Linux på usb
Fra : Steen

Dato : 20-02-07 19:29

Gear fortæller i dag, at man kan få Mandriva på en usb-stick, så man
bare kan skifte OS ved at pløkke sticken i, og genstarte (Mandrake kan
fås tilsvarende).
http://www.gear-online.dk/index.php/review/plain/id=2019

Jeg kan desværre ikke komme videre via det link Gear oplyser, jeg kommer
bare til en underlig spil-side.

Er Mandriva ikke gratis?
Er 600,- så ikke en del for en usb-nøgle?

Er der ikke andre steder, hvor den slags nemme løsninger tilbydes - en
usb med et linux-system præinstalleret?

--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-02-07 20:12

Steen wrote:

> [...]
> bare til en underlig spil-side.
>
> Er Mandriva ikke gratis?
> Er 600,- så ikke en del for en usb-nøgle?

BÃ¥de og. Der er ingen der forhindrer at du downloader det og selv smider det
på nøglen. Det er det herlige ved GNU/GPL.

> Er der ikke andre steder, hvor den slags nemme løsninger tilbydes - en
> usb med et linux-system præinstalleret?

Hvis du googler lidt er der garanteret nogen der har smidt Knoppix på sådan
en.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : ST

Dato : 02-03-07 14:56

"Steen" <isteen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Er 600,- så ikke en del for en usb-nøgle?
>
> Er der ikke andre steder, hvor den slags nemme løsninger tilbydes - en

http://www.damnsmalllinux.org/ kører fint fra USB stick, fylder kun 50MB.
Mvh
Torben

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 02-03-07 15:56

Steen skrev:

> Er der ikke andre steder, hvor den slags nemme løsninger tilbydes - en
> usb med et linux-system præinstalleret?

Kig på slax http://www.slax.org/ her er et værktøj til at lave usb eller
CDrom bootbare linuxer og selv værktøj til at lægge lige præcis de
applikationer på du måtte ønske.

Jeg har testet den for et lille års tid siden og det var ufateligt let
at gøre. Der er en windows installer også hvis man ikke lige har en
linux ved hånden.

MvH

/Andreas