Kalorieberegningsprogram på dansk?
Fra : Sune Mølgaard

Dato : 18-02-07 20:58

Nogen, der kender noget *nix-software til kalorieberegning, der har en
dansk oversættelse?

Med venlig hilsen,

Sune Mølgaard

--
Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den
kommer igen.

Fra : Kent Friis

Dato : 18-02-07 22:14

Den Sun, 18 Feb 2007 20:58:02 +0100 skrev Sune Mølgaard:
> Nogen, der kender noget *nix-software til kalorieberegning, der har en
> dansk oversættelse?

Er det ikke noget et regneark kan klare?

Alternativt en webside ligesom dem der kan beregne ens BMI?

Mvh
Kent

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 19-02-07 09:26

Kent Friis wrote:

> Er det ikke noget et regneark kan klare?
>
> Alternativt en webside ligesom dem der kan beregne ens BMI?
>
> Mvh
> Kent

Tak for idéerne.

Der findes p.t. programmer på engelsk, som slår fødevarer op i en
USDA-database. Jeg tænkte, om der var lignende, der brugte danske databaser.

Web-baserede services plejer at koste penge, men har netop denne
funktionalitet. Det er "plan B".

Regnearket har den ulempe, at jeg så selv skal sidde og skrive
fødevarerne ind, medmindre der findes allerede færdige af slagsen.

Jeg vil derfor stadig gerne høre, om der er nogen, der har flere idéer.

Med venlig hilsen,

Sune Mølgaard

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-02-07 09:47

Sune Mølgaard skrev:

> Web-baserede services plejer at koste penge, men har netop
> denne funktionalitet. Det er "plan B".

Fitday på <http://fitday.com/> er gratis, men brugerfladen er på
engelsk.

> Regnearket har den ulempe, at jeg så selv skal sidde og
> skrive fødevarerne ind, medmindre der findes allerede
> færdige af slagsen.

Fødevaredatabasens data kan hentes i flere formater (ASCII, MS Access,
XML og Excel) fra <http://www.foodcomp.dk/fvdb_download.asp>. Det ku'
måske være en start.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 19-02-07 13:06

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Fitday på <http://fitday.com/> er gratis, men brugerfladen er på
> engelsk.

Min kæreste har ikke brugt sine engelskkundskaber i en rum tid, så det
er bedst på dansk. Ellers mange tak.

> Fødevaredatabasens data kan hentes i flere formater (ASCII, MS Access,
> XML og Excel) fra <http://www.foodcomp.dk/fvdb_download.asp>. Det ku'
> måske være en start.

Det lyder rigtigt godt. Tusinde tak!

Så er spørgsmålet bare, om jeg skal patche krecipes (der vist har en
diætplanlægger), nut-nutrition, eller lave noget selv

Tak igen,

Sune

--
Your Highness, I have no need of this hypothesis.
- Pierre Laplace (1749-1827) , to Napoleon on why his works on