Erfaringer med Svendborg vinduer.....
Fra : Thomas Laursen

Dato : 19-02-07 10:23

Hejsa

Da konen og jeg står overfor at skulle skifte alle vinduer og døre ud i
huset, har vi snakket om at få plast, er der nogen der har erfaringer med
det, og som måske kan komme med deres ærlige mening.

Vi har haft kontaktet Svendborg vinduer er der ligeledes nogen som har
handlet med dem, som kan komme med deres mening?

Jeg har også tænkt lidt på Træ/alu men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge
om det skal være plast eller træ/alu.

Håber nogen vil komme med deres mening.

MVH
Thomas

Fra : Janus

Dato : 20-02-07 20:58

Thomas Laursen den 19-02-2007 10:23:
> er der nogen der har erfaringer med
> det, og som måske kan komme med deres ærlige mening.

Hvis du køber vinduer i hvidt plastik skal du regne med at at de i løbet
af 2-3 år er kedeligt grå/sorte på bundkarmen
- og det kan ikke vaskes ordentligt af.
Det kommer af misfarvninger fra de sorte gummilister og det almindelige
skidt der vaskes ned af glasset i regnvejr.

Diverse råd om at vaske karmene i bilshampoo osv 1. gang gør ikke den
store forskel.
Endnu senere i deres levetid vil mange af modellerne (kender ikke Svb
vinduer) udvikle en ru overflade som skidt sætter sig i.
Således bliver de også grå/sorte på resten af vinduesfaget og hermed
grimme omend funktionelle i mange år endnu.

Man kan selvfølgeligt ikke sammenligne direkte men tænk på havemøbler i
plastik efter et par sæsoner udenfor.

Jeg ville af de 2 muligheder du nævner, vælge aluminium.
Personligt foretrækker jeg træ som kan vedligeholdes med en pensel.

mvh
Janus

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-02-07 21:21

> [...]
> grimme omend funktionelle i mange år endnu.
>
> Man kan selvfølgeligt ikke sammenligne direkte men tænk på havemøbler i

Det er slet ikke sammenligneligt. Vores plastvinduer står som nye, og de er
opsat i 1983.

> Jeg ville af de 2 muligheder du nævner, vælge aluminium.

Det larmer.

> Personligt foretrækker jeg træ som kan vedligeholdes med en pensel.

Også her.

Mvh Maria

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 23-02-07 22:42

Maria Frederiksen skrev:
> [...]

Det var da den værste gang vås jeg længe har hørt. Det skal med det
samme siges, at jeg er absolut IKKE tilhænger af plastvinduer, men at de
bliver grimme og falmer inden for 5 år, er en gang sludder og vrøvl. Jeg
har set mange vinduer der er både 10, 15 og 20 år gamle, der er næsten
lige så pæne som nye. Jeg kender ikke Svendborg vinduet - og dog - jeg
tror faktisk det var sådan nogen min søster fik i det hus hun solgte for
et par år siden, og de så faktisk rimelig ud i kvaliteten. Skal du
endelig vælge et plastvindue, så lur mig, om du ikke kan få grå glasbånd
i i stedet for. Det ser ved nogen modeller bedre ud IMHO.

> Det er slet ikke sammenligneligt. Vores plastvinduer står som nye, og de er
> opsat i 1983.

> Det larmer.

VÅS -- Du kan med garanti ikke høre forskel. Er der en forskel er den på
minimal. Kan du høre den forskel, ja så har du vel også det lydløse køkken.

> Også her.

Enten det, eller træ/alu.

Jesper