mysql-datafiler
Fra : Leonard

Dato : 19-02-07 00:31

Hvad hedder og hvor ligger MySQLs datafiler typisk på en Fedora?
Kan jeg bruge dem til noget på en anden server, hvis jeg kopierer dem
over?
- også hvis de er fra en version 3 og den nye er version 4?

--
Leonard

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 19-02-07 07:52

On Mon, 19 Feb 2007 00:30:49 +0100
Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> Hvad hedder og hvor ligger MySQLs datafiler typisk på en Fedora?

prøv

# lsof | grep mysqld | grep REG | grep -v mem

jeg tror de ligger i /var/lib/mysql/

> Kan jeg bruge dem til noget på en anden server, hvis jeg kopierer dem
> over?
Hvis du stopper mysql på src og dst servere, kan du

på src

cd /var/lib/mysql/ ; tar --one-file-system -i --ignore-failed-read -cf - . | ssh dst "cd /var/lib/mysql/ ; tar -xf -"

jeg ved godt at -C findes til gnu tar, men jeg synes den er sær (for mig at se implicitere den nogæe switches, som jeg ikke _altid_ ønsker)
> - også hvis de er fra en version 3 og den nye er version 4?
så vidt jeg husker, men test det på en test-installation...
-

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use