Sikkerhed i Maestro debet kort ?
Fra : Kent Nielsen

Dato : 20-02-07 20:20

Hej,
Jeg har talt med nogen der har været udsat for et tyveri med følgende
misbrug af et Maestro kort.
De er 110% sikre på at der ikke har lagt oplysninger omkring PIN kode sammen
med kortet.

Er der nogen her der ved om oplysningerne om PIN ligger på kortet i
krypteret form og man af den vej kan trække det ud, eller har de bare haft
et heldigt gæt ?
Kortet var ikke blevet benyttet andre steder pågældende dag, så der kan ikke
være tale om afluring.

Banken har dækket deres tab 100% (De var forøvrigt over 30 min. om at spærre
kortet, og det var faktisk i det tidrum at kortet blev misbrugt, kunne de se
på transaktionoversigten)

Kent Nielsen

Fra : Alex Holst

Dato : 20-02-07 23:40

Kent Nielsen wrote:
> [...]
> misbrug af et Maestro kort.
> De er 110% sikre på at der ikke har lagt oplysninger omkring PIN kode sammen

Der er masser af muligheder for at benytte kreditkort man er i
besiddelse af, uden at kende PIN. Mange forretninger nøjes med en
underskrift og f.eks. ved online handel afkræves heller ikke en PIN.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 21-02-07 18:22

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> Der er masser af muligheder for at benytte kreditkort man er i besiddelse
> af, uden at kende PIN. Mange forretninger nøjes med en underskrift og
> f.eks. ved online handel afkræves heller ikke en PIN.

Ja det er jeg klar over, i dette tilfælde er det blevet benyttet i en
automat i det pengeinstitut det hører til, så mit spørgsmål var om det på
nogen måde er muligt at regne/udtrække PIN fra SPECIFIKT et Maestro kort.
(Det er ikke et chipkort)

PBS vil ikke udtale sig om noget som helst, hvilket jeg egentligt godt
forstår.

Kent Nielsen