FTP gennem IE7, hvad gør jeg forkert ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 20-02-07 23:55

I IE6 kunne jeg lave FTP-upload gennem browseren, som fungerede som et
vindue på Skrivebordet, når den blev åbnet med de rigtige FTP-koder. Men det
kan jeg ikke få den nye IE7 til at gøre.

Når jeg skriver de samme FTP-koder ind i adresselinien på IE7

Eks:
ftp://web80053:m2934f2j53@visito.org (opdigtet)

så åbner den adgangen til FTP-roden af serveren og der står:

"Klik på Side, og klik derefter på Åbn FTP-sted i Windows Stifinder for at
få vist dette FTP-sted i Windows Stifinder"

Når jeg så gør som de skriver, så får jeg at vide:

"Windows kan ikke åbne denne mappe. Kontroller af filnavnet er korrekt og at
du har adgang til mappen".

Men filnavnet ér korrekt og jeg har adgang til mappen. Det virker bare ikke
alligevel.

Hvad gør jeg galt?

v.h.
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-07 04:56

Den 20-02-07 23.54 skrev Jakob Munck følgende:

> [...]
> du har adgang til mappen".
>
> Men filnavnet ér korrekt og jeg har adgang til mappen. Det virker bare ikke

Prøv at åbne Stifinder og skriv så ftp-adressen uden brugernavn og
adgangskode i adressefeltet. Når Stifinder er koblet på serveren, bliver
du bedt om at oplyse brugernavn og adgangskode, og du kan så overveje at
lade Stifinder huske oplysningerne til næste gang.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Jakob Munck

Dato : 21-02-07 21:52

> [...]
> du bedt om at oplyse brugernavn og adgangskode, og du kan så overveje at
> lade Stifinder huske oplysningerne til næste gang.

Det forstår jeg vist ikke rigtigt.

1. Først skriver jeg ftp-adressen "uden brugerneavn og adgangskode" i
browserens adressefelt. Altså: ftp://visito.org/

Det medfører at jeg kommer til den tidligere omtalte FTP-rod på serveren og
her står så: "Klik på Side, og klik derefter på Åbn FTP-sted i Windows
Stifinder for at
få vist dette FTP-sted i Windows Stifinder". Men gør jeg det, så siger den
bare, at "Windows kan ikke åbne denne mappe".

Og det bliver ikke anderledes af at jeg har Eksplorer samtidig.

Jeg har vist ikke forstået det. Kan du forklare det lidt bedre?

v.h.
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-07 22:57

Den 21-02-07 21.52 skrev Jakob Munck følgende:

> Det forstår jeg vist ikke rigtigt.
>
> 1. Først skriver jeg ftp-adressen "uden brugerneavn og adgangskode" i
> browserens adressefelt. Altså: ftp://visito.org/

Nej, du åbner Stifinder og skriver adressen i adressefeltet.

> Men gør jeg det, så siger den
> bare, at "Windows kan ikke åbne denne mappe".

Prøv at tjekke, om du har givet tilladelse til ftp-mappevisning i
Stifinder. I Internet Explorer: knappen Funktioner =>
Internetindstillinger => fanebladet Avanceret => sørg for, at der er
flueben ud for Aktiver FTP-mappevisning (uden for Internet Explorer).

Hvis du har givet tilladelse, burde Stifinder kunne koble sig på
FTP-serveren, hvorefter du vil blive spurgt om brugernavn og kodeord.
Hvis det stadig ikke virker, kan det være din firewall, der spærrer -
hvis altså, du har en firewall som Norton eller ZoneAlarm installeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-02-07 02:34

> Nej, du åbner Stifinder og skriver adressen i adressefeltet.

Hvilkete adressefelt? Stifinder har intet adressefelt. Er vi enige om dette?

Så jeg går ud fra at du mener browserens adressefelt. Og når jeg skriver
adressen (som nævnt) der, så viser den en liste over indholdet i mappen.
Over dette står derDer kommer ikke noget felt frem, hvor man kan skrive navn
og password, men der står: "Klik på Side, og klik derefter på Åbn FTP-sted i
> [...]

> Internetindstillinger => fanebladet Avanceret => sørg for, at der er
> flueben ud for Aktiver FTP-mappevisning (uden for Internet Explorer).

Det er i orden, denne funktion er valgt.

> [...]
> det stadig ikke virker, kan det være din firewall, der spærrer - hvis
> altså, du har en firewall som Norton eller ZoneAlarm installeret.

Jeg bruger kun Windows XP's egen indbyggede firewall.

Men det virker alligevel ikke.

v.h.
Jakob

Fra : Lars C

Dato : 22-02-07 03:51

Jakob Munck skrev:

>Hvilkete adressefelt? Stifinder har intet adressefelt. Er vi enige om dette?

Min stifinder har da adressefelt :)
Vis --> Værktøjslinjer --> Adresse

--
Lars C

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-02-07 04:00

> Min stifinder har da adressefelt :)
> Vis --> Værktøjslinjer --> Adresse

Det medfører - hos mig - at der ude til højre i ikonlinien på Stifinder står
"Adresse". Men der er stadig intet sted hvor en sådan adresse kan skrives
ind. Det virker mærkeligt...??

v.h.
Jakob

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-02-07 04:09

Jubii....., så lykkedes det. Stifinder skulle lige indstilles lidt
anderledes, så kom Adressefeltet frem, og når man skriver ftp-koderne der,
så virker det ligesom i den gamle IE6. Hvorfor de så har flyttet denne
funktionalitet fra browseren til Stifinder, det forstår jeg ikke. Men
hovedsagen er, at det virker.

Mange tak for hjælpen.

v.h.
Jakob