ud.
Prøv med X window istedet, så du kan køre din desktop direkte på en
X-server på din WinXP maskine.

Peter

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-02-07 22:57

On Fri, 2007-02-23 at 20:48 +0100, Peter Mogensen wrote:
> Ja. Det er klart. Der er jo ikke rigtig nogen desktop at videreformidle
> for VNC, når du er logget ud.

VNC kan konfigureres på mange måder.

Via inetd eller som et modul i X serveren, er ovenstående ikke noget
problem.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-03-07 19:35

On Wed, 2007-03-07 at 18:37 +0100, Leonard wrote:

> Min server er en Fedora Core 6, så hvordan kan jeg bruge den løsning
> på mit system?

Du skal installere en RPM pakke der hedder: vnc-server

Derefter skal du følge ovenstående link, dog skal du rette
i /etc/X11/xorg.conf

> Og hvad skal jeg bruge på min windows-pc, der skal være klienten?

http://www.realvnc.com/download.html vælg "download & use" under "Free
Edition".