mail-hændelse
Fra : claus

Dato : 18-02-07 23:59

Hej.

Jeg har haft en enkelt underlig hændelse med afsendelse af en mail som
jeg ville høre om en kunne give en forklaring på.

Jeg sendte en del mails til en person og rettede nogle dokumenter til.

En mail nåede ikke frem.
Det vil sige at den kom frem ca 8 timer senere. Jeg havde vedhæfted en
fil som jeg havde givet et ganske almindeligt navn. Men da den nåede
frem disse ca 8 timer senere til modtager havde den ganske vist filen
med, men nu med et teknisk navn ATT572406.doc. Jeg fandt filen i /tmp
hvor den lå med det tekniske filnavn ATT572406.doc.

Jeg har kikket i logfiler men jeg har ikke kunne se noget der kunne give
en forklaring der.

Mvh Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-02-07 07:26

claus <brev@linuxwaves.com> writes:

> En mail nåede ikke frem.
> Det vil sige at den kom frem ca 8 timer senere. Jeg havde vedhæfted en

Står der noget spændende i headerene på det du modtog?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : claus

Dato : 19-02-07 15:12

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Står der noget spændende i headerene på det du modtog?

Nej, der står hvad der skal. Nu kan jeg ikke gengive den her men der er
ikke noget underligt ved den. Det eneste underlige er at den er afsendt
kl. 0118.

Venlig hilsen Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-02-07 15:29

claus <brev@linuxwaves.com> writes:

> Nej, der står hvad der skal. Nu kan jeg ikke gengive den her men der er
> ikke noget underligt ved den. Det eneste underlige er at den er afsendt
> kl. 0118.

Mon ikke den er blevet gennemtygget af en viruschecker undervejs?

8 timer plejer at være standardskævheden for USA software som glemmer
at tage højde for at der findes andre tidszoner, og visse
postprogrammer vil ikke vidersende før den tid der står i stemplet.
Men det er nok noget helt andet :D

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 19-02-07 17:06

> [...]
> med, men nu med et teknisk navn ATT572406.doc. Jeg fandt filen i /tmp
> hvor den lå med det tekniske filnavn ATT572406.doc.

De 8 timer kunne jo være noget med at mailserveren har ventet 4 timer hver
gang den ikke har kunnet komme af med mailen ?

Nu er det jo en unix gruppe det her, men fra hvilken slags mailserver til
hvilken blev der sendt?
Og hvad blev passeret undervejs?

Jeg har haft et par "sjove" oplevelser med vedhæftede filer, som kom fra
bl.a. MS Small Business server.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : claus

Dato : 19-02-07 22:01

Lars P. Magnussen skrev:

Jeg har sendt den fra en suse 10.2 via thunderbird. Min mail kører via
mxhotel.dk

Jeg kan ikke rigtigt tillade mig at spørge om teknikken hos den jeg
sendte mine mails til men det kan nemt foregå via en MS small Business
server.

Med venlig hilsen Claus