Hjælp hvepsebo i en hæk ...
Fra : Bangsbo

Dato : 01-07-01 07:28

Hallo Havefolk ....

En god ven til mig har Hvepse i en hæk som plager ham meget.

Det er jo hæk klippe tid og man har fået fjernet deres Bo men,
de vender tilbage for at bygge videre og er vældig aggressive og
generende.

Jeg har foreslået min ven at sprøjte med petroleum - da jeg ikke
tror at Hvepsene kan lide dette ...

Men er det nu også den rigtige måde ...?

Meget gerne hurtig hjælp så min ven kan få fred i sin have og hækken
klippet færdig ...

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : J W Nielsen

Dato : 01-07-01 09:50

"Bangsbo" <bangsbo@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tror at Hvepsene kan lide dette ...
>
> Men er det nu også den rigtige måde ...?
>
> Meget gerne hurtig hjælp så min ven kan få fred i sin have og hækken

Hej !
Jeg havde 2 hvepebo under mit udhæng på huset:
Jeg tog forsigtigt udhængsbrædderne af og hen under aften, hvor der er fred
og ro i boet sprøjtede jeg noget "Insekt gå væk" til 90 kr. i Superbrugsen
op i boet.
Næste morgen fejede vi en hel del døde hveps op fra teressen - og de har
ikke vist sig siden.

Det skal bemærkes, at jeg sidste år forsøgte at fjerne et bo manuelt,
hvilket gav mig et stik på kinden og et på armen - og hvepsene blev boende
sæsonen ud !!!!!

Jørgen Wulff Nielsen
jwulff@post.tele.dk

Fra : EAM

Dato : 01-07-01 15:29

Jeg bruger sprinklervæske:

1) fyld en beholderen på en supervandpistol med 1/2 l sprinklervæske. Billig
i Netto, Brugsen, Aldi, A-Z, og andre supermarkeder -varehuse. hvor de også
har billig sprinklervæske
2) vent til det bliver mørkt og hvepsene (det er nu nok gedehamse) er gået
til ro.
3) pump vandpistolen godt op, ram med sprinklervæsken direkte op i hullet
4) vandet med sæbe får boet til at klaske helt sammen og falde ned som
papirmasse, samtidig med, at det forhindre hvepsene i at flyve.
5) "spritten" i sprinklervæsken gør det af med gedehamsene.

Slut finale!

eam

Fra : Claus Carlsen

Dato : 16-07-01 19:57

Find en spray flaske i huset med et brandbart drivmiddel.
Ret sprayflasken mod boet og sæt en tændt lighter foran sprayflasken og tryk
på knappen.
Denne flammekaster er så kraftig, at den sætter ild til boet, mens bladene i
hækken ikke tager nævneværdig skade.
Det virkede i svogers have, med søsters hårlak.
/claus

Fra : Niels Olsen

Dato : 22-07-01 09:18

Hejsa

Denne metode virker måske udmærket,MEN har man helbreddet/livet kært skal
man nok tøve en kende,da man kan risikere at spraydåsen eksploderer i hånden
på en. Der er nemlig ikke nogen form for tilbageslagsventil, som man har på
gasflasker. Har selv prøvet engang hvor flammen fortsatte med at brænde
efter jeg havde sluppet dåsen. Jeg nåede dog at slukke flammen inden den
sagde bang.

MVH Niels

Claus Carlsen <claus_fosgrau@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:XQG47.536$5Z5.13100@news.get2net.dk...