SME-server automatisk backup
Fra : Leonard

Dato : 20-02-07 20:25

Jeg vil gerne have SME-server 7 til at udføre en rsync via ssh mod en
anden linux-server og helst som et cronjob, så jeg ikke behøver tænke
mere på det.

Kan jeg det og hvordan?
--
Leonard

Detected 892k stolen memory

Fra : Klaus

Dato : 20-02-07 23:22

Leonard wrote:
> Jeg vil gerne have SME-server 7 til at udføre en rsync via ssh mod en
> anden linux-server og helst som et cronjob, så jeg ikke behøver tænke
> mere på det.
>
> Kan jeg det og hvordan?

Jow, da det kan da sagtens lade sig gøre.

Du skal først udveksle ssh-nøgler så root på din SME-server kan logge
automagisk ind på destinationen uden afgivelse af pwd.

Så er det egentlig bare at skrive et passende script - husk lige fuld
path til programmer og data - det kan sommetider drille når du kører som
cron.

Jeg anvender sådanne løsninger bla fra en SME server og andre.

/Klaus